assen tot de 10e macht

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.338
12.991
nijmegen
Net terug uit Magny Course, bek af , maar mensen wat een belevenis die Bol d'or.....
Als je denkt dat er in assen gekken rondlopen, dan moet je daar eens gaan kijken.

Vrijdag morgen vertrokken, toeristische route uitgestippeld, via francorchamps (was een meeting van de oude porsches) naar de Eifel, en zo via thionville naar Beaune Autun Nevers naar Magny course. (had alleen de pech dat mijn ketting net voor beaune brak, dus snel een andere geregeld, en de woorden dat je op weg was naar de Bol d'or opende alle deuren voor mij, ) Als je ooit een mooie route wilt rijden, pak de route national van autun naar nevers, een en al bocht , lekkere doordraaiers, en goed overzichtelijk, strak asfalt, door bossen, heuvels, heerlijk.
Op de cirquitcamping aangekomen, na veel zoeken een goed plaatsje gevonden, beetje achteraf, maar toch lekker in de buurt van het "leven".
De camping daar bestaat uit allemaal verharde stukken, met stroken gras ertussen om je tent op te zetten, met voldoende toilettes en douches, dus dat zat wel goed.
Maar die verharde stroken was iets van een andere order, daar was door de bezoekers een soort van algemeen cirquit aangelegd, want alles wat maar via een motor aangedreven werd, reed daar rond, en dan bedoel ik ook alles. Aangezien het de dag voor onze aankomst daar behoorlijk had geregend, waren al die coureurs getransformeerd tot grijze onherkenbare personages, die er een sport van maakten om de rondlopende bezoekers ook zo onherkenbaar mogelijk te maken.
Op de groenstroken was een ware competitie aan de gang van lawaaimachines, die met de meest vreemde vloeistoffen werden gevoed, en daarmee regelmatig de HELE kamping in een dikke witte rook zette, waarbij de toeschouwers van deze spectakels luidkeels uit hun dak gingen. Hoe meer lawaai en rook, des te gekker werd de menigte. Auto's die al rijdend werden gesloopt, enals ze niet meer wilden rijden, werden ze ter plekke aangestoken , een stel oostenrijkers, met hillclimbing motoren , waarvan er in het zadel van een FZR1000 een ketttingzaag was verwerkt, blad van een meter, met de tekst " born to kill "op het blad, een megafoontje op de uitlaat, en die deformeerde ter plekken motoren tot eigen creatie's natuurlijk onder luid gejuich. .........

Noch veel en veel meer gezien, als er details gewnst zijn doe ik dat wel editen, maar voor nu ga ik naar bed, want van slapen is de laatste dagen niet veel gekomen....
Oh ja we waren allemaal zo stom om de camera's thuis te laten, dus helaas geen piccie's, maar mochten jullie volgend jaar een reisdoel willen hebben, ga echt een keer naar de Bol d'or, krijg je geen moment spijt van
 
Een zooitje dus. Ongevraagd onder de klei worden gegooid vraagt om problemen............. :P
Ben er ook een keer geweest, sommigen zaten ongegeneerd in de douche te schijten omdat ze anders te ver moesten lopen ivm een wachtrij :r en als ze wel op een pot zaten lag het er nog naast. Dan verdient Assen*****.

Wel een mooi evenement natuurlijk, wel jammer dat je geen pics hebt kunnen maken van al die rijdende, lawaaimakende en rokende apparaten.
 
klinkt leuk man! Was het een of ander evenement of gaat het daar altijd zo? Of...is Bol d'or de naam van het evenement.....?
 
klinkt leuk man! Was het een of ander evenement of gaat het daar altijd zo? Of...is Bol d'or de naam van het evenement.....?
:?
full




:+
 
klinkt leuk man! Was het een of ander evenement of gaat het daar altijd zo? Of...is Bol d'or de naam van het evenement.....?

De bol d'or is de 24 uurs race van frankrijk, die is zo bekend en favoriet, dat tijdens de start zelfs het franse straaljager team van het leger diverse keren over komt vliegen , en dan een franse vlag als rook achterlaat.....
zie je dat in assen al gebeuren, dacht he niet, en als dat toch zou gebeuren, dan had je gelijk alle millieufreaks in je nek hangen. Is echt DE MOTORHAPPENING in france.

Ik heb hier en daar mijn e-mail achtergelaten, dus wie weet krijg ik nog pikkies binnen
 
ik ben bang dat ik oud wordt maar ik vind dat echt helemaal niks. Ja wel die maffe dingen op de foto maar een heel weekend in de klei en stront, ik moet er niet aan denken.
 
ik ben bang dat ik oud wordt maar ik vind dat echt helemaal niks. Ja wel die maffe dingen op de foto maar een heel weekend in de klei en stront, ik moet er niet aan denken.
Gezien je sig loop je hier ook al een tijdje rond, dus dan word je vanzelf weleens te oud voor dingen :+
 
ff nog een bijzonderheidje vergeten, op de terugweg waren op alle uitvalswegen bij de grotere tankstations motorclubs aanwezig, met...
* gratis koffie thee
* gratis motorolie (bij ons castrol gtx)
* gratis kettingspray
* gratis ajax vizier-reiniger
* gebruik van paddockstand
* en gratis tolwegen ook georganiseerd door de motoclubs

en ik zal best nog wel wat vergeten zijn, maar even een indruk over hoe het daar leeft.
 
He jij bent ook geweest dus *D
Ik ook samen met EdBracame :P
Jouw tentje stond ergens in de blubber op de camping? Beetje Mad Max taferelen daar. Die burnout machine was trouwens wel erg gaaf om te zien. Een autoblok, 1 aandrijfas met een wiel en en een hefboom om het wiel op de grond te duwen :P

Trouwens nog best wat brandjes gezien. Geloof dat deze er wel het meest dramatisch aan toe was
full


Ze hebben hem in de pit afgespoten met een brandslang, opnieuw opgebouwd en weer doorrijden :}
 
ff nog een bijzonderheidje vergeten, op de terugweg waren op alle uitvalswegen bij de grotere tankstations motorclubs aanwezig, met...
* gratis koffie thee
* gratis motorolie (bij ons castrol gtx)
* gratis kettingspray
* gratis ajax vizier-reiniger
* gebruik van paddockstand
* en gratis tolwegen ook georganiseerd door de motoclubs

en ik zal best nog wel wat vergeten zijn, maar even een indruk over hoe het daar leeft.

klopt, dat zijn de "Calmos" waar je als motorrijder even kunt uitrusten en je motor laten nakijken. De meesten hebben er toch al een stukje op zitten tegen die tijd. Die had je op de heenweg ook trouwens ;)
Trouwens nog die agenten met die lasergun gezien? Twee koppies die net boven het viaduct uitsteken. Wij zagen ze op tijd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan