autisme/add en het cbr

Doen of je neus bloed, als ze bij t CBR mooi slapen dan gebeurd er niks.

Als er geen reden toe is om het te melden dan ook niet doen, heb ik ook nooit gedaan :)
 
Proberen kan altijd, dat briefje vul je in voor je examen..
Heb je je papiertje al tegen de tijd dat er iemand in een computer gaat kijken.

Gewoon de vragen beetje ruim zien.. lees, antwoord klaar hebben.
Daar zou ik echt ontzettend voorzichtig mee zijn. De kans is behoorlijk groot dat ze er achter komen. 'Hebt u ooit..' verloopt niet. Ook niet als het nu niet meer van toepassing is. Ze hebben het zelf immers al in hun kaartenbak dus het hele verhaal over medisch beroepsgeheim is hier niet van toepassing.

En mochten ze er achter komen zijn de rapen gaar. Dan ga je echt niet wegkomen met 'sorry, ik heb me vergist'
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft haar autorijbewijs een paar jaar terug gehaald toe ze in de bovengenoemde molen terecht was gekomen. Nu wil ze voor haar motorrijbewijs gaan, alleen zijn we bang dat ze weer dat hele gezeik en traject door moet.

Ik vraag me af of het lukt om nu te doen alsof je neus bloed, gewoon overal nee in te vinken, terwijl je een paar jaar eerder wel in dat traject terecht bent gekomen.

Gezien ze geschikt is bevonden voor het autorijbewijs, kan ze die bevinding toch direct weer overleggen aan het CBR?

Maar misschien is het het handigste om van te voren contact op te nemen, per email of telefoon (anoniem blijven tot je het antwoord weet, kan je tenminste nog beide kanten op). Liefst per email, want dan heb je het zwart op wit.
 
Ik heb ook pddnos en bij de Eigen Verklaring gewoon overal nee ingevuld.
Dit bij:
Rijbewijs AM
Rijbewijs B
En nu mijn motorrijbewijs. Ik heb nog nooit schade gehad bij andere en rij dus al 5 jaren schadevrij.

Je zou het ook niet 1 2 3 aan mij zien hoor.
Maar mij moet je niet in de auto zetten als ik moe ben en donker is. Daar heb ik echt een hekel aan namelijk om in het donker te rijden met 4 wielen.

Je laten keuren kost geloof ik echt ontzettend veel geld en zit er dus niet op te wachten. En je kan er wel eens maanden op wachten. Dit heb ik gehoord van mijn klasgenoot aantal weken geleden.
Ook aan hem zie je het niet. Rijdt ook brommer en zover ik weet ook geen schade gereden.

Wij rijden tevens boven de 50cc.
 
Laatst bewerkt:
Daar zou ik echt ontzettend voorzichtig mee zijn. De kans is behoorlijk groot dat ze er achter komen. 'Hebt u ooit..' verloopt niet. Ook niet als het nu niet meer van toepassing is. Ze hebben het zelf immers al in hun kaartenbak dus het hele verhaal over medisch beroepsgeheim is hier niet van toepassing.

En mochten ze er achter komen zijn de rapen gaar. Dan ga je echt niet wegkomen met 'sorry, ik heb me vergist'

Ik zou het hier persoonlijk niet posten als ik bij deze groep hoorde en overal nee had ingevuld, maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ik vind sommige vragen ook zooo onzinnig; bijvoorbeeld de vraag of je ooit bent flauwgevallen. Heel veel pubermeiden vallen weleens een keertje flauw in hun leven. Als die dat allemaal zouden invullen op de EV, kregen ze het nog druk op het CBR...

Ik ken overigens via-via een jongen, waar op zich niets mis mee is, maar die als kind een poosje aan de ritalin was geweest en dat braaf had ingevuld op zijn EV. Gevolg:ellenlange procedure, uitslag: steeds rijbewijs voor één jaar en dan steeds een keuring door een psychiater. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het hier persoonlijk niet posten als ik bij deze groep hoorde en overal nee had ingevuld, maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ik vind sommige vragen ook zooo onzinnig; bijvoorbeeld de vraag of je ooit bent flauwgevallen. Heel veel pubermeiden vallen weleens een keertje flauw in hun leven. Als die dat allemaal zouden invullen op de EV, kregen ze het nog druk op het CBR...

Ik ken overigens via-via een jongen, waar op zich niets mis mee is, maar die als kind een poosje aan de ritalin was geweest en dat braaf had ingevuld op zijn EV. Gevolg:ellenlange procedure, uitslag: steeds rijbewijs voor één jaar en dan steeds een keuring door een psychiater. -O-

Ja, dat dus. Het is een instantie met zinloze regeltjes en met al hun gefilter bereiken ze nogsteeds helemaal niets. Ik rijdt zo'n 60.000km per jaar (helaas wel met blik..) en ik kom dagelijks gevallen tegen die IK dan weer geen rijbewijs zou hebben gegeven. Mensen die 30 rijden waar je 50 mag en daarbij aan hun houding te zien eigenlijk al overvraagt worden. Mensen die de blik op de horizon hebben staan en van het alles om hen heen precies niks zien met de meest gevaarlijke acties tot gevolg. Ik heb hierom een dashcam in mijn auto zitten en overweeg nog zoiets voor op de motor, waarop ik vaak ook de gekste dingen tegen kom. Ik zou er een programma a la Blik op de Weg van kunnen maken, verschrikkelijk.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Beroep jezelf op je eigen verantwoordelijkheid, of je nou een aandoening hebt of niet, iedereen heeft wel eens iets waardoor hij of zij misschien ongeschikt is om te rijden, denk aan een flinke griep met (soms) de bijbehorende sufheid, hoofdpijn etc. Of moet het CBR dat ook allemaal weten soms? |( Gewoon NEE invullen, tenzij het toch best wel een big issue is waar je niet omheen kunt werken. Zo ken ik iemand met borderline (geconstateerd na behalen rijbewijs, dus CBR weet van niets) die op de dagen dat het niet zo goed gaat ook consequent NIET in de auto stapt omdat diegene zichzelf op dat moment niet geschikt acht om te rijden. Kijk, DAT is het stukje eigen verantwoordelijkheid dat mensen moeten nemen, dan is die hele CBR EV bullshit niet meer nodig.

Nogmaals, met name hier in Nederland wil men alles maar afdekken met regeltjes, het gevolg daarvan is dat mensen niet meer nadenken voor zichzelf en daardoor ook steeds dommer worden. OF men wijst mensen op hun eigen verantwoordelijkheid en schrapt e.e.a aan regeltjes, OF men stapt af van het idee dat een individu zelf verantwoordelijk kan worden geacht voor zijn of haar daden. 1 van de 2, punt.

Ik heb ook pddnos en bij de Eigen Verklaring gewoon overal nee ingevuld.
Dit bij:
Rijbewijs AM
Rijbewijs B
En nu mijn motorrijbewijs. Ik heb nog nooit schade gehad bij andere en rij dus al 5 jaren schadevrij.

Je zou het ook niet 1 2 3 aan mij zien hoor.
Maar mij moet je niet in de auto zetten als ik moe ben en donker is. Daar heb ik echt een hekel aan namelijk om in het donker te rijden met 4 wielen.

Je laten keuren kost geloof ik echt ontzettend veel geld en zit er dus niet op te wachten. En je kan er wel eens maanden op wachten. Dit heb ik gehoord van mijn klasgenoot aantal weken geleden.
Ook aan hem zie je het niet. Rijdt ook brommer en zover ik weet ook geen schade gereden.

Wij rijden tevens boven de 50cc.

De kosten van de keuring zouden nog niet eens het bezwaar moeten zijn, dat hoort er in principe gewoon bij. Het probleem zit hem meer in de afhandeling ervan, ookal zou hun psychiater je onbeperkt geschikt verklaren, dan nog mag het CBR zelf de regels bepalen en zeggen dat je elk jaar gekeurd moet worden |( Dan hebben we het dus niet meer over een eerlijke afweging van het CBR mbt veiligheid maar over een spelletje om extra geld te verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan