asociaal weggedrag

Veel voetgangers en fietsers gaan uit hun plaat als je met 70kmph voorbij komt.
Als zo'n zeurkous weer eens heftig begint te gebaren terwijl ik rustig rij trakteer ik ze op een toerenbegrenzer en een wheelie.

Sowieso is het kansloos om op een zonnige dag een dijkweggetjes te pakken waar heel Nederland vertier zoekt :')

Als je wil knallen gewoon even een weekendje eiffel pakken :]


Ik had laatst een kind met een knol (in dit geval een knol ja, normaal noem ik het een paard) die midden op de weg ging staan en me "de weg af" gebaarde dat ik rustiger moest gaan rijden :?
Voor de beeldvorming: je mag er 80 en ik reed al ver van te voren 20 en een versnellingen of 2 hoger omdat ik inzo'n geval best sociaal kan en wil zijn.
Zulke mensen krijgen bij mij de vinger.
 
Laatst bewerkt:
Na vandaag weet ik het. Ik pikte aan bij een 1000 huppeldepup, die mij met grote vaart inhaalde. Toch even kijken. Snelheden van dik 130, waar je 60 mocht. Wielrenners, wandelaars, automobilisten ? Nee hoor, scheuren maar, ze springen maar van de dijk af, want meneer de motorrijder komt er aan. Na een paar kilometer hield ik het voor gezien.

Dus je reed zelf ook niet al te fris?

Als je na een paar kilometer 130 waar je 60 mocht pas afhaakte?
 
Ik had laatst een kind met een knol (in dit geval een knol ja, normaal noem ik het een paard) die midden op de weg ging staan en me "de weg af" gebaarde dat ik rustiger moest gaan rijden :?
Voor de beeldvorming: je mag er 80 en ik reed al ver van te voren 20 en een versnellingen of 2 hoger omdat ik inzo'n geval best sociaal kan en wil zijn.
Zulke mensen krijgen bij mij de vinger.

Tja taai is dat. Doe je eens sociaal, is het weer niet goed genoeg. Ik ben zelf in de buurt van paarden ook altijd wel voorzichtig, al is het alleen maar voor mezelf. Je weet toch nooit of zo'n beest schrikt en wat ie dan gaat doen. Meestal dus koppeling in en erlangs rollen...
 
Voor die snelle jongens. Tik eventjes bij Google 'motorrijders verongelukt' , van die typisch Nederlandse woorden en je krijgt ruim 27.000 hits uit België en Nederland. Vroeg of laat kan jij daar bij staan. De gedenking van gevallen motorrijders is sinds 1981 toen ik het Elefantentreffen bezocht alleen maar groter geworden. Sinds 1971 heb ik gemiddeld per jaar 35.000 kilometer motor gereden en ja tot 1993 woonde ik in het rivierengebied. Ik kan de dijken dromen. In 1971 was een Honda CB 750 met 65 pk en veel wind mee een super elastieken bike, je paste je snelheid wel aan aan het wieg(end)frame. In 2009 ben je met een 80 pk 650 Cagiva met een superwegligging een beginneling. Er is dus veel veranderd. In 1971 waren er een paar tienduizend motorrijders, nu ruim 400.000. Automobilisten, het fokt erger dan konijntjes. Wandelaars, fietsers. Het zit dichter op elkaar en vraagt om meer rekening houden met elkaar. Ruim 15 jaar later wilde ik weten hoe hard het werkelijk ging en waarom dijken afgesloten worden. OK, ik weet dat na een kilometer of twee, drie volgen. Ik hield ruim honderd meter afstand. En de voorganger ging steeds gekker en onverantwoorder doen. En ik reageerde op papier, maar niet uit frustratie. Zeer uiteenlopende reacties. Dank voor die mensen, die zich medestanders toonden of met empathie voor anderen hun 'gasmoment' uitzoeken. Dank ook voor die mensen, die lieten zien waarom dijken dicht gaan. Jullie moeten ongelooflijk trots op jezelf zijn, want het is toch een hele kunst om zo hard te rijden. Hartog, Van Dulmen, Van de Goorberg en Middelburg wachten op jullie als opvolgers of lieten jullie via die blerpijp onder je neus alleen maar een stukje van je Rossidroompje zien.
De tijden zijn nu eenmaal veranderd, ik probeer me daar aan aan te passen. Al was het alleen maar om mijn oudste dochter, die sinds kort haar motorrijbewijs heeft, op dezelfde manier van het motorrijden te laten genieten zoals ik nog steeds doe.
Mooi weer dit weekend. Kijken alle Remy's ook een beetje uit. Zo alleen ben je niet.
 
He Bruin helemaal met je stelling eens, niet voor niets alweer 6 motorrijders verongelukt in een paar weken tijd...

Dat slaat nergens op. Denk je dat die zijn omgekomen door asociaal weggedrag...
Donder dan ff gauw op, als je niet eens weet hoe deze motorrijders zijn omgekomen.

Toevallig zit er ook een bekende tussen (ook MF-er) die niet door aso gedrag ten val is gekomen. Gevoelige zaak als je zo gaat praten. Enige wat jij en bruin doen is mensen over 1 kam scheren.

@ Bruin, er zijn nu ook wel wat meer mensen. Meer mensen = meer motorrijders.

Stelletje gefrusteerde ouwe dag mensen zijn jullie zeg.... Pff werd er ff nijdig van, woezaaa woezaaa...
 
sorry bruin, maar ik vind het altijd een beetje flauw om steeds de veronderstelling te maken dat de persoon in kwestie wel een mooi-weer-rijder zal zijn. Dat is pure generalisatie. Onder hen zit een zeer groot aantal bekwame motorrijders, net zoals er onder de 'doorrijders' aso's zijn. Bovendien komt bij hun 'ervaring' vaak een hoop gewenning, dus gemakzucht / verlies van concentratie om de hoek kijken.

Zelf rij ik ook liever met droog weer. Het hoeft geen 25 graden te zijn, maar het is voor mij wel hobby en een vorm van ontspanning. Af en toe rij ik ook wel eens woon-werk, ook met minder weer. Ben ik dan wel of geen goede motorrijder??? Valt niet te zeggen.

Met mooi weer zijn er nou eenmaal veel meer motorrijders op de weg, dus neemt vanzelfsprekend ook het aantal ongevallen met motoren toe.

Neemt niet weg dat 130 km/h over zo'n dijk gewoon hard is. We hebben het hier over 70 km overschrijding van de maximumsnelheid! Ik hou er ook wel van om lekker door te rijden over zo'n dijk, maar als het niet kan, omdat er bijvoorbeeld mede-verkeersdeelnemers zijn die van diezelfde weg willen genieten, dan moet je jezelf gewoon inhouden. Dat geldt dus ook bij scholen waar kinderen plotseling kunnen oversteken, paarden, etc.

Gewoon een kwestie van fatsoen en nadenken over je eigen handelen...
 
't Zal wel weer vrijdag zijn?
Ik ken ook een paar dijkweggetjes hier in midden-Limburg waar je veel te hard kan rijden. En dat doe ik dan ook vaak. En zodra dat ik fietsers of wandelaars zie, of verdachte autoos, gas dicht. Ik wil 1. die mensen niet bang maken, 2. geen prent.
Laten we elkaar geen mietje noemen. Hard, of te hard, rijden, geeft een kick. Als je de weg kent, eens zien of je die bocht nog iets sneller kan dan de vorige keer, geeft een kick.(Zie Joe bar: Laten we het op 135 houden, als we het uiterste eruit halen. Vrije vertaling, ik heb ze in het frans, ik weet niet hoe de vertaling gaat) De enige grens voor mij is dan 1. mijn eigen lef, soms meer, soms minder. 2. als er volk op de weg is.
Die mensen zijn er nu wel, en ik ga ze geen stuipen opjagen, dat geeft alleen maar vooroordelen. Een volgende keer zijn ze er niet, en dan ga ik weer veels te hard.
Dus netjes gas dicht als er weer fietsers op de weg zijn, en dan gas wijd open als ik ze voorbij ben, of gas open het hele stuk als er geen volk op de weg is.
Het is dan niet elke dag feest voor mij, maar rekening houden met andere mensen geeft ook voldoening.
(Genre, "Oh wat ben ik goed, ik hou rekening met fietsers")
En ze zijn er niet altijd, en ik kan regelmatig vrolijk beesten op die dijkweggetjes.
Eh be, prettig weekend allemaal.
 
Zelf rij ik ook liever met droog weer. Het hoeft geen 25 graden te zijn, maar het is voor mij wel hobby en een vorm van ontspanning. Af en toe rij ik ook wel eens woon-werk, ook met minder weer. Ben ik dan wel of geen goede motorrijder??? Valt niet te zeggen.

Jawel hoor, maar dat is zo confronterend. :9
 
sorry bruin, maar ik vind het altijd een beetje flauw om steeds de veronderstelling te maken dat de persoon in kwestie wel een mooi-weer-rijder zal zijn. Dat is pure generalisatie. Onder hen zit een zeer groot aantal bekwame motorrijders, net zoals er onder de 'doorrijders' aso's zijn. Bovendien komt bij hun 'ervaring' vaak een hoop gewenning, dus gemakzucht / verlies van concentratie om de hoek kijken.

Zelf rij ik ook liever met droog weer. Het hoeft geen 25 graden te zijn, maar het is voor mij wel hobby en een vorm van ontspanning. Af en toe rij ik ook wel eens woon-werk, ook met minder weer. Ben ik dan wel of geen goede motorrijder??? Valt niet te zeggen.

Met mooi weer zijn er nou eenmaal veel meer motorrijders op de weg, dus neemt vanzelfsprekend ook het aantal ongevallen met motoren toe.

Neemt niet weg dat 130 km/h over zo'n dijk gewoon hard is. We hebben het hier over 70 km overschrijding van de maximumsnelheid! Ik hou er ook wel van om lekker door te rijden over zo'n dijk, maar als het niet kan, omdat er bijvoorbeeld mede-verkeersdeelnemers zijn die van diezelfde weg willen genieten, dan moet je jezelf gewoon inhouden. Dat geldt dus ook bij scholen waar kinderen plotseling kunnen oversteken, paarden, etc.

Gewoon een kwestie van fatsoen en nadenken over je eigen handelen...

Nou in Zeeland heb je dijkweggetjes daar kun je easy 130, zonder gevaar. In het geval van TS was dit misschien te hard ja, maar 60 is soms ook wel erg sloom.

Maar moet TS wel gelijk geven dat hoe harder de zon gaat schijnen hoe meer aso's je ziet rijden.

Van de week stond ik bij het stoplicht te wachten de A15 op richting botlektunnel vanuit Spijkenisse, naast me stond een GS500e, denk dat het zelfs 25kw was, maar ik moest alle zeilen bijzetten om hem bij te houden en toen ben ik maar gestopt omdat het te gevaarlijk werd. Die gozer zat echt als een halve circusaap door het verkeer heen te slalommen en gebruikte daarbij alle banen en elk gaatje :N

Twee weken terug, toen ik mijn Duc net had gekocht, ik rij 120 op de linkerbaan van de A27, voor mij rijdt een hele batterij auto's ook allemaal 120 en rechts ook, het was druk dus. Ik rij altijd een beetje tegen de middenlijn aan zodat ik tussen de auto's door kan kijken.

Komt er een malloot op een BMW GS1200 met zeker 160 tussendoor geknald, zonder ook maar te kijken!! Binnen 10 sec. was ie aan de horizon verdwenen.....

Dan vraag ik je.
 
Op een GS? Dan was het vast een doorrijder en dan is het veilig *D

Mjah hij had een textiel pak en een vieze motor, dus het was wel een doorrijder volgens mij idd, maar als ie dat op die manier blijft doen zal hij niet lang meer 'doorrijden'.

Hoewel je net zult zien dat degene die alle regels aan hun laars lappen altijd goed wegkomen en degene die met 5 km/h over een blaadje uitglijdt gelijk de pijp uit is.

Je zal het wel af kunnen dwingen denk ik :X
 
Snapt niemand het hier ofzo ?

Dit is gewoon een verkapte "ik kan met mijn 650cc'er een 1000cc'er bij houden" topic.
 
Dat slaat nergens op. Denk je dat die zijn omgekomen door asociaal weggedrag...
Donder dan ff gauw op, als je niet eens weet hoe deze motorrijders zijn omgekomen.

Toevallig zit er ook een bekende tussen (ook MF-er) die niet door aso gedrag ten val is gekomen. Gevoelige zaak als je zo gaat praten. Enige wat jij en bruin doen is mensen over 1 kam scheren.

@ Bruin, er zijn nu ook wel wat meer mensen. Meer mensen = meer motorrijders.

Stelletje gefrusteerde ouwe dag mensen zijn jullie zeg.... Pff werd er ff nijdig van, woezaaa woezaaa...~[/quote]


Oh ja sorry, tuurlijk hoe kon ik dat nou denken, motorrijders rijden nooit asociaal. Ik zeg toch ook niet dat al die motorrijders zijn verongelukt door hun eigen fout!! Ik hou zelf ook best van lekker sportief doorrijden, rij niet voor niets een sp1 }) maar je kunt het ook te bont maken. Ik wil alleen maar aangeven dat als je met 150 langs fietsers blaast dit niet echt een veilige situatie is en je niet altijd van het overige verkeer kunt verlangen dat ze met hele hoge snelheden rekening kunnen houden. Tuurlijk kun je best weleens even flink scheuren maar doe het dan op een plek waar het kan.
Overigens ben ik geen geen gefrustreerde oud dag mens, ben pas 27 *D en ik ga zeker niet voor jou opdonderen. Als je dat soort uitspraken doet kun je trouwens beter niet op een forum gaan kijken :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan