ATE Remmen op R 80 / 7 1980 EML

Zijspanmuis75

Rookie
11 jan 2021
8
6
Aartswoud
Hoi Opa Peter heeft een vraag, afstellen van voorremklauwen ATE op BMW R80/7 1980 met rempomp onder de tank, ( Deze heb ik verplaatst onder de buddy ) maar is moeilijk af te stellen of op druk te krijgen, kan het zijn dat de remleidingen nu lager zijn?? zit geen lucht meer in ! idee dat de rempomp slecht is ? wie heeft ervaring? zodat Opa kan blijven rijden voor goed doelen !!
 
Heb je om te beginnen de klauwen goed parallel gezet met de schijven? Dan is de kabel al een probleem, die rekt. Als je de pomp nu naar achter verplaatst hebt, met een langere kabel wordt het nog erger. En de zuiger van de pomp is eigenlijk te groot voor de klauwen, de moet dus al heel hard knijpen om fatsoenlijk te remmen. Hoe heb je de remleidingen aangelegd? Een harde leiding naar voor en dan een splitter? Rubber is natuurlijk uit den boze over deze lengte.
 
Hoi.

Dat ATE spul met de kabelbediende pomp heeft nooit kunnen overtuigen.
Van nieuw af al niet.

Een op het stuur gemonteerde pomp is al een hele verbetering, zeker samen met Stahlflex leidingen.
En die remtangen goed afstellen op de schijf.

Groeten, Paul.
 
Hoi mannen, bedankt voor de reactie, was al niet zo blij met dat ATE gedoe !! Nieuwe rvs remleidingen van elke klauw één naar de pomp
dus geen splitter gebruikt, ( had ik eerst wel kreeg toen hellemaal geen rem druk ) wel uiteraard nieuwe lange rem kabel !! Ik ga morgen nog even prutsen !! als het niet beter wordt, misschien nieuwe pomp, of beide klauwen vernieuwen voor betere ??? Bedank Gr. Zijspanmuis Opa Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan