Aso's en sukkels in het verkeer

Hoe vaak tref jij aso

  • Waar gaat dit over?

    Stemmen: 7 7,0%
  • Ben jij niet zelf zo

    Stemmen: 4 4,0%
  • Dagelijks, ik maak me niet druk

    Stemmen: 38 38,0%
  • Ik ben zo'n aso

    Stemmen: 23 23,0%
  • Ik ben zo'n sukkel

    Stemmen: 3 3,0%
  • Dôh!

    Stemmen: 12 12,0%
  • 10 euro om dit topic te sluiten!

    Stemmen: 9 9,0%
  • Valt best mee.

    Stemmen: 4 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Als dat zou kunnen.. :) Heb je wat tips? Ik rijd nu op een andere motor en meestal rond de 45 km/h bij een stilstaande file. Maar nog steeds moet ik behoorlijk remmen af en toe voor afslaand verkeer zonder verlichting.

Hoe kan ik toch anticiperen op die lui? Niet in de dode hoek rijden is vaak onmogelijk.. En zeker op de A10 met alle opritten en afslagen is het niet altijd even makkelijk.

Vanochtend nog even een stukje redresseerstrook meegepakt, omdat meneer naar rechts MOEST en daarom maar zijn auto dwars zette.

Bij stilstaande auto's is 45 soms nog te snel.
Volgens de richtlijn sowieso trouwens...
Dan zou je maar 10 km/u mogen. Alsof je dan niet omvalt...

Anticiperen: Verder vooruit kijken.
Niet alleen de auto links en rechts voor je in de gaten houden,
maar ook de 2 auto's die daarvoor staan.
Dat zijn dus 6 auto's om in de gaten te houden.
Plus nog eens 2 waar je net naast zit = 8.

Daarbij kijk je in hun spiegels, en kijk je naar de (subtiele?)
bewegingen die het voertuig maakt (vooral het voorwiel)
Voor een oversteek actie bewegen de meeste automobilisten toch even hun hoofd.
Niet dat ze in de spiegels kijken, niet dat ze over de schouder kijken,
maar gewoon zo'n gewoonte-beweginkje.

Bij het verder vooruit kijken ook goed opletten op gaten in de file.
Want als er ergens een gaatje valt... is er ook altijd een automobilist
in de buurt die dat gaatje wil vullen.

Als je daar allemaal op let, kun je goed anticiperen op wat er komen gaat.
 
Weet je wat aso is? Op het einde van de A4 in worden gehaald door motorrijders die vervolgens met een slakkengang de bocht daar nemen met hun ss. Dan maar buitenom voorbij :+
:^ weet je wat nog vervelender is... als zelfs de auto die voor je rijd moet remmen voor die ss die jou net voorbij kwam :X
 
Als het je eigen buurt is, en het is steeds dezelfde buurtbewoner, ja dan kun je er wel wat van zeggen. Dat ben ik met je eens.

Maar het voorbeeld van de tegenligger, dat gaat mij dus te ver. Hetzelfde geldt voor het terechtwijzen van medeverkeersdeelnemers die te hard rijden, verkeerd inhalen etc. Hoe irritant dat ook kan zijn.

Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die het niet kunnen hebben dat een ander (te) hard rijdt en dan hun auto met 120 ervoor gooien om tergend langzaam een andere auto (die 118 rijdt) in te halen. 'Je mag hier maar 120 hoor, dus die gast achter me die gaat maar lekker vol in de remmen en hij wacht maar tot ik aan de kant ga'. Sorry, maar dat vind ik een verwerpelijke mentaliteit.

Ben ik met je eens. Echt niets irritanter dan mensen die zich niet aan kunnen passen aan het verkeer. Vooral het voorbeeld van (voornamelijk oude) mensen die het presteren uit een zijweg te komen en hun auto dan (mét of zónder te kijken
:X ) voor jouw wielen gooien, om vervolgens absoluut geen moeite te doen het achterliggende verkeer niet op te houden en op hun dooie gemakkie optrekken (... of helemaal niet optrekken... B| ).
En ik erger me ook zelden aan mensen die inhalen of te hard rijden (daar waar het kan). Ik ga gewoon (op een veilige manier) aan de kant als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en achter me iemand met een bloedgang aan zie komen, want je weet maar nooit waarom diegene zo hard rijdt (als ik binnen no time in t ziekenhuis zou moeten zijn omdat er iemand op sterven ligt, zou ik misschien net zo doen). Ik praat het gedrag niet goed, maar als je net zo makkelijk even aan de kant kan gaan dan doe je dat toch?! Ik erger me scheel aan mensen die dan hun neus optrekken (idd de "holier than thou-types") en met zo'n smoel van "je mag hier maar 120 hoor" lekker links blijven hangen. B| Waarom zou je je medeweggebruiker zo gaan irriteren? :?
En van die blinde eikels die op de middelste van de 3 beschikbare banen blijft hangen zonder dat er verkeer rechts van hen rijdt... |(
Als je dat soort mensen inhaalt zitten ze ook vaak met zo'n nietsziende blik voor zich uit te staren... btje beangstigend eigenlijk...

Máár...als we ons zoals jij (en ook ik) zegt niet moeten ergeren aan mensen die te hard rijden of inhalen... Is het dan niet hypocriet om ons wél te ergeren aan mensen die bijvoorbeeld te langzaam rijden??
 
Ach dr zijn mar 2 dingen waar ik me aan erger in t verkeer, al die mensen die geen zin hebben om richting aan te geven, vind de knippers van mn voorliggers toch behoorlijk handig om n beetje te anticiperen. En voor de rest die fietsers die blijkbaar nooit kunnen remmen, of niet ff dr voetje op de grond willen zetten als ze uit n zijstraat komen. Altijd mar meteen de weg opdraaien, dan is uitwijken toch best lastig als je een grote John Deere tegemoet komt.

Ach t blijft gewoon opletten dus...
 
Ik wilde gaan zeuren over die mensen die op zo'n zijweg van 80 km/h wel denken dat je nog even voor die motorrijder kunt invoegen.

NEE DAT KAN NIET

Als de motorrijder 120 100 rijdt waar 80 mag.... O-)
 
Ik wilde gaan zeuren over die mensen die op zo'n zijweg van 80 km/h wel denken dat je nog even voor die motorrijder kunt invoegen.

NEE DAT KAN NIET

Als de motorrijder 120 100 rijdt waar 80 mag.... O-)
hier flikken ze dat ook op verschillende plekken :(

hierbij leerdam (oprit A2) heb je voor de oprit nog net een weg rechts van je en ze springen zo voor je :( :(
en dan raar staan op te kijken als je de claxon vol indrukt :W
 
Ik zag vandaag een een aso op de motor wat ik dacht dat een V-strom was (ging redelijk snel).

Hij komt met hoge snelheid aanrijden in bebouwde kom, waar een wegversmalling ligt, koekblikker wou net er tussen, en meneer wil sneller zijn, dus neemt het "fietspad" wat erlangs ligt. Nu stond er ongeveer 5 meter van die doorgang een platte kar (kinderen moesten plantjes verkopen), en ik dacht echt werkelijk dat hij er met die snelheid tegen op zou knallen :o

Gelukkig een andere afloop, maar wat een klootzak, die vent!
 
En er zijn ZAT mensen die ineens naar rechts gaan, of links.. en als dat dan juist gebeurt op het moment als ik ernaast zit. Kijk.. als mensen 3 autos voor me INEENS afslaan, kan ik nog wel anticiperen.. maar alsof ze het erom doen.. meestal gebeurt het net naast me.

Ik let al goed op gaten in de file en ik rijd tussen de autos al 1 baan rijd en een ander niet, want dan kan je er vergif op innemen dat ze ineens opzij sturen.. Zelfde geld voor op- en afritten en bij weefvakken.

Nog geen mailtje gehad... O-)
 
type sukkel is diegene op zijn supersport die eerst wordt ingehaald, net bij het binnenrijden van bebouwde kom en na 2 rotondes iets achterligt omdat hij achter een auto bleef hangen en dan bij het uitrijden van die bebouwde kom mij en tegelijk een lijnbus wil inhalen in een flauwe bocht naar rechts daarbij flink aanzet en meteen vol in de ankers moet vanwege een tegenligger; gek he dat ik achter die bus bleef denk ik dan, haalt hij in; ik mee moet ik inhouden achter die motor, (ik rij dus geen ss maar iets luchtgekoelds). rijdt tie ook nog in spijkerbroek.
dan denk ik wat een sukkel met het inzicht van een goudvis in een betonnen aquarium. ga toch fietsen.
 
Interpunctie is wel fijn. Na 3 keer lezen begreep ik was waar dit over ging. [me]Appeltje is misschien ook wel wat ouderwets.[/me]
 
De hand is harder dan de spiegel, heb ik al eens bewezen :X
Vent reed wel gewoon door, maja, ik had mn lol wel weer gehad :) .

Jaren terug liep ik in de lunchpauze met een collega, wil zebrapad oversteken, type in sportauto geeft extra gas. In een reflex trek ik aan zijn antenne die afbreekt en hij stopt 10 meter verder. Eigenlijk voelde ik me best schuldig over dit "vandalisme" dus loop naar hem toe. Geeft hij een dot gas en scheurt weg. Misschien omdat mijn 1.95 en 120 kg wat bedreigend overkwam?

Collega staat zich te bescheuren van het lachen met het commentaar: "Ik heb altijd al een grote broer willen hebben..."
 
:Z :Z
Ben ik nou zo'n sukkel

Ik rijd al 27 motor (15.000 km/per jaar) en heb nog nooit wat meegemaakt.
Mag ik eens eens een stukje met iemand meerijden ?????

Kan ik ook meepraten
:W

Je bent een sukkel als je zelf niet uitkijkt
Je bent een aso als je doelbewust stomme acties uithaalt.

Waarschijnlijk ben je dus 'niets'.

Of toch?
 
Twee lievertjes met hun roots elders in een bestel auto. Gassen bij 2baans stoplicht. Ik negeren en expres niet snel optrekken. Later toch gas en er langs, zo'n auto schiet ook niet op.

Ik 90-100 waar 80 mag. Auto nadert langzaam en jahoor, om mij heen, de mafketels.

Verderop stranden ze achter auto's.

Ik nader en als de weg vrij is start ik mijn inhaal maneuvre. Als ik praktisch naast ze ben en al zeker een paar seconden links rij, menen ook zij in te moeten halen. Gas er op, toeteren en wegwezen (4 auto's voorbij).

Die ben ik kwijt.

Mooi niet dus.

Komen weer naderen. Bij stoplicht gaan ze links af, ik rechtdoor, het is rood. Zij staan dus links van me en gebaren: wat ben jij een idioot.

[me]Appeltje zwaait vriendelijk en gaat er vandoor (groen).
[/me]


Misschien hebben ze wel gelijk ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan