Assen db-limiet

Xanthz

MF'er
25 jun 2006
176
0
Ik ga binnenkort een dagje vlammen op Assen. Nu is de vraag hoe streng ze er tegenwoordig zijn met db-limieten. Ik hbe een paar topics bekeken maar die waren ofwel van 2005 en ze zijn nogal wazig.
Ik rij met een R1 2005 compleet standaard en op Zolder haal ik tot 99,5db, maar toegegeven daar zijn ze we erg streng.

Op de bevestigingsbrief dat er maar tot 88db toegelaten is! Dat is om en bij de 6500toeren denk ik.

Enige tips?
 
Ik ben vertrouwd met de regels.
Hetgeen ik vraag is of er mensen zijn die er recent een dagje hebben gereden. AL dan niet ondervonden of ze zo streng zijn als hun regels durven te beweren.

:Z
 
Op Zandvoort via MSL is 95 dB het maximum, op Assen ligt hij inderdaad lager. Meestal moet iedere motor technisch gekeurd worden voordat je mag rijden en als ze denken dat je te veel herrie maakt wordt er gemeten. Maar ze zijn er flink streng!

Anders ff vragen aan de mensen in het ZAC/Cuprace topic
 
In Assen meten ze dynamisch. D.w.z. met een vaste opstelling aan de baan.
De microfoon staat op een paal naast de veenslang, als je over de tunnel en onder de reclamebrug door komt.
Als je met een originele uitlaat of een sportdemper met dB killer komt, dan krijg je geen problemen. Mocht je ondanks de dB killer toch teveel geluid hebben dan krijg je eerst een waarschuwing, en schakel je gewoon op de veenslang iets vroeger op.
 
Valt reuze mee. Ik heb op 29-4 met me Speed Triple (92dB) op Assen gereden. Geen controle op geluid gehad. En de technische staat wordt ook niet echt gecontroleerd. Ze kijken of je motor er netjes uitziet en verder zal het ze een zorg zijn.


Volgens mij word de dB meting op start/finish gedaan dmv een vaste meetopstelling.
 
Valt reuze mee. Ik heb op 29-4 met me Speed Triple (92dB) op Assen gereden. Geen controle op geluid gehad. En de technische staat wordt ook niet echt gecontroleerd. Ze kijken of je motor er netjes uitziet en verder zal het ze een zorg zijn.


Volgens mij word de dB meting op start/finish gedaan dmv een vaste meetopstelling.
Vaste opstelling staat 100% aan de veenslang, er kan echter door de provincie metingen gedaan worden op willekeurige plaatsen aan het circuit.
De provincie was vorig jaar strenger, dit jaar is er tot nu toe praktisch geen gedonder met geluidsoverschrijdingen.
Bron: vandaag een oom van mij gevraagd die Baco in Assen is.
 
Vaste opstelling staat 100% aan de veenslang, er kan echter door de provincie metingen gedaan worden op willekeurige plaatsen aan het circuit.
De provincie was vorig jaar strenger, dit jaar is er tot nu toe praktisch geen gedonder met geluidsoverschrijdingen.
Bron: vandaag een oom van mij gevraagd die Baco in Assen is.

Heb mijn reactie op het zelfde moment zitten tikken als jij de jouwe had gisteren geen zin meer om hem te wijzigen. Ik wist dat er een vaste opstelling was maar waar???? Ik dacht zoiets gehoord te hebben tijdens die circuitdag. Vandaar ook de volgens mij,.
 
88 Db is de max op de baan ivm het aantal geluids dagen dat ze hebben.
elke fatsoenlijke motor komt hier over heen en ze staan dus niet echt te meten zoals ze dat op elk briefje aan geven. het is meer preventie.

wel is het zo dat het geluid van een 4 cil verder draagd dan van een 2 cil door de hogere toon. ik kom er regelmatig en het zijn allemaal open dempers. em dan hebben we het nog iet eens over die amateur 2 tact racers

ik persoonlijk zou me er niet druk om maken en gewoon gaan knallen
 
mij werdt gezegd dat ik mijn db killer er best uit kon halen want een beetje goed geluid vinden ze niet erg
dus lekker knallen en hou hem netjes
veel plezier maar dat zal wel goed komen
 
Ok, bedankt voor de reacties. :} Goed te horen dat ze een beetje vredelievender zijn dan op de lokale circuits hier in België.

Mocht je vragen hebben over Zolder of Spa-Francorchamps, stel ze maar.
Kben er vaste klant 8-)
 
88 db dynamische meting op de veenslang naast medisch centrum
wordt geregistreed middels de transponder, en daar komt een truukje om de hoek als je voor je of achter je een motor hebt zitten die binnen een seconde van jou zit, dan is de meting ongeldig :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan