Assen 2 mei 2008

Lunatic

MF veteraan
12 apr 2005
11.746
0
Lelystad
este Racer,



Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen !

Lees onderstaande informatie goed door ! Dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.

Graag even je aandacht voor de volgende zaken:

Belangrijk

Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper en originele luchtfilter te rijden !

Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant.

Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen één waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.

Een rugprotector is verplicht !

Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid !

Inschrijving

De inschrijving vindt donderdagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m D
melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m D”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter E t/m L melden zich aan bij “inschrijftafel E t/m L” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer en transponder toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling
in te vullen en te ondertekenen. Opgelet !!! De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden gemeten !

Briefing

De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken. Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing.

Denk eraan dat groep 1 onmiddellijk na de briefing moet rijden.

Tijdsindeling groepen

De eerste 2 ronden van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen !

De groepen zijn als volgt ingedeeld:

- Groep 1 (snel), rijnummers 1 t/m 40.

- Groep 2 (gevorderd), rijnummers 41 t/m 80.

- Groep 3 (gevorderd), rijnummers 81 t/m 120.

- Groep 4 (licht gevorderd), rijnummers 121 t/m 160.

- Groep 5 (onervaren), rijnummers 161 t/m 200

Ochtend
09:00u – 09:25u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
09:25u – 09:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
09:50u – 10:15u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
10:15u – 10:40u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
10:40u – 11:05u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
11:05u – 11:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
11:30u – 11:55u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
11:55u – 12:20u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
12:20u – 12:45u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
12:45u – 13:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
Middag
14:10u – 14:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
14:30u – 14:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
14:50u – 15:10u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
15:10u – 15:30u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
15:30u – 15:50u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
15:50u – 16:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
16:10u – 16:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
16:30u – 16:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
16:50u – 17:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
17:10u – 17:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

*Tijdens de 2 ochtendsessies worden de deelnemers in groep 5 begeleid door onze instructeurs, tijdens de middagsessies wordt er vrij gereden.



Lekker dan :(

Assen wordt steeds minder leuk en de rij tijden worden ook steeds korter :(
 
geluid gezeur is bekend ... maar 2x20 en 2x 25min en maar 4 sessies ... volgens mij propt er weer iemand wat extra's zijn zak in. 200 man ipv. 180 man boeken doet volgens mij er ook maar 1 ... trek je conclusies ........
 
geluid gezeur is bekend ... maar 2x20 en 2x 25min en maar 4 sessies ... volgens mij propt er weer iemand wat extra's zijn zak in. 200 man ipv. 180 man boeken doet volgens mij er ook maar 1 ... trek je conclusies ........


Tis gewoon heel jammer dat Assen op deze manier naar de klote geholpen wordt. Het is steeds minder leuk om zo een dag te boeken.

Maar ja we leven nu eenmaal in een land waar tegenwoordig door iedereen en overal over geklaagd mag worden. (aan de ene kant is dat wel goed, maar aan de andere kant wordt het er niet beter op)

Het is gewoon heel jammer.

Het zou toch leuk zijn om gewoon een circuit te hebben waar je gewoon lekker kan raggen op je eigen fiets zonder al die poes pas er omheen. En dan bedoel ik niet dat je :] niet veilig mag zijn. Dat is wel heel erg belangrijk, een goed onderhouden motor met goede banden en remmen e.d.

Maar al dat gezeur over geluid en het verkorten van de tijden, daar wordt ik echt niet vrolijk van.
 
wat dacht je van die banden mafia dan ?

310 euro voor een Corsa pro ... dat is overal goedkoper zoek maar eens rond !
Ben het wel een beetje zat om zo afgezet te worden om een beetje op het circuit te rijden.
 
geluid gezeur is bekend ... maar 2x20 en 2x 25min en maar 4 sessies ... volgens mij propt er weer iemand wat extra's zijn zak in. 200 man ipv. 180 man boeken doet volgens mij er ook maar 1 ... trek je conclusies ........

Vooral dit is schandalig!!! je eerst lekker oplopen geilen, met flinke rijtijd, en als het puntje bij het paaltje komt krijg je minder waar voor je zuur verdiende centjes.

Dat mijnheer Poen geld verdient aan spullen die je zelf niet op orde hebt kan ik nog wel mee leven. Maar de bedragen staan nu absoluut niet meer in verhouding tot het geleverde.

Ik ben blij dat ik eerder mijn hele race zooi verkocht heb. KU*** zooi daar op Assen :r :r :r :r

Wel jammer, want vond het daar schitterend mooi om te rijden, en ook te kijken naar de belevenissen van de rijders
 
Dus nu moet je in een weekje tijd even snel een standaard uitlaatsysteem gaan scoren? terwijl je normaal overal gewoon kunt rijden met je db killertje erin...

Ik ga wel isolatie plakken, das een kleine moeite. Maar die uitlaat kan ik zo snel vast niet vinden en heb ook niet zo'n zin in een slecht lopende motor want dat heb je ook nog met een carb. fiets!
 
Dus nu moet je in een weekje tijd even snel een standaard uitlaatsysteem gaan scoren? terwijl je normaal overal gewoon kunt rijden met je db killertje erin...

Ik ga wel isolatie plakken, das een kleine moeite. Maar die uitlaat kan ik zo snel vast niet vinden en heb ook niet zo'n zin in een slecht lopende motor want dat heb je ook nog met een carb. fiets!


das gemeente assen die de geluidsregels regels oplegt vanwege een niet voldoende dekkende vergunning van het circuit Assen., die rijtijden, die banden en de prijs daarvan niet ... er zijn gewoon prijs afspraken dat kan en mag niet ... en daar ben je als rijder die maar op weinig plekken terecht kan in Nederland de dupe van ...
 
Ik heb dus ook geen origineel uitlaatsysteem op de plank liggen :r Heb ook geen mailtje gehad btw, terwijl ik al wel in december ofzo betaald heb B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan