Aso's en sukkels in het verkeer

Hoe vaak tref jij aso

  • Waar gaat dit over?

    Stemmen: 7 7,0%
  • Ben jij niet zelf zo

    Stemmen: 4 4,0%
  • Dagelijks, ik maak me niet druk

    Stemmen: 38 38,0%
  • Ik ben zo'n aso

    Stemmen: 23 23,0%
  • Ik ben zo'n sukkel

    Stemmen: 3 3,0%
  • Dôh!

    Stemmen: 12 12,0%
  • 10 euro om dit topic te sluiten!

    Stemmen: 9 9,0%
  • Valt best mee.

    Stemmen: 4 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
We hadden ergens nog een topic over "Waar een PK-pakhuis goed voor was". Om uit dit soort situaties te ontsnappen in ieder geval :}
 
Koekblikkersmentaliteit bij de reacties (de meeste dan)

Automobilist rijdt over politiemotort

Als je daar kijkt (hoogstwaarschijnlijk veel koekblikkers) zul je zien dat het lijkt alsof de meeste mensen het een goede zaak vinden, kijk je bij de reacties op motorfreaks (reacties van mensen met enige vorm van verstand) zie je dat ze het enorm afkeuren

Hoe toevallig.....
 
Daarom:

bikerwithgun.jpg
 
Nee, je kunt niet snel wegkomen in een file.. en uit ervaring weet ik dat dat ook niks oplost. Ik ben 3 jaar terug nog tegen de wand van de Schipholtunnel gedrukt.. Meneer was ge-irriteerd dat ik hem rechts inhaalde.

Het ging alleen maar goed, doordat ik op het laatste moment een strot gas gaf en voor hem kwam. Daara uit de voeten gemaakt, want dat soort lui rijd je dood en rijd daarna vrolijk door. :(

ik weet dat het verstandiger is voor je eigen te kiezen maar als de mogelijkheid er was rustig/veilig/ongezien achter die eikel te komen of mss gewoon met spiegelen achter kenteken te komen had ik dat zeker gedaan en aangifte gedaan. dit kan door knappe OM koppen best wel tot poging tot doodslag gebracht worden..
 
Oké dit is echt weergaloos:

Ik sta bij Amsterdam sloterdijk voor een stoplicht om linksaf de snelweg op te gaan richting zaandam.

Met een knoepert van een vaart neemt een porsche een bocht over het kruispunt en bedenkt halverwege: dat is niet slim en remt.

De achterkant breekt uit en de porsche gaat achterstevoren verder, knalt OVER de vangrail en komt tot stilstand.

Je moet het zo zien dat de weg omhoog loopt, met aan de zijkant eerst een vangrail en dan zo'n schuin aflopend talud naar een naastgelegen weg.

Daar hing de porsche half over de vangrail en half ondersteboven op het talud.

Wat uitstapte was waarschijnlijk wel <25. Verdwaast namen ze de schade op.

Ik wist niet wat ik zag. Ik was oprecht verbaasd.

En ergens toch ook wel weer niet.
 
Oké dit is echt weergaloos:
...
Daar hing de porsche half over de vangrail en half ondersteboven op het talud.


Henk, ze zoeken de polis...



Ik reed net tussen noordwijk en den haag (a44?) door de file, maar geen probleem. Gelukkig zijn er nog een hoop koekblikkers die een beetje opzij gaan als je eraan komt. :)
Of waren dat gewoon incognito motorrijders? ;)
 
ik weet dat het verstandiger is voor je eigen te kiezen maar als de mogelijkheid er was rustig/veilig/ongezien achter die eikel te komen of mss gewoon met spiegelen achter kenteken te komen had ik dat zeker gedaan en aangifte gedaan. dit kan door knappe OM koppen best wel tot poging tot doodslag gebracht worden..

Dit heb ik zelf dus ookal een keer gedacht. Was in Utrecht op de oudegracht
(tegenover de rembrand bios) bezig een auto te repareren voor mijn werk. Bus
netjes langs de kant geparkeerd zodat de auto's er nog gewoon langs konden.
Er waren inmiddels al meerdere auto's langs gegaan tot er een of ander aso wijf
besloot dat ze er niet langs paste. Ik denk van help ff een handje, dus sta tussen de auto van de klant aan de ene kant en de serviceauto aan de andere kant
in. Geeft die muts ineens volgas. Kon nog net op tijd wegspringen maar was wel zo
handig om het kenteken te noteren. Ik toen ik klaar was ff langs het politiebureau gereden om aangifte te doen. Agent mij vrolijk vertellen dat dit onder poging tot doodslag blablabla zou vallen. Alles uitgelegt en kenteken voorgelegt.

Paar weken later gaat de telefoon, politie, ze hebben niet kunnen achterhalen van wie de auto was (ookal hadden ze kenteken, type auto en omschrijving v/d muts) dus daarmee was de zaak afgedaan. Tot zover dus die poging tot doodslag
met of zonder kenteken :r |(
 
ik erger me aan al die blikkers die tijdens feestjes na een aantal biertjes weer beginnen te zeiken over motoren en inhalen in de file alleen omdat ze altijd sacho zijn dat ze moeten wachten en wij niet :+
Of die dan beginnen te zeiken van "je moet niet denken dat je meer mag met de moto dan de automobilist, want dan ben je verkeerd bezig" Burgertutten!
 
Ik had vanochtend weer een adrenalinemoment op de immer gezellige A10-Zuid.. Ik rijd netjes 45 tussen de autos sinds ik een boete heb gehad voor te snel tussen de file doorrijden..

En ineens gaat er een X5 zonder richting aan te geven met een ruk van links naar rechts.. ik zat er net tussen, dus ik ruk mee. En jawel.. met mijn linkerelleboog tegen het raampje. Mevrouw stak nog even haar middelvinger op en ik vervolgde mijn weg met bibberende armpjes.

Als een baanwisselaar zonder richtingaanwijzer je verrast tijdens het filerijden, dan rij je inderdaad te snel door de file. Je kan die nerveuze dozen over het algemeen makkelijk spotten als je weet waar je op moet letten.

Nee, je kunt niet snel wegkomen in een file.. en uit ervaring weet ik dat dat ook niks oplost. Ik ben 3 jaar terug nog tegen de wand van de Schipholtunnel gedrukt.. Meneer was ge-irriteerd dat ik hem rechts inhaalde.

Het ging alleen maar goed, doordat ik op het laatste moment een strot gas gaf en voor hem kwam. Daara uit de voeten gemaakt, want dat soort lui rijd je dood en rijd daarna vrolijk door. :(

Wil je een cursus filerijden volgen? O-)

:]
 
Meestal ben ik de aso, maar soms ook wel eens de sukkel.
 
In een koekblik? Ben ik zeker de aso... Ik wordt echt om het minste geringste kwaad. Maar altijd op andere koekblikkers, nooit op motorrijders. Ik rij graag overal door, en met een auto kan je op sommige plekken niet inhalen, en ik heb ALTIJD langzame lui voor me op die 60 en 80km wegen...

Op de motor ben ik een heer... Maar ik ga wel vooraan staan bij het stoplicht. En rij ook met gepaste snelheid tussen de file door. Weinig zin om me van achter te laten aanrijden in een file of achter het stoplicht.
 
Als dat zou kunnen.. :) Heb je wat tips? Ik rijd nu op een andere motor en meestal rond de 45 km/h bij een stilstaande file. Maar nog steeds moet ik behoorlijk remmen af en toe voor afslaand verkeer zonder verlichting.

Hoe kan ik toch anticiperen op die lui? Niet in de dode hoek rijden is vaak onmogelijk.. En zeker op de A10 met alle opritten en afslagen is het niet altijd even makkelijk.

Stuur me maar een mailtje, dan spreken we een keer af. :W
 
ik ben eerlijk gezegd niet veel anders gewend in het verkeer...komt vast omdat ik pas een jaar ofzo mn rijbewijs heb maar toch...

Ruitensproeiers en sigaretten vind ik ook vrij vervelend...reden dat ik vaak zat met mijn vizier dicht rij.
Met mijn crosshelm op kan het toch een flinke puinzooi worden als zo'n peuk in mn helm komt, maar ik heb nooit de neiging om meteen spiegels eraf te trappen of wat dan ook...hooguit als ik er toevallig naast sta bij een verkeerslicht, even op het raampje tikken ofzo.

Verder voel ik me meer en beter in het verkeer dan al die koekblikken...en de wet kan mn reet in als ik me niet meer veilig voel...laatst zat ik achter een traktor ergens...dikke lul aan de doorgetrokken streep...ik schat de situatie in en bepaal dat inhalen de meest veilige optie is.

Zo ook op de snelweg, als het nodig is (maar dan écht nodig) kletter ik in een flits mn alarmlichten aan en rij óf links óf over de vluchtstrook...
ik erger me niet enorm meer aan de domheid van anderen, wel aan het opzettelijk irritant zijn van anderen :(

Verder zijn die mensen die idd bang zijn om van de weg af te vallen vrij vervelend maar die haal ik ook duidelijk rechts in... vind ook dat de politie meer op dat soort mafkezen moet gaan controleren...

Files is ook mooi..mensen die enorm veel ruimte voor je maken......als je al voorbij bent.
 
had vandaag ook zo'n L*L voor me (later achter me)
was op een 80 km weg en hij reed 80. niks voor hem en geen afslag.
nou hou ik niet zo van 80 rijden dus wil hem inhalen.
ik neem een aanloopje en ga naar links, geeft die ff zo'n leuk rukje aan zn stuur naar links schrok me aardig de pleures.
ik weet me in te houden en rij vrolijk verder.
 
Ik was van t weekend op de motor in Frankrijk, en daar is t zo anders rijden. Elke keer weer moet ik daar zo wennen, ze laten je altijd voor. Van petje achterstevoren, tot 65+. Ze gebaren zelfs dat je er langs mag, als je daar zelf even niet aan denkt! En motorrijders strekken ook allemaal even hun rechterbeen, als dank aan de automobilist. Onderweg vaak duimpje omhoog van automobilisten, omdat ze motoren mooi vinden.
Dat is zo'n leuke gewaarwording, dat t ook zo kan. Zo anders dan in Nederland!
 
Pfff sommige mensen maken zich druk om vanalles :)

Om even in te haken op het verhaal van de TS:
Jij gaat naar de linkerbaan om die prutsende koekblik in te halen. Je kan verwachten dat er nogal wat blik ook die linkerbaan op gaat want jij bent echt niet de enige die zo denkt. Als zo'n blikrijder eerst kijkt, niks ziet, jij vervolgens naar links schiet met je vlotte fiets en vervolgens dat blik bijna in je nek krijgt.. tja... te verwachten he...

In zo'n situatie ga ik altijd eerst naar link, hang ik enkele seconden om te kijken of nog meer mensen het van plan waren en haal dan gewoon rustig in.
 
Vorige week nog zo'n dweep in een pet koekblik. Dweep geeft richting aan naar rechts dus ik denk, dara kan ik mooi links langs op met mijn motor. Dweep denk, ow toch maar even naar links gaan. En tja wij motorreijders letten nantuurlijk altijd goed op. :)
 
Weet je wat aso is? Op het einde van de A4 in worden gehaald door motorrijders die vervolgens met een slakkengang de bocht daar nemen met hun ss. Dan maar buitenom voorbij :+
 
Ik ben weleens de aso, maar nooit expres. Ik heb echt wel eens "iemand gemist" op een rotonde of kruizing. Niet epxres, maar dat ik blijkbaar gewoon niet goed kijk. Heb het nu 3 keer gehand ofzo, meestal schrik ik meer dan diegene die "onschuldig" is.

Ik ben met filerijden meer de sukkel, als er een vrachtwagen staat en daarnaast zo'n tutje in een fiat panda die rechts rijd alsof ze in een fucking hummer zit dan wacht ik wel even totdat ze naar links gaat of totdat ze niet meer nasat de trucker zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan