Auctmart fairings. ( kuipdelen).

honda rc36

MF veteraan
8 jun 2003
1.616
2.683
Heb me al ingelezen op motor- forum over dit onderwerp,maar heb nog wat vragen.
Ik heb sinds kort een gsxr 1000 k2 van me broer kunnen krijgen,er was wat schade aan aan de kuipdelen en benzine tank maar verder was de motor technisch helemaal in orde.
Heeft altijd netjes zijn kleine onderhoud gehad en groot onderhoud..
Ik ben nu op zoek naar kuipdelen voor deze motor en lees nu geregeld over auctmart fairings.
De 1 is daar positief en de ander iets minder.
De site is overzichtelijk veel kuipwerk voor vele motoren aanwezig en verkrijgbaar.
Ik kan de originele kuipset laten spuiten bij officiele spuiters in nederland maar die vragen 2200€ exl btw.
Erg veel geld.

Dan worden stickers wel gepaint en niet geplakt.
En word mijn benzine tank gelijk mee gespoten .
De auctmart set voor deze gsxr 1000 kost 469,79€. Wat goedkoper is.
Ik twijfel te bestellen op foto's ziet het er wel gelikt en strak uit maar ja ik denk gooi even deze vraag hier op het forum
Wie weet komen ervaring mensen hier met zo een kuipset die vertellen wat de voors en tegens zijn.
Spuiten bij een goede hersteller kan altijd nog.
Ik zit nu nog in de overdenk fase wat te doen.
En anders kan ik een bekende spuiter hier op het forum eventueel benaderen ,maar tja hele kuipset moet compleet gespoten worden en de tank .
Hoop graag ervaringen te horen.
Alsjeblieft niet het gedoe aliexpres meuk shit zooi antwoorden etc,die ken ik al.
Gewoon een vraag hoe het bij iemand beviel zo een auctmart fairing set.
En wat de levensduur er van is ,verkleurd het in de zon etc?

Alvast bedank allemaal.
 
Heb m’n R1 met zo’n kuip gerepareerd en ja het is te doen. Je krijgt waar je voor betaald. De kwaliteit is zo zo maar het is beter dan een met plakband gerepareerde toestand.
 
En wat is de levensduur ,blijft het langer heel,verkleurt het in de zon?
Ik twijfel gewoon zo erg hierover,
Maar alvast bedankt voor je antwoord.
 
En wat is de levensduur ,blijft het langer heel,verkleurt het in de zon?
Ik twijfel gewoon zo erg hierover,
Maar alvast bedankt voor je antwoord.
Levensduur of verkleuring, geen idee. Heb ‘m wat later van alle plastic ontdaan er er een naked van gemaakt. Moet wel zeggen dat ik toen tussen twee en driehonderd kwijt was voor een hele set. Daarom wou ik het wel een keer proberen. Voor vijfhonderd had ik het niet gedaan.
 
O ok ,en was de pasvorm wel goed?
De set voor mijn gsxr kost bij auctmart 469€ maar ja wat is slim? Kan ook de gok nemen en het gewoon bestellen.
Dat spuit werk bij andere officiele motor herstel bedrijven ieder wel bekend kost al 2200€ exlusief btw dus dat word erg duur .
En is de economische waarde van die motor niet meer waard.
Maar hij is van me broer die ziek is en dan heeft die weer opeens een ander gevoels waarde.
 
Ben je echt handig of hoop je op het beste?
Natuurlijk ben ik handig ,maar het was meer informatie wat ik vroeg.
Als ik het beste hoop dan herstel ik niks en koop ik de dure originele suzuki kuipdelen wat me dik 5000€ kost ,heb even geinformeerd al bij een officiele suzuki dealer voor de prijzen
En dat is me te veel van het goede.
En ik denk dat hier met mij meer mensen die mening toegedaan zijn.
Want die suzuki dealers zeggen,meteen kuipdelen en tank moet je nooit laten herstellen of laten opknappen dat word niks en komen dan met een prijs opgave waar ik van denk ok zal wel.
 
Je begrijpt me verkeerd, als je handig bent dan kun je best wel een gokje wagen zoals ik dat ook gedaan heb. Hoop je op het beste dan zul je zien dat het monteren zal uitlopen in een scheld, vloek en tier kanonnade.
Wees je erop voorbedacht dat het niet 100% past en pas op bij de montage punten dat deze itt wat er gezegd word dus niet helemaal in een matrijs tot stand zijn gekomen. Deze lijken er later op gezet en aangesmeerd.
 
Je geeft €469,- uit en de motor wordt € 1500,- minder waard.

Mijn ervaring met goedkope imitatiekuipen is dat het allemaal niet netjes past, veel dikker is dan origineel en snel gaat scheuren door de spanning en trillingen. Voor een circuitmotor allemaal niet van belang, maar als het mooi moet zijn en blijven moet je er met een hele grote boog omheen lopen.

De aftermarket kuipdelen die wel goed passen zijn vrijwel net zo duur als origineel of veel duurder doordat ze bijvoorbeeld van carbon zijn gemaakt.
 
Je geeft €469,- uit en de motor wordt € 1500,- minder waard.

Mijn ervaring met goedkope imitatiekuipen is dat het allemaal niet netjes past, veel dikker is dan origineel en snel gaat scheuren door de spanning en trillingen. Voor een circuitmotor allemaal niet van belang, maar als het mooi moet zijn en blijven moet je er met een hele grote boog omheen lopen.

De aftermarket kuipdelen die wel goed passen zijn vrijwel net zo duur als origineel of veel duurder doordat ze bijvoorbeeld van carbon zijn gemaakt.
Inderdaad,en hou er rekening mee dat je waarschijnlijk nog BTW en invoertax moet betalen.
Originele kuipdelen kunnen meestal perfect hersteld worden en hebben een veel betere pasvorm.
En als de motor al zo oud is,moet hij er dan nog volledig origineel uitzien?
Simpeler spuitwerk zal een stuk goedkoper zijn,en zo'n hoge waarde heeft zo'n motor ook niet meer.
 
Weet je zeker dat er een tankcover bij de set zit?


Naast de OEM set, heb ik ook een Chinese set. Stickers erover uit Italië.
Pasvorm is niet perfect, maar op 3 meter zie je er weinig van.


IMAG0509.thumb.jpg.d89b8d9863f9746a4ab899c5bbee8bf4.jpg


Kon de -ongebruikte- set goedkoop overnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan