Assen Formule 1 circuit

"De hoofdprijs is voor zandvoort "
Denk dat die man een f1 hart heeft..
Assen heeft al jaren de hoofdprijs, inclusief spectaculaire acties etc.

Ik ben er niet rouwig om als de f1 niet naar Assen gaat, ben er zelfs niet rouwig om als het helemaal niet naar nl komt ;)
 
Laat ze lekker naar Zandvoort gaan vanwege "Historie " , Piers Courage verongelukt , Roger Williamson verongelukt dus hou vast die historie.
 
Laat ze lekker naar Zandvoort gaan vanwege "Historie " , Piers Courage verongelukt , Roger Williamson verongelukt dus hou vast die historie.

Wat een makkelijke, goedkope en gemene opmerking zeg. Zo kun je ook een hoop rijders noemen die op Assen en elders omgekomen zijn. En dat staat volledig los van waar het om gaat hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Denk dat de F1 Nederland voorbij gaat.

De overheid houdt (terecht) de geldbuidel dicht en ik zie cpz nog niet 40 miljoen ophoesten.

Ze hebben blijkbaar niet eens geld om die ouwe zooi op te knappen.

Bovendien is er zonder overheidssteun geen winst te behalen.
Kijk naar de meeste andere F1 circuits
 
Denk dat de F1 Nederland voorbij gaat.

De overheid houdt (terecht) de geldbuidel dicht en ik zie cpz nog niet 40 miljoen ophoesten.

Ze hebben blijkbaar niet eens geld om die ouwe zooi op te knappen.

Bovendien is er zonder overheidssteun geen winst te behalen.
Kijk naar de meeste andere F1 circuits

:^

In het stukje van Jan Lammers wordt heel optimistisch gemeld dat er zoveel mee verdiend wordt. Herhaal het nog maar eens: De Nurburgring ging niet voor niets failliet, een circuit als Sepang is er ook niet voor niets mee gestopt. Er waren vorig jaar zelfs geluiden dat Silverstone zou stoppen wegens verlieslatendheid. En dan gaan we hier strijden om het aub te mogen organiseren. Nee zonde van de moeite en het geld.
 
:^

In het stukje van Jan Lammers wordt heel optimistisch gemeld dat er zoveel mee verdiend wordt. Herhaal het nog maar eens: De Nurburgring ging niet voor niets failliet, een circuit als Sepang is er ook niet voor niets mee gestopt. Er waren vorig jaar zelfs geluiden dat Silverstone zou stoppen wegens verlieslatendheid. En dan gaan we hier strijden om het aub te mogen organiseren. Nee zonde van de moeite en het geld.
Ik ben ook echt benieuwd hoeveel jong publiek de F1 nog aantrekt. Tuurlijk, in Nederland hebben we met Verstappen een uitzonderlijke positie die publiek naar de circuits doet trekken, maar hoe zat het daarvoor met de populariteit van de F1 en hoe zal het na Verstappen verlopen?

Ik denk dat er steeds meer naar E-sports en naar de Formule E getrokken wordt door de voor het klimaat spijbelende jeugd, en wegens het ontbreken van geluidsoverlast heeft de FE ook nog eens het voordeel dat zij de sport naar het publiek kunnen brengen, recht in de binnenstad.

En in die optiek zou je je kunnen afvragen welke toekomst bijvoorbeeld de F1 nog heeft in West Europa, zeker als er zoveel alternatieve circuits te vinden zijn in andere delen van de wereld, waar de financiële moeilijkheden sneller kunnen worden opgelost.

In die optiek denk ik dat het goed is dat Dorna de MotoE omarmd voor een ander er echt mee aan de haal gaat bijvoorbeeld, en denk ik ergens ook wel dat het motorrace publiek van autorace publiek verschilt, en een zekerder toekomst beschoren is.
 
Ik ben ook echt benieuwd hoeveel jong publiek de F1 nog aantrekt. Tuurlijk, in Nederland hebben we met Verstappen een uitzonderlijke positie die publiek naar de circuits doet trekken, maar hoe zat het daarvoor met de populariteit van de F1 en hoe zal het na Verstappen verlopen?

Ik denk dat er steeds meer naar E-sports en naar de Formule E getrokken wordt door de voor het klimaat spijbelende jeugd, en wegens het ontbreken van geluidsoverlast heeft de FE ook nog eens het voordeel dat zij de sport naar het publiek kunnen brengen, recht in de binnenstad.

En in die optiek zou je je kunnen afvragen welke toekomst bijvoorbeeld de F1 nog heeft in West Europa, zeker als er zoveel alternatieve circuits te vinden zijn in andere delen van de wereld, waar de financiële moeilijkheden sneller kunnen worden opgelost.

In die optiek denk ik dat het goed is dat Dorna de MotoE omarmd voor een ander er echt mee aan de haal gaat bijvoorbeeld, en denk ik ergens ook wel dat het motorrace publiek van autorace publiek verschilt, en een zekerder toekomst beschoren is.

Je slaat de spijker op de kop, Joris: Hoeveel belangstelling was er in NL in het pre-Max tijdperk? Dat was te verwaarlozen tot een paar enthousiastelingen. Maar goed Max kan natuurlijk nog wel even mee. Dus wat dat betreft begrijp ik het dan weer wel. En mbt het elektrisch racen: Dat zal de F1 ooit vervangen. Dus als je het dan als circuit goed voor elkaar hebt, kun je alsnog door. Maar er is zoals je zegt te veel concurrentie van andere circuits in opkomende en soms ook duistere landen.
 
Denk dat er heel veel papa s en mama's zijn die hun kids max gek maken en meenemen naar de baan.

Zodra die kids een eigen wil of mening krijgen gaan ze niet meer mee ;)

Beetje zelfde verhaal als met de kerk ; zodra je verstand ver genoeg is ontwikkeld, blijf je daar weg :P
 
Denk dat er heel veel papa s en mama's zijn die hun kids max gek maken en meenemen naar de baan

Dat gebeurt met Rossi en Marquez net zo hard. Zie vaak genoeg van dat kleine grut in Fan kleding terwijl ze amper weten wat een motor is..
 
Dat gebeurt met Rossi en Marquez net zo hard. Zie vaak genoeg van dat kleine grut in Fan kleding terwijl ze amper weten wat een motor is..
Klopt helemaal, wou er niet over beginnen in een f1 topic maar wat dacht je van voetbal ? Helft van de ouders verpest hun kind juist door dergelijke praktijken.. maar t scheelt dat het hun eigen kids zijn ;)
 
Oke, de Formule 1 gaan dus naar Zandvoort. Leuk voor ze, maar waarom nou precies midden in het broedseizoen?

Omdat dat in de kalender van de F1 past, het circuit zou normaal in die periode de boel ook niet sluiten om geen geluid te produceren..... moeten we voorafgaand aan die periode maar extra veel geluid produceren zodat die vogels een ander plekje zoeken om te broeden, het is niet anders :P
 
Omdat dat in de kalender van de F1 past, het circuit zou normaal in die periode de boel ook niet sluiten om geen geluid te produceren..... moeten we voorafgaand aan die periode maar extra veel geluid produceren zodat die vogels een ander plekje zoeken om te broeden, het is niet anders :P
De F1 produceert tegenwoordig nauwelijks meer geluid dan mijn bladblazende buurman op zaterdagochtend.
 
Ik ben serieus opgelucht dat de F1 definitief niet naar Assen komt. De Drentse middenstand had ik het echt wel gegund maar ik zag het alleen maar ten koste gaan van de motor evenementen en lawaai dagen. Laten ze zich in Assen maar lekker op de twee- en driewielers blijven richten!
 
Ze gaan in Assen gewoon door met het aanpassen van de baan voor de formule 1. Het circuit moet en zal blijkbaar verneukt worden vinden de hoge heren in Assen. :( Lees de laatste alinea maar. Dus de mensen die dachten dat de motoren nog op nummer 1 staan in Assen, droom maar lekker verder.

 
Ze gaan in Assen gewoon door met het aanpassen van de baan voor de formule 1. Het circuit moet en zal blijkbaar verneukt worden vinden de hoge heren in Assen. :( Lees de laatste alinea maar. Dus de mensen die dachten dat de motoren nog op nummer 1 staan in Assen, droom maar lekker verder.

Oh, dat was nou net niet de bedoeling. -O-
 
Ik ben serieus opgelucht dat de F1 definitief niet naar Assen komt. De Drentse middenstand had ik het echt wel gegund maar ik zag het alleen maar ten koste gaan van de motor evenementen en lawaai dagen. Laten ze zich in Assen maar lekker op de twee- en driewielers blijven richten!

Helaas word er dus wel meer op de auto 's ingehaakt, er worden dus ook gewoon aanpassingen gedaan.

Las vandaag dat er weer meer mensen hun rijbewijs voor de motorfiets gaan halen, zou fijn zijn als dat liefhebbers zijn/worden ipv forenzen die misbruik maken van het gemak van een 2 wieler en dat hierdoor er ook weer wat meer op motorevenementen toegespitst word.
 
Ze gaan in Assen gewoon door met het aanpassen van de baan voor de formule 1. Het circuit moet en zal blijkbaar verneukt worden vinden de hoge heren in Assen. :( Lees de laatste alinea maar. Dus de mensen die dachten dat de motoren nog op nummer 1 staan in Assen, droom maar lekker verder.


:( :( Er is GVD niets meer heilig in dit land..............
 
Terug
Bovenaan Onderaan