asociaal weggedrag

Nog 1 weekend met 130 km/h over de dijk ......
.......snel nu kan het nog.
dijk1.jpg


:+
 
Gewoon principieel na 18:00 in zn 1 met open pijp over die weg gaan rijden :Y
 
Heb weer eens gemerkt dat rijden op zondag best wel gevaarlijk is, of liever gezegd wees extra op je hoede. Zo reed er vandaag een koekblik voor me die plotseling bedacht om stevig te remmen en dan achteruit te gaan rijden (parkeerplaats zoeken), heb ik meteen kunnen ervaren hoe het ABS van mijn K100 werkt.
Eindje verderop rijdt er een sufk#$ met 55Km/h waar je 80 mag, ga je digene inhalen geeft ie ineens een dot gas van jewelste om die actie te voorkomen. Er kwamen tegenliggers dus weer achter die auto die meteen weer terug ging naar zo'n 50Km/h, en dan nog maar niet te spreken van de hordes fietsers die je overal tegenkomt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen fietsers maar het is wel prettig als je een beetje rekening houdt met het overige vekeer, dat doe ik ook.
 
nou, het valt mij ook op hoe lax die fietsers enzo zijn op ander verkeer(de meeste? ). maakt ze niet zo veel uit als ze maar met z'n alle bij elkaar op een kluitje fietsen, irriteert mij enorm en id die jaapies die 60-70 rijden waar je 80 mag.. loopt menig nederland te klagen ja je mag zo langzaam dit en dat en vervolgens gaan ze niet eens op de aangegeven max snelheid rijden....
 
Laatst bewerkt:
Op de provinciale wegen mag en kan je niet hard rijden omdat niemand je ziet en je heb te maken met meerdere weggebruikers de snelweg is gewoon te doodloof voor woorden. Een leeg slingerend dijkje is dus bij uitstek het deel waar je even "los" kan.

cu on track :)

Dat is wel een relevant verschil met de situatie die de TS beschrijft. :? :/
 
Heb weer eens gemerkt dat rijden op zondag best wel gevaarlijk is, of liever gezegd wees extra op je hoede. Zo reed er vandaag een koekblik voor me die plotseling bedacht om stevig te remmen en dan achteruit te gaan rijden (parkeerplaats zoeken), heb ik meteen kunnen ervaren hoe het ABS van mijn K100 werkt.
Eindje verderop rijdt er een sufk#$ met 55Km/h waar je 80 mag, ga je digene inhalen geeft ie ineens een dot gas van jewelste om die actie te voorkomen. Er kwamen tegenliggers dus weer achter die auto die meteen weer terug ging naar zo'n 50Km/h, en dan nog maar niet te spreken van de hordes fietsers die je overal tegenkomt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen fietsers maar het is wel prettig als je een beetje rekening houdt met het overige vekeer, dat doe ik ook.


leg me eens uit hoe het kan dat een auto met een dot gas een motor kan hinderen...
of je haalde al in op een verkeerd moment of het was een ferrari die voor je reed?
 
Heb weer eens gemerkt dat rijden op zondag best wel gevaarlijk is, of liever gezegd wees extra op je hoede. Zo reed er vandaag een koekblik voor me die plotseling bedacht om stevig te remmen en dan achteruit te gaan rijden (parkeerplaats zoeken), heb ik meteen kunnen ervaren hoe het ABS van mijn K100 werkt.
Eindje verderop rijdt er een sufk#$ met 55Km/h waar je 80 mag, ga je digene inhalen geeft ie ineens een dot gas van jewelste om die actie te voorkomen. Er kwamen tegenliggers dus weer achter die auto die meteen weer terug ging naar zo'n 50Km/h, en dan nog maar niet te spreken van de hordes fietsers die je overal tegenkomt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen fietsers maar het is wel prettig als je een beetje rekening houdt met het overige vekeer, dat doe ik ook.

Ik vind het heerlijk op zondag rijden, vooral smorgens. Zitten al die slimmerikken nog in de kerk. Maar het blijkft oppassen!(voor zondagsrijders)
 
Je bent woon- werkverkeer rijder in de zomer?

Ik heb de hele winter geen last gehad van automobilisten en verwacht dat dit in de zomer zo blijft. Volgens mij heb je 99% zelf in de hand.

Niks mis met dijkjes pikken. er moeten speciale routes voor motorrijders komen waar het verboden is voor fietsers, voetgangers en automobilisten. Wel éénrichtingsverkeer graag!

idd, maar volgens mij bestaat dat al.
ze noemen dat circuits.

:W

maar een soort van Nurburgring idee zou wel erg gaaf zijn.
 
dat afsluiten van dijken is zo kinderachtig he, omdat voetgangers met kinderwagens op de WEG lopen (er is geen voetpad, ze zouden dus in het gras moeten lopen), of wielrenners die met 10 man achter en naast elkaar alles op willen eisen? sluit de dijk dan compleet af en alleen voor aanwonenden ofzo, genoeg auto's die net zo hard over de dijk vliegen, maar die zijn wel even een factor 3 breder dan 1 motorrijder..
 
Ik snap het probleem niet. Fietsers en wandelaars dienen rechts aan te houden, waarom zou die motorrijder dan geen 130km/u mogen rijden?
Ik zou zeggen; regel je meest dierbare familieleden op een mooie dag en ga er eens wandelen.

Gewoon ff kijken hoe het voelt als er een motor met 130 km/h op anderhalve meter van je vandaan voorbij vliegt.

Dat er hele stukken zijn op dijken waar je makkelijk harder kunt dan 130 hoor je mij niet tegenspreken, maar bij drukte moet toch echt de snelheid daar flink omlaag.
 
Mooi weer vandaag. Stukje rijden vanuit Friesland, einddoel Rijnbandijk, Eck en Wiel. Als ex bewoner van tussen de grote rivieren weet ik wat dijkjes pikken is, maar omdat ik al een jaar of twintig verfriest ben, snapte ik die commotie niet waar het ging om van overheidswege dijkwegen af te sluiten. Na vandaag weet ik het. Ik pikte aan bij een 1000 huppeldepup, die mij met grote vaart inhaalde. Toch even kijken. Snelheden van dik 130, waar je 60 mocht. Wielrenners, wandelaars, automobilisten ? Nee hoor, scheuren maar, ze springen maar van de dijk af, want meneer de motorrijder komt er aan. Na een paar kilometer hield ik het voor gezien. Die 1000-rijder deed steeds dwazer om dat 650-je voor te blijven. Inderdaad gekkenwerk. Ik schaam me kapot als motorrijder. Even was ik weer vergeten dat die ene motorrijder een paar kilometer eerder door een fout van een automobilist tegen de weg was gekwakt. Wat voor dag was het ? Bloody saturday, oftewel de eerste zaterdag dat de zon schijnt en de winterslapers kruipen met veel kabaal uit hun hol. Als woon-werkverkeerrijder snap ik weer waarom motorrijden in politiek Den Haag als 'gevaarlijke hobby' wordt gezien.
Bedankt jongens en meisjes. De MAG heeft weer wat recht te breien...

cool, was het misschien de ghostrider die niet gepakt wou worden na dat ongevalletje?
 
Ik zou zeggen; regel je meest dierbare familieleden op een mooie dag en ga er eens wandelen.

Gewoon ff kijken hoe het voelt als er een motor met 130 km/h op anderhalve meter van je vandaan voorbij vliegt.

Dat er hele stukken zijn op dijken waar je makkelijk harder kunt dan 130 hoor je mij niet tegenspreken, maar bij drukte moet toch echt de snelheid daar flink omlaag.

:^ B|
 
Zondag 22-03-2009

WELSUM - Twee motorrijders die te hard over de IJsseldijk reden zijn zondagmiddag bij Welsum aangehouden door de politie.

Beide snelheidsduivels moesten hun rijbewijs inleveren. Een 49-jarige man uit Putten reed 120 km per uur waar maximaal 60 km is toegestaan. Een 41-jarige motorrijder uit Apeldoorn werd zelfs 'geklokt' op 130 km per uur. Beide mannen kregen ook een proces-verbaal.
 
Ik snap dat dijkknallen zowieso niet :? Volkomen kudt met al die bochten enzo. Kom nauwelijks boven de 60 :N
Op de A1 en de A12 kan je tenminste lekker knallen...hele stukken rechtuit, hoef je niet te sturen *O* . 130 km p/h is dan echt peanuts. Ook kom je er heel weinig wandelaars, fietsers en paarden tegen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben zondag ochtend ook ff de dijk op gegaan bij huissen...lekker kunnen knallen hoor, hartstikke rustig op de weg, goed te doen...volgende keer wel met db killer erin want voel me toch wat aso tegenover die wandelaars/ fietsers :$
 
Ik snap dat dijkknallen zowieso niet :? Volkomen kudt met al die bochten enzo. Kom nauwelijks boven de 60 :N
Op de A1 en de A12 kan je tenminste lekker knallen...hele stukken rechtuit, hoef je niet te sturen *O* . 130 km p/h is dan echt peanuts. Ook kom je er heel weinig wandelaars, fietsers en paarden tegen.

:')
 
Goed begrepen. Blijkbaar accepteer jij dat en blijkbaar ook generaliserend en extreem corrigerend ja zelfs verbiedend gedrag van de oveheid. Sterkte ermee. Je door Brussel verordonneerde Michelinmannetjesvalpak met zwaailichten en ingebouwde ambulancebeller ligt al voor je klaar. Ik heb daar geen zin in. Als motorrijder mag je best laten weten dat asociaal weggedrag van collegamotorrijders niet jouw pakkie an is.

Waarom haak je dan in het begin toch aan bij deze rijder, als hij jou al in het begin met een grote snelheid voorbij komt rijden...Je weet over het algemeen dat mensen die zo op de dijk rijden continue het gas openhouden...tuurlijk asociaal gedrag is er, maar je haakt zelf ook aan om te laten zien dat je zo'n 1000 bij kan houden (begrijp ik uit het verhaal)...ben je dan zelf ook niet enigzins schuldig?...

Je houdt uiteindelijk in omdat die ander dwazere dingen uithaalt, neem aan voor jezelf?...Ieder normaal persoon haakt om die reden als eerste af!...Tuurlijk moet je oppassen voor mede weggebruikers, maar juist die andere weggebruikers houden ook zo slecht rekening met jou :/ ...
Als je dat ontkent moet je toch maar is vaker dijken gaan rijden, want ik maak dat toch elke keer weer mee!...

En als jij zo rijdt en jou kind gaat later motorrijden en die houdt van doorrijden?!...En je kan hem niet bijhouden?...Is hij dan ook een aso?...Iedereen rijdt zoals hij zelf wilt, over jou wordt er ook niks gezegd als je een keer hard rijdt!...
 
Laatst bewerkt:
dat afsluiten van dijken is zo kinderachtig he, omdat voetgangers met kinderwagens op de WEG lopen (er is geen voetpad, ze zouden dus in het gras moeten lopen), of wielrenners die met 10 man achter en naast elkaar alles op willen eisen? sluit de dijk dan compleet af en alleen voor aanwonenden ofzo, genoeg auto's die net zo hard over de dijk vliegen, maar die zijn wel even een factor 3 breder dan 1 motorrijder..


Veel voetgangers en fietsers gaan uit hun plaat als je met 70kmph voorbij komt.
Als zo'n zeurkous weer eens heftig begint te gebaren terwijl ik rustig rij trakteer ik ze op een toerenbegrenzer en een wheelie.

Sowieso is het kansloos om op een zonnige dag een dijkweggetjes te pakken waar heel Nederland vertier zoekt :')

Als je wil knallen gewoon even een weekendje eiffel pakken :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan