Assen TT en WSB: volgend jaar thuis voor de buis?

Volgend jaar blijf ik lekker thuis

  • zeker weten

    Stemmen: 11 34,4%
  • misschien

    Stemmen: 1 3,1%
  • ligt aan het weer

    Stemmen: 2 6,3%
  • nee, ik wil erbij zijn

    Stemmen: 18 56,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Je hebt geloof ik een teeveeprogramma waar ze een zilveren pispot uitreiken aan de klojo van de week. Wat mij betreft mag de platina pispot naar speaker Jan de Rooij, de man die al zo vele jaren een bron van ergernis is voor menig bezoeker van de TT of de WSB in Assen.

Het is een hele prestatie dat iemand die zó slecht zijn vak verstaat dit werk al zo lang doet en nog steeds elk jaar slechter wordt. Niet alleen heeft hij na al die tijd nog steeds de ballen verstand van motorsport, hij heeft absoluut geen kaas gegeten van zijn vak: omroepen en het geven van een wedstrijdverslag. Het komt gewoon niet in het hoofd van Jan op dat er buiten de hoofdtribune nog tienduizenden mensen langs de baan zitten, die grof geld hebben betaald voor die paar topwedstrijden die er nog over zijn op zo'n dag, en die omdat ze de coureurs maar één keer per twee minuten heel snel voorbij zien flitsen, ook wel een klein beetje op de hoogte willen worden gehouden van het verloop van de strijd.

Jan: 'U ziet de rijders nu weer langs komen.' Piet Publiek: 'Nee lul, dat zie ik dus niet. Ik zit bij de Strubben! Daar hebben ze jou voor ingehuurd om daarvan verslag te doen.' Maar Jan zit een beetje te suffen daar achter die microfoon. Soms zie je voor je neus een rijder onderuit gaan. Jan de Rooij meldt dan steevast pas minstens vijf ronden later verbaasd dat die en die coureur er niet meer bijzit.

Heel soms kijkt hij toch even op de monitor die hij ongetwijfeld voor zijn neus heeft staan. Als het spannend wordt, roept hij dan ontzet oe! en aa! maar zonder de mensen langs de baan even te vertellen wat er nu zo opwindend is! Dat mogen we zelf raden.

Als hij iets vertelt over een coureur, noemt hij eerst het startnummer. Dan is hij vervolgens twee minuten bezig om te kijken welke naam daarbij hoort (waarbij hij zich meestal in eerste instantie nog vergist ook), terwijl op de baan van alles gebeurt. Zelfs al zijn het topcoureurs, die je wekelijks prominent op teevee ziet, Jan kent ze niet. Hij ziet die gekke buitenlandse namen voor het eerst. Hardop leest hij van zijn lijstje dat de bekende rijder Kevin Curtain uit Australië komt, maar desondanks spreekt hij diens achternaam uit alsof het een Fransman is. Zelfs een toch tamelijk eenvoudige achternaam als die van Barros, iemand die al sinds eind jaren tachtig in de voorste gelederen rijdt, spreekt Jantje verkeerd uit (Ba-rós in plaats van gewoon Barros).

Het lijkt steeds alsof De Rooij voor het eerst van zijn leven een race ziet. Steevast gaat zijn mobiele telefoon af tijdens de wedstrijd. Dan is het lange tijd stil, zoals tijdens het spannendste gedeelte van de laatste manche van de superbikes, afgelopen zondag. Omdat het grote, ronddraaiende rondebord het ook al jaren niet meer doet, weet je als toeschouwer niet eens hoeveel ronden er nog moeten worden gereden. Het komt zelfs vaak voor dat je vanaf de Strubben in de verte opeens een rijder rechtop staand langs ziet komen. De wedstrijd is kennelijk voorbij, het was dus de laatste ronde. Fijn dat de speaker dat even doorgeeft, maar niet heus.

Zo gaat een race als een nachtkaars uit. Het enige geluk is nog dat de omroepinstallatie van Assen nog uit 1950 stamt, en dat het ding dus meestal onhoorbaar of kapot is. Dan hoeven we in elk geval de 'gezellige' zwampraatjes van ome Jan de Rooij niet te horen. De organisatie op Assen neemt het publiek niet helemaal serieus. Vooral de TT is zó'n ingeburgerd begrip, zo'n sterke merknaam, zelfs je oma weet wat dat is. Daarom denken ze waarschijnlijk, dat het publiek toch wel komt. Sinds 1945 is er niets verbeterd voor het publiek. Voor de rijders wordt alles steeds professioneler, maar als gewone Assen-ganger zit je nog steeds op twee kale houten plankjes via die ouderwetse megafoontjes naar zo'n amateuristische kluns als Jan de Rooij te luisteren. Terwijl de prijs van de toegangskaartjes enorm is gestegen, krijg je in ruil daarvoor steeds minder te zien.

Voor het entertainment tussen de schaarse wedstrijden door (vroeger hadden we wel zes GP-klassen, nu nog maar de helft, waarvan de 125 en de 250 alleen maar opwarmertjes voor de hoofdfilm, de MotoGP, zijn) hoef je ook al niet te gaan. Tijdens de TT mogen Boet van Dulmen en Wil Hartog al jaren volledig anoniem en onherkenbaar in een zwart pak een rondje rijden op een of andere fluisterstille BMW toerfiets. Boeiend! Het absolute dieptepunt kwam echter tijdens de laatste WSB, toen het pauzenummer bleek te bestaan uit een grote groep straatrijders die namens Pirelli twee rondjes stapvoets achter een auto mochten tuffen. Betaal je daar nu veertig euro voor, om naar zo'n vertoning te mogen kijken??!?

Nederlanders doen niet meer mee, behalve die jongen die zich steeds bijna niet weet te kwalificeren voor de GP 125. O ja, we hebben Jurgen vd Goorbergh nog in het bijprogramma van de WSB, maar die is met z'n hoofd meer bij de nieuwe babykamer van zijn huis in Monaco dan bij het winnen van races...

Dikke kans dat ik volgens jaar, na twintig jaar Assen, gewoon maar eens lekker thuisblijf.
 
Zit je iets dwars? :+

Nope, d'r is geen enkele omroeper die mij thuis houdt. Ik heb geen omroeper nodig om van de races te kunnen genieten *D

Als ze er toch iets aan willen doen, dan moeten ze eens een voorbeeld nemen aan de commentatoren in Brands Hatch en Monza :} Die laatste kon ik niet verstaan, maar hij was wel enthousiast :P
 
:^ Ja, het commentaar in Assen is bedroevend slecht. Maar als je daar zo'n verhaal over kwijt moet, kun je beter ff langs de psychiater (veeeeeeel duurder dan een kaartje) en dan volgend jaar gewoon weer van fantastische races genieten :} Met of zonder neerlands talent :)
 
Ik heb de afgelopen jaren al vaker op Jan lopen zeiken dus zal dat niet weer doen.

Wat me nu nog wel even te binnen schiet was een keer een voorval in een 250cc race waarin men zo met z'n eigen geleuter bezig was, dat ze de finish van de winnaar helemaal misten, en er een halve ronde later pas achter kwam dat de race al ten einde was. "En ondertussen dames en heren is de race gefinshed met als winnaar... (etc)"
 
Jan is inderdaad toe aan een andere job; maar ik vind zelf de prijzen die ze vragen en vooral de buitegewoon onprettige wijze waarop je behandelt wordt (semi-misdadiger) reden genoeg om voor de buis te kijken en niet meer naar Assen te gaan.

Ga wel naar races in het buitendand waar je wel normaal behandelt wordt (maar meestal ook (te) veel moet betalen...)
 
Ga wel naar races in het buitendand waar je wel normaal behandelt wordt (maar meestal ook (te) veel moet betalen...)

Precies, je kan over Assen zeggen wat je wil, maar volgens mij niet dat ze (vergeleken met andere GP's/SBK-races) duur zijn.
 
Ik ga volgend jaar gewoon weer. Gaat niets boven een dagje rubber snuiven, brullende motoren en spannende races.

:]
 
Ik vind dit een geweldig en herkenbaar verhaal! Assen en radio Manders.... Dit jaar trouwens vanwege het weer niet naar de TT geweest, ik ga al enkele jaren eigenlijk alleen maar naar de training. Dit SBK-weekend te gast (nou ja als je maar betaald!) bij Ducati waar ik in de tent de races heb gezien. Daar was helemaal geen commentaar... ook niet gestoord dus aan de Rooy c.s. Faciliteiten voor (gewone) toeschouwers zijn naar mijn mening al jaren op elk circuit ver beneden de maat. Ergernis begint al met de heenreis: snelheidscontroles (2 op zaterdagochtend), bij het circuit niet kunnen parkeren waar IK wil (achter hoofdtribune) prijs toegang hoog, prijzen van de consumpties hoog, je zit veraf van de baan, infovoorziening voor degenen die niet in de paddock komen waardeloos (trainingstijden enzo), trouwens die kopietjes bij ridersinfo zijn errug snel op! Verder op de racedag al weer snelheidscontroles. Ik stop met opnoemen maar denk er volgend jaar weer bij te zijn, het is ondanks alles toch TE leuk dat racen kijken!

Je hebt geloof ik een teeveeprogramma waar ze een zilveren pispot uitreiken aan de klojo van de week. Wat mij betreft mag de platina pispot naar speaker Jan de Rooij, de man die al zo vele jaren een bron van ergernis is voor menig bezoeker van de TT of de WSB in Assen.

Het is een hele prestatie dat iemand die zó slecht zijn vak verstaat dit werk al zo lang doet en nog steeds elk jaar slechter wordt. Niet alleen heeft hij na al die tijd nog steeds de ballen verstand van motorsport, hij heeft absoluut geen kaas gegeten van zijn vak: omroepen en het geven van een wedstrijdverslag. Het komt gewoon niet in het hoofd van Jan op dat er buiten de hoofdtribune nog tienduizenden mensen langs de baan zitten, die grof geld hebben betaald voor die paar topwedstrijden die er nog over zijn op zo'n dag, en die omdat ze de coureurs maar één keer per twee minuten heel snel voorbij zien flitsen, ook wel een klein beetje op de hoogte willen worden gehouden van het verloop van de strijd.

Jan: 'U ziet de rijders nu weer langs komen.' Piet Publiek: 'Nee lul, dat zie ik dus niet. Ik zit bij de Strubben! Daar hebben ze jou voor ingehuurd om daarvan verslag te doen.' Maar Jan zit een beetje te suffen daar achter die microfoon. Soms zie je voor je neus een rijder onderuit gaan. Jan de Rooij meldt dan steevast pas minstens vijf ronden later verbaasd dat die en die coureur er niet meer bijzit.

Heel soms kijkt hij toch even op de monitor die hij ongetwijfeld voor zijn neus heeft staan. Als het spannend wordt, roept hij dan ontzet oe! en aa! maar zonder de mensen langs de baan even te vertellen wat er nu zo opwindend is! Dat mogen we zelf raden.

Als hij iets vertelt over een coureur, noemt hij eerst het startnummer. Dan is hij vervolgens twee minuten bezig om te kijken welke naam daarbij hoort (waarbij hij zich meestal in eerste instantie nog vergist ook), terwijl op de baan van alles gebeurt. Zelfs al zijn het topcoureurs, die je wekelijks prominent op teevee ziet, Jan kent ze niet. Hij ziet die gekke buitenlandse namen voor het eerst. Hardop leest hij van zijn lijstje dat de bekende rijder Kevin Curtain uit Australië komt, maar desondanks spreekt hij diens achternaam uit alsof het een Fransman is. Zelfs een toch tamelijk eenvoudige achternaam als die van Barros, iemand die al sinds eind jaren tachtig in de voorste gelederen rijdt, spreekt Jantje verkeerd uit (Ba-rós in plaats van gewoon Barros).

Het lijkt steeds alsof De Rooij voor het eerst van zijn leven een race ziet. Steevast gaat zijn mobiele telefoon af tijdens de wedstrijd. Dan is het lange tijd stil, zoals tijdens het spannendste gedeelte van de laatste manche van de superbikes, afgelopen zondag. Omdat het grote, ronddraaiende rondebord het ook al jaren niet meer doet, weet je als toeschouwer niet eens hoeveel ronden er nog moeten worden gereden. Het komt zelfs vaak voor dat je vanaf de Strubben in de verte opeens een rijder rechtop staand langs ziet komen. De wedstrijd is kennelijk voorbij, het was dus de laatste ronde. Fijn dat de speaker dat even doorgeeft, maar niet heus.

Zo gaat een race als een nachtkaars uit. Het enige geluk is nog dat de omroepinstallatie van Assen nog uit 1950 stamt, en dat het ding dus meestal onhoorbaar of kapot is. Dan hoeven we in elk geval de 'gezellige' zwampraatjes van ome Jan de Rooij niet te horen. De organisatie op Assen neemt het publiek niet helemaal serieus. Vooral de TT is zó'n ingeburgerd begrip, zo'n sterke merknaam, zelfs je oma weet wat dat is. Daarom denken ze waarschijnlijk, dat het publiek toch wel komt. Sinds 1945 is er niets verbeterd voor het publiek. Voor de rijders wordt alles steeds professioneler, maar als gewone Assen-ganger zit je nog steeds op twee kale houten plankjes via die ouderwetse megafoontjes naar zo'n amateuristische kluns als Jan de Rooij te luisteren. Terwijl de prijs van de toegangskaartjes enorm is gestegen, krijg je in ruil daarvoor steeds minder te zien.

Voor het entertainment tussen de schaarse wedstrijden door (vroeger hadden we wel zes GP-klassen, nu nog maar de helft, waarvan de 125 en de 250 alleen maar opwarmertjes voor de hoofdfilm, de MotoGP, zijn) hoef je ook al niet te gaan. Tijdens de TT mogen Boet van Dulmen en Wil Hartog al jaren volledig anoniem en onherkenbaar in een zwart pak een rondje rijden op een of andere fluisterstille BMW toerfiets. Boeiend! Het absolute dieptepunt kwam echter tijdens de laatste WSB, toen het pauzenummer bleek te bestaan uit een grote groep straatrijders die namens Pirelli twee rondjes stapvoets achter een auto mochten tuffen. Betaal je daar nu veertig euro voor, om naar zo'n vertoning te mogen kijken??!?

Nederlanders doen niet meer mee, behalve die jongen die zich steeds bijna niet weet te kwalificeren voor de GP 125. O ja, we hebben Jurgen vd Goorbergh nog in het bijprogramma van de WSB, maar die is met z'n hoofd meer bij de nieuwe babykamer van zijn huis in Monaco dan bij het winnen van races...

Dikke kans dat ik volgens jaar, na twintig jaar Assen, gewoon maar eens lekker thuisblijf.
 
Precies, je kan over Assen zeggen wat je wil, maar volgens mij niet dat ze (vergeleken met andere GP's/SBK-races) duur zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in. Zo zijn we de laatste jaren naar het WSB in Imola en de GP van Mugello geweest, maar daar betaal je minimaal het dubbele van wat je in 2004 op Assen moest betalen. (GP Mugello 140 euro voor zaterdag/zondag op een verregende talud)
 
In Engeland en Duitsland kun je tegen andere prijzen dan in Assen (en Italie...) op een fatsoenlijke plek zitten, met veel sfeer en niet van die 'jullie zijn allemaal criminelen' welkomst orde-troepen
 
In Engeland en Duitsland kun je tegen andere prijzen dan in Assen (en Italie...) op een fatsoenlijke plek zitten, met veel sfeer en niet van die 'jullie zijn allemaal criminelen' welkomst orde-troepen

Dit jaar voor het eerst "noodgedwongen" via het welcome center naar binnen. Aan die kant van het circuit dus geen gevangenis/voetbalstadion welkom maar gewoon kaartje scheuren en doorlopen in tegenstelling tot aan de hoofdingangzijde. Ook een mooie parkeerplaats en een vlotte verkeersdoorstroming. We waren met de auto en hebben zelfs niet eens stil gestaan voordat we op de snelweg waren. Ook op de taluds lekker rustig want alleen bovenaan zaten mensen en ........... geen dronken droppie gezien. Heerlijk dus. Nou viel dat vorig jaar aan de GT zijde ook wel mee maar daar was het wel bizar druk net als op de TT.

Shit na deze tip is volgend jaar de hoofdtribune zijde van het circuit leeg en zit alles bij mij op een talud aan de andere kant van de baan :? Ik heb niks gezegd dus :+
 
Tja, dat hebben 'andere fans' nou eenmaal veroorzaakt. Dat men daar iets tegen probeert te doen neem ik ze niet kwalijk. Dat zou ik pas doen als ze dat niet deden. En erg boeiend vind ik het ook niet als er iemand bij de ingang ff in m'n tas wil kijken.
 
In Engeland en Duitsland kun je tegen andere prijzen dan in Assen (en Italie...) op een fatsoenlijke plek zitten, met veel sfeer en niet van die 'jullie zijn allemaal criminelen' welkomst orde-troepen

Nou, ik vind dat wel meevallen hoor. Ga eens naar een groot rockfestival als Pinkpop ofzo, daarmee vergeleken valt dit reuze mee.

Liever wat controle aan de poort dan allerlei minkukels op het circuit met zooi die er niet thuis hoort.

Een paar jaar geleden zaten we allemaal te klagen dat er zoveel mensen op het circuit kwamen die alleen maar kwamen om te zuipen en om rotzooi te trappen. Dat is nu een heel stuk verminderd.
 
Mensen op de baan staat hier los van (maar is inderdaad gevaarlijk); dat lukt altijd als je wilt. Het gaat om zaken als vlaggen etc die worden afgenomen en NIET worden teruggegeven. (ondanks dat ze 'netjes' bij de politie in bewaring waren gegeven). Kom je na de wedstrijd langs, liggen de spullen er niet meer !
 
Het absolute dieptepunt kwam echter tijdens de laatste WSB, toen het pauzenummer bleek te bestaan uit een grote groep straatrijders die namens Pirelli twee rondjes stapvoets achter een auto mochten tuffen. Betaal je daar nu veertig euro voor, om naar zo'n vertoning te mogen kijken??!?


Dat was Toch wel 1 van de leukere dingen die dag, om te zien hoe iemand op een mooie 999 of 749 ofzo (zo'n nieuwe iig) het toch nog voor elkaar krijgt om op een voorganger te knallen en onderuit te gaan..
Ik zie em al thuis komen
"schat , m'n motor heeft een beetje schade...Ik zei nog zo , doe nu maar rustig.
We gingen maar 10 km/h schat"

:+
 
In Engeland en Duitsland kun je tegen andere prijzen dan in Assen (en Italie...) op een fatsoenlijke plek zitten, met veel sfeer en niet van die 'jullie zijn allemaal criminelen' welkomst orde-troepen
Engeland is ook alles behalve goedkoop. Toen wij in 1997 in Brands Hatch gingen betaalde je al 25 pond op raceday. Daar kwamen ook nog eens 20 pond voor de trainingen bij, da's bij elkaar dus 45 pond x 1,5 = €67,50 (voor 7 jaar geleden)
De boot koste toen 100 gulden retour, da's tegenwoordig € 200. Nee, Engeland is alles behalve goedkoop.
 
Beste Aernoudt,

Vind jij het erg dat er in je tas wordt gekeken? Ben zelf ook een vaste TT en Superbike bezoeker en ben blij met de getroffen maatregelen. Het is er in ieder geval weer beter door geworden voor de motorsportliefhebber. Nu nog ervoor zorgen dat er meer ruimte is voor publiek tijdens de TT (en beter commentaar :P )

Wat de prijzen betreft, die zijn erg redelijk in Assen! In Brands Hatch betaalde ik een paar jaar terug al €100,- voor een staanplaats voor 3 dagen. Ook MotoGP Mugello was €100, maar dan voor 2 dagen. Eten en drinken zijn ook overal goed aan de prijs.

Dus voordat je gaat klagen, kijk ook eens hoe het op andere plaatsen is ... dan is het in Assen niet eens zo slecht geregeld.

Btw het viel me dat zondag het hek gewoon open stond in de GT. Iedereen die wilde kon zo de baan op lopen. Niemand die het in z'n hoofd haalde :}
 
Btw het viel me dat zondag het hek gewoon open stond in de GT. Iedereen die wilde kon zo de baan op lopen. Niemand die het in z'n hoofd haalde :}

Ja dat viel mij ook al op! Een beter bewijs dat de oproerkraaiers nu wel weg zijn is er volgens mij niet.
 
ff terugkomend op het commentaar rondom het circuit... ik kan me nog herinneren dat er (ongeveer 10 jaar geleden) ook een Duitse en Engelse commentator in Jans hokkie zaten. Waarom zijn die er nu niet meer :? Die lui wisten in ieder geval waar ze t over hadden. Nu doen Jan en die luldebehanger in de pits het commentaar in het Engels en Duits... ook al zo'n ergenis!
 
Geen idee eigenlijk. Die Duitser en Engelsman deden het zeer zeker beter dan J.d.R. in het Nederlands, laat staan dat die J.d.R. van dat frikandellenduits of engels gaat praten.

@Joris: Ik heb er ook geen moeite mee als men in mijn tas wil kijken, wel heb ik moeite met de soms onbeschofte manier waarop je wordt behandeld. Sommige security medewerkers denken voor een kroeg of voetbalstadion te staan en gaan ook zo met het publiek (wij dus) om. En dat slaat me wel tegen de borst.

Voorbeeld:
Bij de ingang achter de camping Asser boys is de constructie van hekwerk zodanig dat het horizontale rek op ca. 1.80 'zweeft' Toen daar wat van werd gezegd (je zou zo tegen het hekwerk aanlopen waar de spijlen uitsteken, lekker voor je ogen) was de reactie van de 'security': Dan hebben wij ook eens wat te lachen.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf zeker niet thuis, en al helemaal niet om de kwaliteit van het commentaar. Ik vind het gewoon prachtig om die motoren langs te zien scheuren, dat ik het wedstrijdverloop dan wat minder goed kan volgen als thuis vind ik niet erg. Ook de sfeer langs de baan en op de camping vind ik een reden om naar de TT en SBK te blijven gaan.

Maar als jij er zo zwaar aan tilt moet je misschien maar beter thuisblijven, je een beetje zitten ergeren voor €40,- is ook zonde. Of welllicht een plek zoeken waar je op zo'n vidiwall kunt kijken ofzo :? .
 
Geen idee eigenlijk. Die Duitser en Engelsman deden het zeer zeker beter dan J.d.R. in het Nederlands, laat staan dat die J.d.R. van dat frikandellenduits of engels gaat praten.

@Joris: Ik heb er ook geen moeite mee als men in mijn tas wil kijken, wel heb ik moeite met de soms onbeschofte manier waarop je wordt behandeld. Sommige security medewerkers denken voor een kroeg of voetbalstadion te staan en gaan ook zo met het publiek (wij dus) om. En dat slaat me wel tegen de borst.

Voorbeeld:
Bij de ingang achter de camping Asser boys is de constructie van hekwerk zodanig dat het horizontale rek op ca. 1.80 'zweeft' Toen daar wat van werd gezegd (je zou zo tegen het hekwerk aanlopen waar de spijlen uitsteken, lekker voor je ogen) was de reactie van de 'security': Dan hebben wij ook eens wat te lachen.
Ik heb zowiezo geen hoge pet van de gemiddelde security medewerker. Maar vergeleken met die bavianen en ddr sportvrouwen op de Sachsenring (Haller Security uit Chemnitz???) zijn het schatjes 8-)
 
Helemaal mee eens.
Dit was mijn eerste live WSB wedstrijd. Ik had daarvoor, hoe slecht van mij, een aantal jaren geen WSB meer gezien. De namen waren op een paar na, mij dus vreemd. Maar al na een kwartier kijken was het commentaar mij te veel (of eigenlijk te weinig).

Helemaal toen Carpentier als Tsjarpentier werd uitgesproken kreeg ik juik op vreemde plaatsen (Dat hoort Tsjuiphof toch alleen te doen?).

Het gebulder van de machines was echter hard genoeg om zo nu en dan Jan onverstaanbaar te maken, gelukkig. Maar het weerhoud mij er niet van om achter de buis plaats te nemen. Das toch wel heel anders.

Wat mij betreft: 'Weg met die vent!', zelfs ik kan dat beter, en dat wil heeeel wat zeggen ;)
 
Zeg, als we nou allemaal een mailtje richting de organisatie van TT-Assen sturen om beklag te doen over het commentaar/commentator, dan wordt er misschien nog wat mee gedaan. Wie weet kunnen de thuisblijvers van nu, dan volgend jaar ook "live" aanwezig zijn :)
 
Zeg, als we nou allemaal een mailtje richting de organisatie van TT-Assen sturen om beklag te doen over het commentaar/commentator, dan wordt er misschien nog wat mee gedaan. Wie weet kunnen de thuisblijvers van nu, dan volgend jaar ook "live" aanwezig zijn :)
Elk jaar na de TT staan hier dezelfde topics over het slechte commentaar. Elk jaar zijn er MF'ers die mailtjes naar Eurosport of het TT circuit sturen om hun beklag te doen over het slechte commentaar. En nog steeds hebben we het slechte commentaar.
Je initiatief is nobel, maar ik vrees dat het weinig uit zal halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan