Aspencade aanschaf,waar op te letten

writefast

Rookie
26 jun 2003
7
0
westvoorne
Ik wil een GL1200 aanschaffen maar zijn er bekende kinderziektes in deze modellen??....ik had een GL1000 k3 maar daar waren op de oudere modellen wat problemen met de koelsystemen....ging doorlekken naar het olie systeem......
Ik wacht met spanning af......
 
Startmotor of dynamo wil nog wel eens rot zijn en zijn direct ook vrij grote kostenplaatjes. Daarnaast goed kijken of de digitale kmteller ook nog werkt want ook die is niet goedkoop te fixen.
 
Mijn PA rijd sinds 1993 Goldwing, waaronder 3x 1200 en sinds 2002 een 1500 uit 1991.
Bij alle drie de 1200 motoren nooit geen problemen gehad, de motoren waren oplopend een 84'er,86'er een 89'er(kenteken) waarbij de 89'erg veel last had van olieverbruik.
Verder heeft hij eigenlijk nooit geklaagd over een enkel probleem.
Als ik al die jaren goldwing bekijk, zijn de ernstigste problemen pas gekomen met de Goldwing 1500 die hij nu rijd.
O.a. vervangen: Uitlaat,koppeling,voorschijven,ophanging remklauwen,startmotor,cardan-as,koplamp(ging steeds kapot).

Mij advies, volgens mij heeft een GW1200 geen zwakke punten. :} :}
 
de dynamo is 1 van de probleem gevallen , ik heb mijn pas geleden laten vervangen totaal $600,- maar je krijgt een levenlange garantie op inclusief de reparatie kosten dus dat valt nog wel te doen , de probleem met de dynamo komt vooral voor als je veel lichten aan hebt op je motor , zoals mijn motor die alle lichten heeft die er maar te krijgen is voor de goldwing.

veel succes ermee , en laat even een piccie zien van de goldwing

goldwing-2.jpg

goldwing-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan