autisme/add en het cbr

Heb net wat uitgevonden. Ik kan gewoon me hele medische dossier of delen hiervan laten vernietigen . Mits je nooit gedwongen bent opgenomen. Dus overlegt met de huisarts en dan kan. Hopla en weg is me stempel.
 
Ik heb zelf ook ja moeten invullen, moest gekeurd worden bij zowel mijn auto-als motorrijbewijs, heb voor beide examens afgelegd met een examinator die bevoegd was mijn medische afwijking te beoordelen, moet regelmatig gekeurd worden.. Die planeet.

Vind op zijn zachtst gezegd dat er hier wat dramatisch word gereageerd.... Er zullen best uitzonderlijke gevallen zijn, maar om iemand met autisme zonder iets van de zaak af te weten al zoveel angst in te praten....
ok, mijn excuses, ik was te kort door de bocht en maakte aannames, de verkeerde.

ik blijf echter wel bij mijn standpunt, niet ja invullen als het niet strikt noodzakelijk is.
ja je hebt een rbw nu maar wat heeft je die gekost?
en moet je niet elke zoveel jaar weer door die zelfde molen?
wie betaalt voor die kosten? ik hoef dat niet namelijk, laat een ander dat maar doen. dus nee, ik vul altijd nee in.
 
Heb net wat uitgevonden. Ik kan gewoon me hele medische dossier of delen hiervan laten vernietigen . Mits je nooit gedwongen bent opgenomen. Dus overlegt met de huisarts en dan kan. Hopla en weg is me stempel.
nope

je hebt namelijk de instantie een excuus gegeven om veel aan je te verdienen, 1 x ja...

ik hoop dat je gelijk hebt maar ik ben er bang voor
 
Cookies op AD.nl | AD.nl


Is niet hetzelfde maar wel de stok achter de deur voor strenge controles.
Mogen ze gelijk ook naar de vorm van de handen en nek/rug kijken, als ze krom staan zijn ze de hele tijd met hun mobieltje bezig :+
 
Ik had al een jaar of 6 alle rijbewijzen voor bij mij pddnos geconstateerd is, ook een milde vorm (maar dat is pddnos eigenlijk altijd want dat is een verzamelrubriek voor autisme wat niet een eigen naam waardig is) en dus verder ook nooit wat hoeven invullen.
Bij mij zit vooral op het emotionele vlak wat mis en kan onbedoeld erg kwetsend uit de hoek komen en af en toe vraagt m'n vriendin of ik het pilletje vergeten ben, ik gebruik geen medicijnen maar dan weet ik dat ik weer even moet ademhalen en nadenken over wat ik doe om weer op een normaal tempo aanwezig te zijn i.p.v. hyperspeed O-)
Volgens mij functioneer ik verder prima en misschien zelfs beter dan menig "gemiddelde" Nederlander als ik kijk naar respect en taalgebruik op het web.
Zonder medicatie is er geen reden om het aan te geven want als dat nodig was geweest was de diagnose ook wel eerder gesteld lijkt me.
 
Ik had al een jaar of 6 alle rijbewijzen voor bij mij pddnos geconstateerd is, ook een milde vorm (maar dat is pddnos eigenlijk altijd want dat is een verzamelrubriek voor autisme wat niet een eigen naam waardig is) en dus verder ook nooit wat hoeven invullen.
Bij mij zit vooral op het emotionele vlak wat mis en kan onbedoeld erg kwetsend uit de hoek komen en af en toe vraagt m'n vriendin of ik het pilletje vergeten ben, ik gebruik geen medicijnen maar dan weet ik dat ik weer even moet ademhalen en nadenken over wat ik doe om weer op een normaal tempo aanwezig te zijn i.p.v. hyperspeed O-)
Volgens mij functioneer ik verder prima en misschien zelfs beter dan menig "gemiddelde" Nederlander als ik kijk naar respect en taalgebruik op het web.
Zonder medicatie is er geen reden om het aan te geven want als dat nodig was geweest was de diagnose ook wel eerder gesteld lijkt me.

_O- Hyperspeed?
 
Als ik het goed begrijp heb je je stoornissen moeten bekennen aan het CBR op het moment dat je je motorrijbewijs haalde? Hoe verstandig is ''nee'' zeggen wanneer het ''ja'' is?

Ik heb Asperger en ADD, weliswaar gediagnostiseerd (ver) nadat ik mijn A-tje en B-tje haalde, maar ben ik dan ook verplicht om dit door te geven? Niet dat ik dat ga doen, ga geen slapende honden wakker maken...
 
Als ik het goed begrijp heb je je stoornissen moeten bekennen aan het CBR op het moment dat je je motorrijbewijs haalde? Hoe verstandig is ''nee'' zeggen wanneer het ''ja'' is?

Ik heb Asperger en ADD, weliswaar gediagnostiseerd (ver) nadat ik mijn A-tje en B-tje haalde, maar ben ik dan ook verplicht om dit door te geven? Niet dat ik dat ga doen, ga geen slapende honden wakker maken...

Gezond verstand gebruiken is belangrijker, vind ik. Maar de wet vindt wel dat je dat moet aangeven. Ik adviseer je dat absoluut niet te doen, ongeacht of mijn advies wettelijk grondig is of niet. Het is een bureaucratische hel waar je in terecht komt, en iedereen met logisch verstand zou kunnen aangeven dat het grotendeels bullshit is.

Tenzij je medicatie gebruikt, in dat geval: bespreek met een arts of dit jou negatief kan beinvloeden.
 
dus je zegt bij je papieren invullen " NEE" en dan zit je god.
totdat je dus een keer een klapper maakt en de tegenpartij zegt dat jij niet in staat bent een voertuig te besturen.
dan mogen de verzekeringsmaatschappijen het uitvechten en iedereen weet wat er dan gebeurt.....
 
dus je zegt bij je papieren invullen " NEE" en dan zit je god.
totdat je dus een keer een klapper maakt en de tegenpartij zegt dat jij niet in staat bent een voertuig te besturen.
dan mogen de verzekeringsmaatschappijen het uitvechten en iedereen weet wat er dan gebeurt.....
Indien er geen enkele medicatie gebruikt word, hoe gaat de verzekering van de tegenpartij er dan ooit achter komen?
 
Ik had al een jaar of 6 alle rijbewijzen voor bij mij pddnos geconstateerd is, ook een milde vorm (maar dat is pddnos eigenlijk altijd want dat is een verzamelrubriek voor autisme wat niet een eigen naam waardig is) en dus verder ook nooit wat hoeven invullen.
Bij mij zit vooral op het emotionele vlak wat mis en kan onbedoeld erg kwetsend uit de hoek komen en af en toe vraagt m'n vriendin of ik het pilletje vergeten ben, ik gebruik geen medicijnen maar dan weet ik dat ik weer even moet ademhalen en nadenken over wat ik doe om weer op een normaal tempo aanwezig te zijn i.p.v. hyperspeed O-)
Volgens mij functioneer ik verder prima en misschien zelfs beter dan menig "gemiddelde" Nederlander als ik kijk naar respect en taalgebruik op het web.
Zonder medicatie is er geen reden om het aan te geven want als dat nodig was geweest was de diagnose ook wel eerder gesteld lijkt me.

:^

Heb alleen D niet.
 
Ik heb ook autisme en heb niet echt ergens last van, geen kortere termijnen voor mijn rijbewijs, geen onderzoeken.

Is er bij mij dan wellicht iets niet goed gegaan?
 
Het CBR neigt zelf naar autisme. Ik reed bijna 40 jaar auto toen ik mijn motorrijbewijs ging halen. Omdat ik inmiddels een oogoperatie had gehad en ik een bril had van -1 ipv -4.5, moest ik toch gekeurd worden en nu heb ik een aantekening op mijn rijbewijs dat ik een bril op moet bij het rijden. Toen ik zonder bril niks zag mocht ik zonder bril autorijden, maar nu ik ook zonder bril prima zie, moet ik een bril op bij het rijden. Alleen maar omdat ik nu ook motor rij.
 
Wij leven ook in een wereld dat ieder mens een stempel krijgt.
Dat ik op bepaalde fronten anders ben dan anderen, en of het dan ligt aan de ander of aan mij even ter zijde gelaten, accepteer ik dit en heb zelf geen behoefte om het uberhaupt te laten onderzoeken.
Als ik dan dit soort berichten lees denk ik bij mezelf dat het maar beter is ook want met eenmaal met een stempel bij je voor je leven getekend..

Kortom vervelend voor jou dat ze hebt hebben geconstateerd, echter zolang je er geen last van hebt en geen medicijnen nodig hebt zal ik als niet aanwezig beschouwen en dus de vragen invullen zoals ze hebben willen ;)
 
gewoon, omdat de advocaat van die kerel die zat te bellen contact met je huisarts opneemt bijvoorbeeld...
mijn baas kan nog geen eens een fatsoenlijk antwoord krijgen bij de arts, en dat terwijl hij een hele goede reden heeft (zelfs in mijn ogen) om de vraag te stellen. mijn baas en de arts hebben weer de zelfde baas en zelfs al gaat het om interne zaken, er komt geen antwoord.

denk je dat iemand die zich uitgeeft voor advocaat nu echt info gaat krijgen bij een huisarts?
 
Dat valt volgens mij onder beroepsgeheim en kan alleen via de rechter opgevraagd worden die dan weer een hele goede reden moet hebben om dat bevel uit te schrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan