Aso's en sukkels in het verkeer

Hoe vaak tref jij aso

  • Waar gaat dit over?

    Stemmen: 7 7,0%
  • Ben jij niet zelf zo

    Stemmen: 4 4,0%
  • Dagelijks, ik maak me niet druk

    Stemmen: 38 38,0%
  • Ik ben zo'n aso

    Stemmen: 23 23,0%
  • Ik ben zo'n sukkel

    Stemmen: 3 3,0%
  • Dôh!

    Stemmen: 12 12,0%
  • 10 euro om dit topic te sluiten!

    Stemmen: 9 9,0%
  • Valt best mee.

    Stemmen: 4 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Ik irriteer me aan mensen die:

- met groot licht seinen nadat ik ze inhaal
- nee schudden nadat ik ze inhaal
- nee schudden als ik achter ze rijd

Stelletje dooie :Z
 
Laatst had ik ook zo een actie: ik kom aanrijden richting een rotonde en moet rechtdoor. Ik zie van rechts een auto met een redelijke snelheid aanrijden en denk bij mijzelf 'hij kan zo maar de rotonde opvliegen'. En inderdaad op het moment dat ik mijn motor terug naar rechts wil gooien om eraf te gaan komt die halve zool de rotonde opvliegen. Meteen de remmen ingegaan en getoeterd (zo een dubbele claxon hoor je behoorlijk goed). Kijkt die kerel (ik schat een jaar of 60) me glazig aan in de trant van wat moet je nu |( |( |(

Uiteindelijk keek ik naar het nummerbord en toen bleek dat het een vrij nieuwe auto was. Dus dan heb je geen tijd om op de rest van het verkeer te letten.
 
of op een zebra van je sokken gereden worden omdat meneer vindt dat het voorrang verlenen niet voor hem geldt en dan nog kwaaier worden als je wijst op zebra

De hand is harder dan de spiegel, heb ik al eens bewezen :X
Vent reed wel gewoon door, maja, ik had mn lol wel weer gehad :) .
 
ik erger me aan al die blikkers die tijdens feestjes na een aantal biertjes weer beginnen te zeiken over motoren en inhalen in de file alleen omdat ze altijd sacho zijn dat ze moeten wachten en wij niet :+

dan moet je er ook nog eens vrachtwagen chauffeur bij zijn, dan kun het helemaal nooit meer goed doen. moet je dan eens vragen; heb je wel eens met/op zo'n ding gereden? klaar, meteen uitgeluld :+ :P
 
IEDERE DAG vechten voor veilige plek op de weg bij Zoeterwoude-Rijndijk... ach.. Eigenlijk is de hele A4 een groot fiasco. Er gebeurt teveel om op te noemen.
Hoe kan je het zeggen ;)
Ik vind het 1 groot slagveld!
Niet alleen de A4, waar ik af en toe overheen moet, maar ook bijv. de A13/A20 en de A16......
Kortom, alle wegen zijn in de spits ware oorden van (bijna) moord en doodslag.
 
Als we dan toch lekker clichés aan het bespreken zijn :)

Die oudjes die zich niet bewust zijn van het verkeer om zich heen. De auto in de achteruitversnelling tikken en verzuimen een blik te werpen in de achteruitkijkspiegel. Met als gevolg dat ze vol op je voorband belanden, waarna ze heel relaxed hun auto weer in de 1e zetten en volgas wegrijden :X B| ...

Ik zeg; vanaf een X-leeftijd iedereen lekker aan de gratis OV :W .
Ik zeg: daar hebben die oudjes DeelTaxi voor! ;)

Daarover gesproken, ik ben (part-time) taxichauffeur en (part-time) vrachtwagenchauffeur en zit dus redelijk veel in het verkeer... Aangezien ik m'n A nog niet heb, heb ik daar ook geen verhalen over, maar wel over verkeer in het algemeen ;) Ook goed? :P

Waar ik mij vaak ENORM aan irriteer is het volgende. Ik werk bij een grote (industriele) bakkerij als vrachtwagenchauffeur en moet dus heel vaak 's ochtends brood leveren bij supermarkten in drukke stadscentrums en dergelijke. Moet dus vaak krappe bochtjes achteruit rijden enzo en dat vereist best wel wat inzicht en handig spiegelwerk. Opzich allemaal geen probleem, totdat er continue - en ik heb het echt zonder dollen over 5 a 10 keer per dag - mensen achter je wagen door willen "piepen" (over het trottoir oid) terwijl jij gvd met je verrichting bezig bent. Zien ze die witte lamp achterop dan niet? Snappen ze dan in godsnaam niet dat het al lastig en gevaarlijk genoeg is? Ik bedoel, ik doe het niet voor niks nog langzamer dan stapvoets...Ik schrik me elke keer kapot als ik ineens weer een motorkap achter m'n auto zie verschijnen :o
Ik wil niet generaliseren ofzo, maar meestal zijn het van die blonde dozen in zo'n PC-hoofttrekker :N (niks mis met PC-hoofttrekkers, maar laat ALSJEBLIEFT alleen de mannen erin rijden :P )

Oh, over generaliseren gesproken, hierboven had iemand het over vrachtwagenchauffeurs. Nou, ze zijn niet allemaal zo hoor ;) Ik rijd altijd helemaal rechts tijdens files om alle motor-rijders ruim de gelegenheid te geven er lekker tussendoor te toeren. Altijd al gedaan trouwens, ook met gewoon koekblik (en dus taxi).
 
Reed afgelopen zomer langs de lago magore (schrijf je dat zo ?) met de motor, elke 2 seconden in de spiegels kijken, want kolere, wat skeuren die italiaantjes daar met hun motortjes. Met het verkeer meerijden dus met 100 waar je 50 mag. Komt er toch een motor vlak langs me met 160 op het achterwiel, schrok me echt het appelazerus, stelletje asso's daar :+
 
ik heb het niet over achtervolgen en een preek gaan houden

niet eens altijd nodig bijv:
eenrichtingsweg en een 'illegale tegenligger' hebben die kwaad wordt omdat hij geen vrij baan krijgt, dan raampje open draaien om te vragen wat er is en erop wijzen dat het eenrichtingsverkeer is
nou, toen was helemaal het hek van de dam

of wijzen op een 30km zone bord als er een vent je achterbumper in rijdt

of op een zebra van je sokken gereden worden omdat meneer vindt dat het voorrang verlenen niet voor hem geldt en dan nog kwaaier worden als je wijst op zebra

en dan nog, als iemand je achterna rijdt en op beleefde manier wijst op een fout?
voor je kijken doorlopen?

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dit de goede manier is. In het Engels noemen ze jouw houding 'holier than thou'. Je zult toch zelf ook wel eens iets doen dat eigenlijk niet mag? Wie ben jij dan om je medemensch een standje te geven? Want zo komt het op hen waarschijnlijk wel over. En dat roept dus agressie op.

Iemand beleefd wijzen op een fout, dat gaat meestal over mensen die een splinter in iemands anders oog zien, terwijl er bij hen zelf sprake is van een balk.

In het geval van zo'n illegale tegenligger: als er ruimte zat is, waar maak je je dan druk om? Wees een beetje tolerant! :)
 
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dit de goede manier is. In het Engels noemen ze jouw houding 'holier than thou'. Je zult toch zelf ook wel eens iets doen dat eigenlijk niet mag? Wie ben jij dan om je medemensch een standje te geven? Want zo komt het op hen waarschijnlijk wel over. En dat roept dus agressie op.

Iemand beleefd wijzen op een fout, dat gaat meestal over mensen die een splinter in iemands anders oog zien, terwijl er bij hen zelf sprake is van een balk.

In het geval van zo'n illegale tegenligger: als er ruimte zat is, waar maak je je dan druk om? Wees een beetje tolerant! :)

En als het dochtertje van de buren over een maand doodgereden wordt door deze man (even teruggrijpend op mijn post). En de buurman tegen mij zegt "joh, het was die kerel van verderop, die kwam altijd al met zo'n bloedgang door de straat". Wat zeg ik dan tegen die man? Ja, ik heb het al meerdere keren gezien, maar ik dacht, laat ik er maar niks van zeggen, want ik ben zelf ook weleens stout. :N

En nou niet van "dan moet de buurman beter op z'n dochtertje passen" of "kleine kinderen horen niet op straat te spelen". Want die kennen we al. :Y
 
Wat betreft de aso's & sukkels in het verkeer..

Maak het dagelijks mee tijdens woon-werk verkeer. Mensen die met hun auto zonder te kijken de rotonde opduiken, kruizing oversteken, er-voor-langs-drukken als ze uit een uitrit/afslag komen (en dat tergend langzaam optrekken)..
Die mensen wil ik het wel vergeven, al is het erg, erg irritant.. B|
Erger zijn de mensen die mij (op de motor of in de auto) zien, en dan 'expres' zich er even voor drukken, zodat ik in de ankers moet. :( Heb dat een paar keer meegemaakt op een rotonde in Dronten..
Een e*kel n een wijn-rode Chrysler Voyager ; Hij zag me al op de rotonde rijden op me motor, maar druk er zich op het laatste moment nog even voor.. Gelukkig dat ik op rotondes met drukte rustig aan doe... Maar ik was behoorlijk kwaad op die gast.... :(
Zulke praktijken kan ik boos om worden.. Mensen die dus doelbewust anderen gaan hinderen, en dan met name motorrijders hinderen/pesten.
Dat zijn volgens mij namelijk de mensen die het meesten zeuren over 'heb je weer zo'n aso-motorrijder', of iets dergelijks...
Dat terwijl die mensen er zelf om vragen... B|

In het begin liep ik me overal om kwaad te maken, maar zoals bij velen bekent is : alles went.
200km/u wen je aan, 250km/u wen je aan...
Maar aan sommige dingen zal men nooit aan wennen... Zoals dingen waar anderen jou gevoel voor eigen-veiligheid in het nauw zetten...

Bij mij in de wijk willen bepaalde automobilisten wel eens hard de hoek om komen jakkeren, de bocht afsnijden (terwijl het een bijna blinde hoek is), dan nog eens extra gas geven... Tiz een kinderrijke buurt, ook veel honden in de omgeving, motorrijders.... Kan die koekblik-lui die in me wijk echt als aso's gedragen er zo uit plukken.. De motorrijder in me wijk rijden trouwen wel prima in de wijk!!! (motorrijders zijn nog altijd 'de betere verkeersdeelnemers')
Loop ik met m'n 2 honden, komt er een koekblikker aan, schat op een kilometertje of 40 a 45km, maar even afremmen doe ie niet.. Heb de honden dan aan de tegenovergestelde kant lopen van waar de koekblikker lang moet.. En dan nog scheelt het soms maar 20cm tussen mij en die koekblikker...
Bedenk dat de wijk waarin ik loop met me honden en die koekblikker 40-45km/u rijdt, een woon-erf is. Een echt duidelijk voetpad is er niet, zoals in veel woon-erven...
Misschien moet ik die lui eens flink aan het schrikken maken, misschien dat ze dan een gaan 'nadenken', als ze überhaubt kunnen 'nadenken'...
Hardrijden is best, maar doe het dan wel buiten de woon-erf, op plekken waar het kan en wanneer het kan.. (of het 'mag' laat ik er even buiten)..

Keihard de muziek aan in de auto voorbijkomen, blaffende honden, luirichtig feestje van de buren, geschreeuw van spelende kinderen kan ik allemaal hebben... Maar niet die aso's die het ronderecord in een willekeurig woon-erf willen verbreken...

(Want ik loop er ook nog met me honden doorheen. :+ 8-) )

Ik ben zelf ook helemaal niet altijd even netjes en braaf, maar mij zul je niet door een woon-erf ofzo zien jakkeren...


Groetjes..
 
>Iemand beleefd wijzen op een fout, dat gaat meestal over mensen die een splinter in iemands anders oog zien, terwijl er bij hen zelf sprake is van een balk.

Ja.. 'dl'
Dat heet monddood maken, laat die 'assertieve zak' dan maar jouw maar weer terecht wijzen.
Dan heb je erzelf ook nog wat aan.
 
Laatst ook, geit scheurt weg op, ik een seintje gegeven.
Even later er nog een naast gestaan maar ze keek NIET naar links, ignore mode..
Ik nog een keer zwaaien van "ik sta hier hoor, hallo!"

Niks, ik snap die mensen niet, te beroerd om enig kritiek te vangen.. 100%
 
Laatst ook, geit scheurt weg op, ik een seintje gegeven.
Even later er nog een naast gestaan maar ze keek NIET naar links, ignore mode..
Ik nog een keer zwaaien van "ik sta hier hoor, hallo!"

Niks, ik snap die mensen niet, te beroerd om enig kritiek te vangen.. 100%

een GEIT???

da's geen woonerf, da's een boerenerf..
:+
 
En als het dochtertje van de buren over een maand doodgereden wordt door deze man (even teruggrijpend op mijn post). En de buurman tegen mij zegt "joh, het was die kerel van verderop, die kwam altijd al met zo'n bloedgang door de straat". Wat zeg ik dan tegen die man? Ja, ik heb het al meerdere keren gezien, maar ik dacht, laat ik er maar niks van zeggen, want ik ben zelf ook weleens stout. :N

En nou niet van "dan moet de buurman beter op z'n dochtertje passen" of "kleine kinderen horen niet op straat te spelen". Want die kennen we al. :Y
Als het je eigen buurt is, en het is steeds dezelfde buurtbewoner, ja dan kun je er wel wat van zeggen. Dat ben ik met je eens.

Maar het voorbeeld van de tegenligger, dat gaat mij dus te ver. Hetzelfde geldt voor het terechtwijzen van medeverkeersdeelnemers die te hard rijden, verkeerd inhalen etc. Hoe irritant dat ook kan zijn.

Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die het niet kunnen hebben dat een ander (te) hard rijdt en dan hun auto met 120 ervoor gooien om tergend langzaam een andere auto (die 118 rijdt) in te halen. 'Je mag hier maar 120 hoor, dus die gast achter me die gaat maar lekker vol in de remmen en hij wacht maar tot ik aan de kant ga'. Sorry, maar dat vind ik een verwerpelijke mentaliteit.
 
En ik rijd in een fluorhesje met dubbele koplamp aan.. Sommige mensen zijn gewoon met hele andere dingen bezig dan autorijden.. :(
Er was laatst zo'n ambulance motor met sirene aan aangereden... :N
Kon je niet ff een trap tegen die schijtbak geven?
 
En ineens gaat er een X5 zonder richting aan te geven met een ruk van links naar rechts.. ik zat er net tussen, dus ik ruk mee. En jawel.. met mijn linkerelleboog tegen het raampje. Mevrouw stak nog even haar middelvinger op en ik vervolgde mijn weg met bibberende armpjes.

Niet ff afgestapt/gestopt?
 
Gelukkig kom ik zelden of nooit van die malloten tegen.
Een keer ben ik er wel echt eentje tegen gekomen.

2 baans weg, wordt 1 baans en er stond file voor het stoplicht verder op. Tussen de beide weghelften (met tegemoet komend verkeer) ligt een strook van 1 meter, dus ideaal voor motor rijders.
Het tegemoet komend verkeer stond ook stil, dus dat was even er rustig tussendoor steken. Niet belagelijk hard of veel toeren, maar gewoon rustig rijden.
Toen ik weer tussen het verkeer wilde, omdat dat weer begon te rijden, liet er een man een gat vallen. Toen is mij zag geef ie toch een stoot gas. Dus ik schiet voor de wagen voor hem. Verder niet meer aangedacht. Echter een stoplicht verder ging de man die tussen ons in reed links af. Dus die malloot zat recht achter me. En flitsen met de lichten. Toen dacht ik: jou ga ik eens lekker etteren.
Er kwam een lange rechte 80 km/uur weg aan waar je absoluut niet kan inhalen. Die weg is ongeveer 15 km lang. Dus toen ben ik lekker 65 km/uur gaan rijden. Heeft me wel een paar minuten gekost, maar die kerel was pis link.

Hij een bagger avond en ik een grappig verhaal (je had er waarschijnlijk bij moeten zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan