asociaal weggedrag

bruin

Rookie
21 apr 2007
25
0
Mooi weer vandaag. Stukje rijden vanuit Friesland, einddoel Rijnbandijk, Eck en Wiel. Als ex bewoner van tussen de grote rivieren weet ik wat dijkjes pikken is, maar omdat ik al een jaar of twintig verfriest ben, snapte ik die commotie niet waar het ging om van overheidswege dijkwegen af te sluiten. Na vandaag weet ik het. Ik pikte aan bij een 1000 huppeldepup, die mij met grote vaart inhaalde. Toch even kijken. Snelheden van dik 130, waar je 60 mocht. Wielrenners, wandelaars, automobilisten ? Nee hoor, scheuren maar, ze springen maar van de dijk af, want meneer de motorrijder komt er aan. Na een paar kilometer hield ik het voor gezien. Die 1000-rijder deed steeds dwazer om dat 650-je voor te blijven. Inderdaad gekkenwerk. Ik schaam me kapot als motorrijder. Even was ik weer vergeten dat die ene motorrijder een paar kilometer eerder door een fout van een automobilist tegen de weg was gekwakt. Wat voor dag was het ? Bloody saturday, oftewel de eerste zaterdag dat de zon schijnt en de winterslapers kruipen met veel kabaal uit hun hol. Als woon-werkverkeerrijder snap ik weer waarom motorrijden in politiek Den Haag als 'gevaarlijke hobby' wordt gezien.
Bedankt jongens en meisjes. De MAG heeft weer wat recht te breien...
 
Welk punt wil je hier mee maken? Dat er er een aantal motorrijders op onverantwoorde wijze rondcrossen op drukke dijkjes? What else is new...
 
Laatst bewerkt:
Tja, je hebt in elke categorie weggebruikers mensen met een verkeersinzichtelijke beperking.
Dat heeft niet zo zeer te maken met de winterslapers, maar meer met mensen die hun eigen kunnen overschatten, of zichzelf van een dusdanig hoog niveau achten dat inferieure voetgangers en fietsers op moeten zouten. Die heb je ook bij de woon werk rijders.
Een beetje jammer is het wel, want het bevestigd het vooroordeel dat mensen over motorrijden hebben.
 
en petjes, vergeet petjes niet, lui met petjes rijden als gekken en dazen, ik loop zelf graag met een petje, maar ik durf het gewoon niet meer.
Ja, die gassies verpesten het voor de pet dragers.
 
En. Hoeveel motorrijders ben je vandaag tegengekomen waar helemaal niets vreemds op aan viel te merken?
 
[me="Isdatzo"]verwacht een moraalridder-plaatje binnen 10 posts.[/me] O-)

Aftellen jongens!


692d7d.jpg


Binnen de 10 posts

;)

*O* _O- *O* _O- *O* _O- *O* :W

Maar ik kan het wel begrijpen.
Op sommige stukken is het gewoon not done of niet veilig, hoe goed iemand ook kan rijden, zo hard over de dijk te blazen.

Maar heb het vroegâh vaak genoeg gedaan daar :$
 
Goed begrepen. Blijkbaar accepteer jij dat en blijkbaar ook generaliserend en extreem corrigerend ja zelfs verbiedend gedrag van de oveheid. Sterkte ermee. Je door Brussel verordonneerde Michelinmannetjesvalpak met zwaailichten en ingebouwde ambulancebeller ligt al voor je klaar. Ik heb daar geen zin in. Als motorrijder mag je best laten weten dat asociaal weggedrag van collegamotorrijders niet jouw pakkie an is.
 
130 op een dijk valt best mee, mits het niet druk is, zelf houd ik meestal 80 aan, gezien 60 echt te sloom is, maar ik zorg iig dat ik geen andere mensen in gevaar breng

en aso's blijf je houden, maar die lopen vroeg of laat ook wel tegen de lamp.
 
Mooi weer vandaag. Na vandaag weet ik het. Ik pikte aan bij een 1000 huppeldepup, die mij met grote vaart inhaalde. Toch even kijken. Snelheden van dik 130, waar je 60 mocht. Wielrenners, wandelaars, automobilisten ? Nee hoor, scheuren maar, ze springen maar van de dijk af, want meneer de motorrijder komt er aan. Na een paar kilometer hield ik het voor gezien. Die 1000-rijder deed steeds dwazer om dat 650-je voor te blijven. Inderdaad gekkenwerk.


k-moraalridder.gif


Je bent dus geen haar beter dan de meneer met de 1000 hupeldepup :+
 
Laatst bewerkt:
Goed begrepen. Blijkbaar accepteer jij dat en blijkbaar ook generaliserend en extreem corrigerend ja zelfs verbiedend gedrag van de oveheid. Sterkte ermee. Je door Brussel verordonneerde Michelinmannetjesvalpak met zwaailichten en ingebouwde ambulancebeller ligt al voor je klaar. Ik heb daar geen zin in. Als motorrijder mag je best laten weten dat asociaal weggedrag van collegamotorrijders niet jouw pakkie an is.


Zo hoop een mooie woorden voor scrabble of galgje erbij 8-)

Maar je hebt ergens gelijk maar persoonlijk zou ik dan zelf niet met 130km/u een paar km achter hem aan over de dijk gaan.
 
Laatst bewerkt:
Goed begrepen. Blijkbaar accepteer jij dat en blijkbaar ook generaliserend en extreem corrigerend ja zelfs verbiedend gedrag van de oveheid. Sterkte ermee. Je door Brussel verordonneerde Michelinmannetjesvalpak met zwaailichten en ingebouwde ambulancebeller ligt al voor je klaar. Ik heb daar geen zin in. Als motorrijder mag je best laten weten dat asociaal weggedrag van collegamotorrijders niet jouw pakkie an is.



een beetje motorrijdar was niet gaan hangen of opduwen, die was als een modelburger keurig 60 blijven rijden en daarmee good-will gekweekt bij alle fietsers en paddestoelen zoekers langs dat dijkje.
Juist door dat model gedrag zou je de mag een hoop werk kunnen besparen.
 
Je bakt ze wel bruin klagen over asociaal rijgedrag maar zelf
er ook achteraan gaan met 130 km/h, jij bent net zo'n eikel als degene
op de 1000.
 
Te hard rijden kan zeker wel op de meeste dijken. :]

Alleen met 60/80 km/h+ langs fietsers/wandelaars scheuren etc is not done in mijn ogen.
 
Bruin, jammer en onbegrijpelijk dat er zo matig gereageerd word op jouw stelling.

Och, ik denk dat de meerderheid van de posters zich wel kan vinden in de OP. Alleen dit is al 't 2623643787e topic. En er gaan er nog minstens evenveel volgen. Wordt een beetje 'oud nieuws'.

Ik houd zelf best van doorrijden, maar wel als 't verantwoord is. Dus niet met 130 over drukke dijken.

--- einde serieuze post ---

130 maar? Wat een sissy. Je moet daar toch minstens 180 kunnen halen :] .
 
ach alles moet kunnen tegenwoordig , overal schijt aan hebben is in ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan