Assen TT en WSB: volgend jaar thuis voor de buis?

Volgend jaar blijf ik lekker thuis

  • zeker weten

    Stemmen: 11 34,4%
  • misschien

    Stemmen: 1 3,1%
  • ligt aan het weer

    Stemmen: 2 6,3%
  • nee, ik wil erbij zijn

    Stemmen: 18 56,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Zit er op Jan de Rooij ook niet zo'n I-II knopje? :+

Zonder gekheid, het commentaar was volslagen bagger en daar zullen we in Nederland mee moeten leren leven.....Zowel op TV als op de circuits blijft het janken met de pet op.

Wel moet ik zeggen dat de aan- en afvoer bij het circuit en de zitplekken in de GT bocht een stuk zijn verbeterd sinds de laatste keer dat ik een wedstrijd in Assen heb bezocht (en dat was wegens de klote organisatie eromheen en de minachting voor het betalende publiek al wel een paar jaartjes terug...)

En nou kan ik nog wel iets zeggen over dat gat van anderhalf uur in het wedstrijdprogramma waar je je dient te vermaken met een bandenoptocht, het matige karakter van de races erom heen en de ronduit debiele tijdstippen waarop die verreden dienden te worden maar dat weet je allemaal van tevoren en dat neem je dan maar voor lief....
 
Elk jaar na de TT staan hier dezelfde topics over het slechte commentaar. Elk jaar zijn er MF'ers die mailtjes naar Eurosport of het TT circuit sturen om hun beklag te doen over het slechte commentaar. En nog steeds hebben we het slechte commentaar.
Je initiatief is nobel, maar ik vrees dat het weinig uit zal halen.

Ik zou die mannen van Eurosport toch niet willen vergelijken met Jan de R.

Vergeleken met hem is met name Frank Weeink een enorme vakman. Hij is wel een insider in het internationale wegracegebeuren, Jan in het geheel niet.
 
Er is 1 lichtpuntje, volgend jaar of een jaar later is er goeie kans dat Ronald Terbraake ergens mee rijd, eindelijk weer Nederlands racetalent in de baan.


van den goorberg reken ik maar ff niet, is net zo'n knoeier als die ver(mis)stappen
 
...
En nou kan ik nog wel iets zeggen over dat gat van anderhalf uur in het wedstrijdprogramma waar je je dient te vermaken met een bandenoptocht, het matige karakter van de races erom heen en de ronduit debiele tijdstippen waarop die verreden dienden te worden maar dat weet je allemaal van tevoren en dat neem je dan maar voor lief....
Ik weet niet hoe jij naar die races 'eromheen' hebt gekeken, maar ik vond het erg goed dat ze dit doen. Met name de EK Supersport race was heel mooi, zeker als je bekijkt dat de Nederlanders het best goed deden.
van den goorberg reken ik maar ff niet, is net zo'n knoeier als die ver(mis)stappen
Respect is bij Nederlandse 'racefans' ook ver te zoeken :X
 
Respect is bij Nederlandse 'racefans' ook ver te zoeken :X
over 's mans kwaliteiten als rijder wil ik niet oordelen maar wil je aan de top racen dan is dát alleen niet genoeg, je moet ook over bepaalde zakelijke kwaliteiten beschikken en daar doel ik bij voornoemde heren eigenlijk op....(voornamelijk het gebrek daaraan dus)
 
over 's mans kwaliteiten als rijder wil ik niet oordelen maar wil je aan de top racen dan is dát alleen niet genoeg, je moet ook over bepaalde zakelijke kwaliteiten beschikken en daar doel ik bij voornoemde heren eigenlijk op....(voornamelijk het gebrek daaraan dus)
Precies het zijn allebei rukkers ... ze hebben zich veel te lang weten te handhaven op het hoogste niveau van hun sport. Daarvoor moet je idd wel een zakelijke prutser zijn :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die mannen van Eurosport toch niet willen vergelijken met Jan de R.

Vergeleken met hem is met name Frank Weeink een enorme vakman. Hij is wel een insider in het internationale wegracegebeuren, Jan in het geheel niet.

Ik vind Job van Oostrum beter dan Weeink en zelfs deze mannen maken veel fouten.
Vind ik toch niet kunnen, maar ze doen het niet zo ontzettend slecht dat ik het storend vind.
 
Ik weet niet hoe jij naar die races 'eromheen' hebt gekeken, maar ik vond het erg goed dat ze dit doen. Met name de EK Supersport race was heel mooi, zeker als je bekijkt dat de Nederlanders het best goed deden.
Of nederlanders het wel of niet goed doen zegt niet zo veel over de kwaliteit van de race. De EK supersport was nog redelijk, de sidecars waren een volslagen aanfluiting en de 250 cc heb ik niet eens afgewacht.
Ik zou overigens liever zien dat ze een support-race in dat anderhalf uur pauze stoppen maar dat mag waarschijnlijk niet van Flaminni.

Hoe dan ook, ik kom in basis voor de SBK en de WSS, de rest neem ik voor lief maar ik verwacht er bar weinig van.
 
Of nederlanders het wel of niet goed doen zegt niet zo veel over de kwaliteit van de race. De EK supersport was nog redelijk, de sidecars waren een volslagen aanfluiting en de 250 cc heb ik niet eens afgewacht.
Ik zou overigens liever zien dat ze een support-race in dat anderhalf uur pauze stoppen maar dat mag waarschijnlijk niet van Flaminni.

Hoe dan ook, ik kom in basis voor de SBK en de WSS, de rest neem ik voor lief maar ik verwacht er bar weinig van.

Wat was er dan met die zijspan-race?
 
Elk jaar na de TT staan hier dezelfde topics over het slechte commentaar. Elk jaar zijn er MF'ers die mailtjes naar Eurosport of het TT circuit sturen om hun beklag te doen over het slechte commentaar. En nog steeds hebben we het slechte commentaar.
Je initiatief is nobel, maar ik vrees dat het weinig uit zal halen.

Dat bedoel ik dus.... De 'mannen van Drente' zouden eens wakker moeten worden en zich herinneren dat naast alle VIP's en dat soort types ook nog gewone liefhebbers langs de baan zitten.

Het publiek gedraagt zich keurig netjes, vooral bij de WSB. Ik vond het zelfs een beetje mat op de tribune, afgelopen zondag. Ik zat als enige met een biertje in mijn hand en ik kreeg zelfs een opmerking dat het schandalig was om bier te drinken, want ik moest nog terug rijden... Ja, drie uur later. Rot op, zeg. Bij Assen hoort bier, hoor!

Die security, daar zit ik niet zo mee. Ach, het is nog steeds leuk. Jammer dat de organisatie het hier en daar laat liggen...

Toch wordt het nooit mee zo als vroeger... of ben ik nu een ouwe lul aan het worden??
 
Wat was er dan met die zijspan-race?

Ach, de zijspannen... Vele jaren hét hoogtepunt van de TT, vooral met dank aan Egbert Streuer natuurlijk, die qua GP-overwinningen en wereldtitels als Nederlander op een zeer eenzame hoogte staat - en dat in het meest competatieve tijdperk van de zijspanklasse, met Biland, Michel, Schwärzel, Webster, enz enz. Mooie tijden waren dat. Streuer deed alles zelf. Biland had altijd weer iets nieuws. Die jongens hebben dus echt moeten wijken voor de commercie.

Komen er ooit weer Nederlanders aan de top? Voorlopig is er nog geen spoortje licht aan het einde van de tunnel. Als ik weer eens weemoedig door het boek 60 jaar TT blader... In elke klasse zaten twee, drie Nederlanders in de top 10. Wat waren we vroeger eigenlijk verwend...
 
Wat was er dan met die zijspan-race?
Er stonden zo'n 16 spannen aan de start, daarvan waren er na 3 ronden nog 10 over waarbij de kopman op dat moment al 34 seconden voorsprong had. Stel je eens voor, je verdeelt 10 zijspannen met gelijke tussenafstand over een traject van 6 kilometer. Dan komt er dus om de 600 meter een span voorbij....da's geen race, da's een lachertje.
 
Er stonden zo'n 16 spannen aan de start, daarvan waren er na 3 ronden nog 10 over waarbij de kopman op dat moment al 34 seconden voorsprong had. Stel je eens voor, je verdeelt 10 zijspannen met gelijke tussenafstand over een traject van 6 kilometer. Dan komt er dus om de 600 meter een span voorbij....da's geen race, da's een lachertje.
Gelukkig zaten sommigen ook dichter bij elkaar ;)
 
Gelukkig zaten sommigen ook dichter bij elkaar ;)
Klopt, ik chargeer 't een beetje...maarre...dat ene cluppie dat aan het knokken was moest elkaar zonodig in de rondte duwen in de GT waarna er vervolgens ook nog één kapot ging... B|

De neergang van de zijspannen is best wel schokkend te noemen al was in de tijd van Streuer ook de strijd altijd maar beperkt tot de eerste 4 á 5 spannen.
 
Toch wordt het nooit mee zo als vroeger... of ben ik nu een ouwe lul aan het worden??
[/quote]

Je heb volkomen gelijk,nu gaan ze ook al de noordlus wegslopen en een kermis of
zoiets bouwen.
Ze gaan net zolang door tot er van het oude cirquit helemaal niks meer over is.
En inderdaad krijg je voor je 40euro maar weinig terug,om van die houtje touwtje
omroep en bijbehorende commentator helemaal maar te zwijgen,en die vidiwalls
staan er ook maar voor een paar uitverkorenen.
Je heb voor de troost ook wel een biertje nodig.
 
Toch wordt het nooit mee zo als vroeger... of ben ik nu een ouwe lul aan het worden??

Je heb volkomen gelijk,nu gaan ze ook al de noordlus wegslopen en een kermis of
zoiets bouwen.
Ze gaan net zolang door tot er van het oude cirquit helemaal niks meer over is.
En inderdaad krijg je voor je 40euro maar weinig terug,om van die houtje touwtje
omroep en bijbehorende commentator helemaal maar te zwijgen,en die vidiwalls
staan er ook maar voor een paar uitverkorenen.
Je heb voor de troost ook wel een biertje nodig.
Het is ook nooit goed :X Vroeger was alles beter :Z

Nieuwe noordlus brengt alleen maar voordelen:
[*]Vanaf de tribunes is straks de hele noordlus te zien (zoals het motodrome in Hockenheim
[*]Kortere baan betekent meer ronden, dus je ziet het veld vaker langskomen
[*]Strubben blijft er gewoon inzitten
[*]Door die 'kermis' moet het circuit het hele jaar door op een goede manier te exploiteren zijn. Om nog jaren verzekerd te blijven van Superbikes en MotoGP moet er toch wel geld zijn om in het circuit te investeren. En het brengt toch wel iets extra, lekker na de trainingen nog een beetje rondwandelen. Dan is er ook naast het racen nog meer te zien.

[egomodus]Wij gewone stervelingen mogen straks hopelijk het lange circuit rijden, dus inclusief de Strubben :9~ [/egomodus]

Ik zie het dus duidelijk niet als slopen. Het karakter van Assen blijft behouden, wat heb je verders aan een Noordlus als er maar 2x per jaar gereden wordt?

En wat die videowalls betreft: bij iedere tribune staat er eentje.
 
Ik onderschrijf Joris' argumentatie en wil daar als extra voordeel nog aan toe voegen:

[*] We zien de coureurs straks vaker langskomen, omdat het circuit korter is en er dus meer rondes afgelegt gaan worden.
 
Ik geloof dat Joris Traaghok aandelen heb in Assen,of vrijkaartjes voor de vip tribune.
Als ik naar de kermis wil ga ik wel naar bobbejaanlend of zoiets. :Z :Z :Z
 
Ik geloof dat Joris Traaghok aandelen heb in Assen,of vrijkaartjes voor de vip tribune.
Als ik naar de kermis wil ga ik wel naar bobbejaanlend of zoiets. :Z :Z :Z
Jij wilt meer vermaak, maar wat wil je dan zien? Dat zeg je niet, je levert alleen maar kritiek.

Btw het is wel iets meer dan een kermis, als je de persberichten van het circuit gelezen hebt. Als ze dat op Assen ook voor elkaar krijgen ... Als jij daar geen zin in hebt, mag je na het hoofdprogramma ook meteen naar huis rijden (of naar Bobbejaanland :P )

Ooit op Brands Hatch geweest? Daar heb je winkeltjes en staan motorzaken met kleding, helmen en andere motorspullen. Daar is het gezellig om NA de race nog een tijdje te blijven hangen.

[me]Joris heeft geen aandelen en wil al helemaal niet op de viptribune zitten :P ;) [/me]
 
Ze moeten Assen laten zoals het is,of het moet zijn i.v.m de veiligheid zoals bij de G.T bocht om meer uitloop te creeren,de nieuwe motorparkeerplaatsen zijn zeker een verbetering.Het Assen van nu is een overblijfsel van een héél oud stratencirquit en als je alles gaat verbouwen kan je net zo goed een oval neerleggen dan zie je ze ook vaker voorbijkomen.En peperdure merchandise kan je nu ook kopen.Ze kunnen voor dat geld beter meer vidiwalls plaatsen dan kan iedereen die 40euro betaald de races goed volgen en heb je helemaal geen commentator nodig, hoewel het op eurosport helemaal niet meer zo slecht is,Mr TT is denk ik eindelijk afgeserveerd.En als iedereen zich wel goed gedraagd zoals nu ook het geval was,kunnen we ook weer in de noordlus zitten en genieten,want daar komen we als motorsportliefhebbers toch voor??????? :] :] :] :]
 
[knip] een oval [knip]

Beetje te extreem voorbeeld. Een oval.
Je gaat dan van een van de mooiste circuits in de wereld (die ik op TV heb gezien O-) ) naar het meest trieste wat er in de racerij te vinden is |( .

[me]ZX Brabo ziet de aanpassing wel zitten, want dan kan ie zijn rondetijden eens vergelijken met die van Rossi.
[/me]


(Hoe krijg ik mezelf gedegradeerd...)

En een potje karten tussen het BBQ-en en De Nacht vind ik niet echt verkeerd.

En ja, de 2 TT's die ik op de Madijk gezeten heb bevielen me net zo goed als op al die andere plekken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan