assen en controle??

ik denk ik trek oma maar ff uit d'r luie stoel omdat ik niet het zoveelste topic hier over aan wou maken. Maar de vraag is eigelijk wat de ervaringen zijn met op vrijdag vertrekken ivm controles.
ik ga deze keer voor t eerst op vrijdag er naar toe, ben alle andere 9x op zaterdag gegaan.
groete :)

En dan niet gaan tanken bij Beilen langs de A28,want dan 99,9 % kans dat je de controle op de P Plaats ( verplicht ) inrijdt.Behalve als je niets te verbergen hebt dan is het uiteraard geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje, ik heb ook een E-keurmerk op mijn uitlaat, maar ben niet de eerste eigenaar, moet je ook papieren kunnen laten zien?
 
Gewoon op donderdag gaan, heb je nog een extra stapavond ;) Doe ik al jaren en nog nooit problemen gehad.
Ow, en wegblijvenvan de A28 natuurlijk........ 8-)
 
Thnx voor de info iig :). Ik schroef er iig wel m'n originele demper op om gezeik te voorkomen. Ze kunnen me dan alleen een pv geven voor t niet hebben van een reflektor voor zover ik weet. 8-)
 
Ik ben nu al 4x gegaan op vrijdag en nog nooit gepakt. Maar wij gaan altijd via Friesland dus langs Beilen komen we niet echt. Hoor wel vaak dat ze daar staan.
 
als jij papieren wilt kan je die misschien wel downloaden van de website van het merk van je uitlaat

maar de politie doet daar dus niet moeilijk over? het e-keurmerk staat op de beugels gelaserd,,, tis een laser deeptone 2 in 1. toch maar de papieren downloaden?
 
Thnx voor de info iig :). Ik schroef er iig wel m'n originele demper op om gezeik te voorkomen. Ze kunnen me dan alleen een pv geven voor t niet hebben van een reflektor voor zover ik weet. 8-)
hmm voor 2 euro koop je bijwijze van spreken een plak reflector bij de action scheelt meen ik dan een PV van 60 euro.

is de pakkans groot ik denk het niet maar ja je zoekt de risico's wel op door richting een derglijk evenement te gaan

ik zorg zelf er wel voor dat ik mijn DB killers er in heb zitten met dit soort weekenden.

oh ja en mocht je op zondag weer terug gaan op alle uitvalswegen rond assen in de buurt van de campings zijn alcohol controles

maar de politie doet daar dus niet moeilijk over? het e-keurmerk staat op de beugels gelaserd,,, tis een laser deeptone 2 in 1. toch maar de papieren downloaden?


als je beugels vast gelast/geschroeft zit zou dit geen probleem moeten zijn dat vormt dan 1 geheel met de demper zelf.
 
kom zelf uit de omgeving assen dus kom dan niet met de motor vanuit het westen. maar mischien de A28 omzeilen door langs de drentse hoofdvaart te gaan. bij meppel eraf en dan de N371 richting smilde... weet niet hoe het zit met controles, iemand anders hier ervaring mee?
 
Een e-keur zegt niets bij die controles. Als jij je e-gekeurde demper helemaal leeghaalt, maakt hij ook teveel herrie. ze meten hem en als je teveel db hebt, krijg je een prent.
Mijn ervaring is dat er verder alleen naar papieren gekeken wordt en niet naar reflectors en dergelijk geneuzel.
Ik heb een laser-duotech met e-keur, maar toen zonder db-killer had hij 95 ipv 90db. T/m 94db kreeg je een bekeuring. Kostte me 150 of 250 eu meen ik. Das altijd nog beter dan een HD rijder met open pijp en 120db. Die kon zijn kentekenbewijs inleveren, zijn motor op de parkeerplaats laten staan en hij mocht het verder uitzoeken. Kan je iemand regelen om je motor op te halen met de aanhanger vanuit Rotterdam. Na een nieuwe juiste meting krijg je dan je kentekenbewijs terug.
Sindsdien heb ik mijn originele demper er maar opgeschroeft (tijdens Assen).
 
Laatst bewerkt:
kom zelf uit de omgeving assen dus kom dan niet met de motor vanuit het westen. maar mischien de A28 omzeilen door langs de drentse hoofdvaart te gaan. bij meppel eraf en dan de N371 richting smilde... weet niet hoe het zit met controles, iemand anders hier ervaring mee?
Daar staan ze vaak te flitsen!
 
Een e-keur zegt niets bij die controles. Als jij je e-gekeurde demper helemaal leeghaalt, maakt hij ook teveel herrie. ze meten hem en als je teveel db hebt, krijg je een prent.
Mijn ervaring is dat er verder alleen naar papieren gekeken wordt en niet naar reflectors en dergelijk geneuzel.
Ik heb een laser-duotech met e-keur, maar toen zonder db-killer had hij 95 ipv 90db. T/m 94db kreeg je een bekeuring. Kostte me 150 of 250 eu meen ik. Das altijd nog beter dan een HD rijder met open pijp en 120db. Die kon zijn kentekenbewijs inleveren, zijn motor op de parkeerplaats laten staan en hij mocht het verder uitzoeken. Kan je iemand regelen om je motor op te halen met de aanhanger vanuit Rotterdam. Na een nieuwe juiste meting krijg je dan je kentekenbewijs terug.
Sindsdien heb ik mijn originele demper er maar opgeschroeft (tijdens Assen).

weet jij toevallig hoe de DB-killers eruit zijn? ik weet zelf niet of ze erin zitten namelijk..
alvast bedankt
 
Ik kom ook uit Assen en woon nog steeds in de buurt. Vrijdag is een enorme toestroom, vooral van Duitsers die allemaal gaan stappen op vrijdagavond. Vrijdags zijn er megaveel controles, ook in Assen zelf. bijv langs de Vaart. Al kan je het laatste stuk tegenwoordig niet meer in met je motor.
 
weet jij toevallig hoe de DB-killers eruit zijn? ik weet zelf niet of ze erin zitten namelijk..
alvast bedankt

db killer is een vernauwing van je uitlaat. dus dan heb je de uitlaat uitgang. rond stuk buis. en als daar weer een kleinere buis inzit die meestal met een schroefje vastzit. zit je db killer erin. heb je alleen de buitenste buis met een gaatje onder zit hij er niet in.
 
Ik woon in Staphorst, voor mij is elke dag Stapwood - Zwolle woon werkverkeer, die hele week wemelt het van de wouten op dat stuk A28 en ze vissen er veel tussenuit, je wordt dan weggeleid of naar onder het viaducht bij de lichtmis, waar vaak de grote technische wagen staat, of bij tankstation Dekkersland wordt je geleid. Tanken bij Dekkersland raad ik ook niet aan, daar staan er steevast op de motor een paar klaar, tenzei je 100% standaard en fatsoenlijk rijdt natuurlijk.
 
Top ! mocht i het niet kunnen vinden... kan ik dan ff een foto plaatsen?

Ben ik weer. Bij de duotech zijn het twee losse pijpjes die met een schroefje vastgezet kunnen worden. Je hebt dan een rechte (die maakt veel herrie) en je hebt een kromme (die maakt minder herrie). Standaard zit de rechte erin. Om die eruit te krijgen moet je het schroefje losdraaien en heel hard aan het binnenste pijpje trekken met een goede tang.
Als je dan hele zere handen hebt en hij is er nog niet uit, moet je heel licht een boortje door het schroefgat halen (bleek later). Met het kromme pijpje maakt hij nog steeds een leuk geluid, maar kun je dus net in het waarschuwingengebied uitkomen.
 
Ben ik weer. Bij de duotech zijn het twee losse pijpjes die met een schroefje vastgezet kunnen worden. Je hebt dan een rechte (die maakt veel herrie) en je hebt een kromme (die maakt minder herrie). Standaard zit de rechte erin. Om die eruit te krijgen moet je het schroefje losdraaien en heel hard aan het binnenste pijpje trekken met een goede tang.
Als je dan hele zere handen hebt en hij is er nog niet uit, moet je heel licht een boortje door het schroefgat halen (bleek later). Met het kromme pijpje maakt hij nog steeds een leuk geluid, maar kun je dus net in het waarschuwingengebied uitkomen.


Ik rijd de duo-tech zonder beide killers, das toch het leukste geluid! Maar bij de TT gaat de killer er in.
 
Als ze je uitlaat in beslag nemen komen er alleen maar meer decibels uit :X
Bekeuring kan maar nederland is niet zo moeilijk. Italie wel.

Hoe moeilijk is Italie dan?
Ik ga er eind september heen met een Shiver zonder cat....geeft wel iets meer herrie maar niet overdreven
Dus dat wordt Duitsland, Zwitserland en Italie
 
Laatst bewerkt:
kom zelf uit de omgeving assen dus kom dan niet met de motor vanuit het westen. maar mischien de A28 omzeilen door langs de drentse hoofdvaart te gaan. bij meppel eraf en dan de N371 richting smilde... weet niet hoe het zit met controles, iemand anders hier ervaring mee?

Op de racedag zelf hebben ze bij de oprit na de A32 meppel/Havelte altijd een grote controle. volgens mij wordt iedereen op de terug weg van de n371 geplukt vlak voor de oprit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan