asociale hoge benzine prijs

Kán zuiniger, maar RS250 loopt goed hoogtoerig, dus veeeeel toeren...
Veel toeren = veel zuipen, dus 1 op 10 kan best wel...

[me]Muis heeft wel eens 1 op 9,7 gehaald op de autobahn[/me]

Prijzen stijgen lekker ja, van 1,09 euro begin dit jaar naar 1,18 nu... :(
9 eurocwnt vanwege "de sterke dollar", die slapper werd zonder prijsdalingen en "het dreigende olietekort" áls Bush ooit nog eens irak aanvalt... Alles om de winst omhoog te helpen... |(
 
Prijzen stijgen lekker ja, van 1,09 euro begin dit jaar naar 1,18 nu... :(
9 eurocwnt vanwege "de sterke dollar", die slapper werd zonder prijsdalingen en "het dreigende olietekort" áls Bush ooit nog eens irak aanvalt... Alles om de winst omhoog te helpen... |(
Nou ik denk dat als irak weer max olie gaat leveren de wereldeconomie in elkaar stuitert, dus laten we dat niet hopen...
 
ik vind die easypay wel handig en het is de eerste die ik tegen kom
ik heb ooit een keertje bij een witte pomp getankt met de auto
ik heb daarna tot drie keer toe de carburator kunnen schoonmaken omdat er troep in zat
nee dan maar shell
ik rij nog geen 10000km per jaar dus valthet allemaal nog wel mee
en mijn stelling is gemak kost geld dus easypay ook
 
Oké, maar die smoesjes dat er nu al zware tekorten zijn waardoor de prijs omhoog moet vinnik ook nergens op slaan...
Tekort is er niet, maar wel de levering van olie wordt geregelt door de OPEC om de prijs zo constant mogenlijk te houden, ook al lukt dit niet altijd...
 
Mijne rijdt gem. 1:19 *D

Tank iha bij een goedkope Texaco die € 0,04 onder de marktprijs lig. Kom ik in de buurt van een Tango of andere goedkope onbemand tankstation dan gooi ik 'm daar vol. Deze zijn zo'n 7 - 8 ct goedkoper dan $hell.
 
Vergeet niet dat benzine (volgens onbetrouwbare bronnen :? :? ) voor 67 procent belast is... Dus als de benzine 6 eurocent omhoog gaat, iedereen gaat lopen schoppen naar Shell terwijl de overheid er 4 cent van pakt.

Prijsafspraken :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ha, die Bikers;

Dat tanken een duur tijdverdrijf is, is nix nieuws. In 1985 haalde ik voor het eerst een volle tank benzine (jaar LPG gereden, dus hooguit een litertje of twee, drie benzine per maand) die op dat moment exact F2,- per liter kostte. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar in verhouding tot mijn inkomen kostte een liter benzine toen veel meer dan nu. Gek genoeg tankte ik in 1991 weer voor F1,65 per liter. Leuk, tot "Het Kwartje" er een paar maanden later bij kwam. En de jaarlijke accijnsverhogingen. En de extra 15ct in 1999. En we rijden nog steeds. Ik betaal voor een liter diesel nu +/- 75 EUct dus zo'n F1,65. Eind 2000 stond de dieselprijs nog een tijdje op F2,10. Kortom: wie van ons wordt er nu echt beïnvloed door de schommelende brandstofprijzen? Zo lang we met zijn allen nog pretkilometers maken, gaan pinnen terwijl het blik met draaiende motor staat, dagelijks aansluiten in de file, de motor laten draaien bij brug of spoorbomen etc, etc, zal het wel loslopen...
 
Om nog maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen.

Het gaat weer lekker met die benzine prijzen 1.52E voor een liter euro (FL3.34) dit is echt k.. , Tank nu ook alleen nog maar bij b.v Tango/Tinq/Anwb pompen ,al is het alleen maar uit principe.

Wat vinden jullie ervan , en gaan jullie nu minder snel rijden (auto of motor)?
Laat maar horen die frustraties.

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( :? :? :? :? :? :N :N :N :N :N :N :N

grt Marco. :r
 
net ook moeten tanken (hij was echt leeg en ik moest naar huis). 1,47 voor een litertje euro95 B|
Denk dat ik de poes maar de deur uit doe en een enfield diesel ga halen. 1:70, das gewoon 1x in de maand tanken. Je moet alleen geen haast hebben met een top van 120, bergaf, wind mee, cafe in zicht :P
 
Ga niet minder rijden, auto gebruik ik alleen zakelijk dus minder kan niet. Motor verbruikt niet zo veel en ik heb het er trouwens nog steeds graag voor over. Hoewel die hoge prijzen mijn wel irriteren, vooral omdat de grootste winnaar 's lands schatkist is. Ten opzicht van vorig jaar ben ik zo'n 50 euro per maand meer kwijt aan diesel, met de prijzen van de benzine weet ik het niet precies.
 
Oeps 1miljard is wel wat recenter , maar kwam niet naar voren bij zoekfunctie benzine.
Thanks spider. ;)

Zie je dat het de gemoederen wel bezig houdt.

grt Marco.
 
Sjezus, en dan lees je in het begin van dit topic dit
1,09 euro begin dit jaar naar 1,18 nu :(

Was t maar zo'n feest, 1.18€ is dus gewoon in 2 jaar 50ct€ gestegen per liter.

Nog ff en ik ga jack-daniels in mn tank stoppen, is goedkoper, en t ruikt beter ook! :( :( :( :(
 
Laat je horen en teken dit: http://www.unitedconsumers.com/protest
Tis gewoon legale diefstal, die prijzen aan de pomp..

En vooral dat kwartje van die Cock niet teruggeven |(
oh oh wat zal Den Haag een meevaller hebben dit jaar. Kunnen ze misschien nog een betuwelijn van aanleggen :X
 
Vanochtend ff getankt om zometeen weer thuis te kunnen komen, bij de BP aan de Jan van Galenstraat in A'dam Slotermeer, 1 litertje euro95: 1,529 E!!! Da's 10 cent meer dan vorige week!.

Normaal tank ik met korting, maarja, voor dat extra eurootje....
 
gewoon tankpas van de leaseatuo gebruiken ;)

en gebruik TL, uhm ja nog geen idee, maar ik hoor 1:11 -1:12.
ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe je ermee rijd

Goh...wat een vooruitgang der techniek: 1:12
Ik vind 't absurd als je erover nadenkt: veel kleiner frontaal oppervlak dan een auto (wel mindere aerodynamica), pak 'm beet 180...200 kg, kleinere motor over 't algemeen en dan 1:12 zuipen. Ik mag me bijna gelukkig prijzen dat mijn carburatiebrommer (Thunderace) nog 1:16 rijdt.
Maar 't klopt van geen kant.
 
Laatst bewerkt:
van de week nog net een volle tank gehaald voor 20 euro.
weet dat alleen oude lullen het doen, maar als je omrekent naar de ouderwetsche nederlandsche gulden.....


je zou bijna een dieselbrommert willen |(

maar goed, motorrijden is soms duur en :] is toch het leukste wat er is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan