Autisme? Yamaha tracer 900

Sammyhq

Rookie
3 apr 2018
2
0
Hoi,

me toch maar even netjes voorstellen 28 jaar oud. NOG bezig met het A rijbewijs en eigenlijk een leek op het gebied van motorrijden.

Lees hier al een tijdje mee uiteraard, omdat ik meer kennis wou opdoen van het hele motorrijden gebeuren en alles wat daar om heen komt kijken.

Ik ga er zelf van uit dat ik binnen nu en 2 maanden mijn A binnen heb.

Al voor ik begon met lessen, heb ik me constant afgevraagd: Welke motor past bij mij? Naked, tour,supersport etc.

Na het lessen toch bedacht dat een kuipje fijner voor mij is dan naked(al heb ik geen referentiepunt)

Hoe ziet hij eruit? Het oog wil ook wat.

Kan ik er als beginner mee overweg?( ik wil eigenlijk een R1😂😂😂 grapje)

Na lang wikken en wegen is de tracer 900 er als winnaar uit gekomen(puur uit het lezen en bekijken van reviews etc, geen ene meter mee gereden, maar waarom?

Ziet er goed uit, geen tam beestje, maar fouten zijn te vergeven, lekker touren, maar knallen gaat hij ook niet uit de weg en hij valt binnen mijn budget +- 10000.

Waar wil ik naar toe? Nou, eigenlijk het volgende heb vrijwel elke pagina gelezen m.b.t. Tracer 900 topic en geloof me dat zijn er heel wat.

Maar wat eruit komt. Is dat de tracer 900 bij hogere snelheden. Lees: vanaf 120km/h bij sommigen tot 200, wil gaan pendelen, wiebelen of trillen hoe sommigen het willen noemen.

Anatuurlijk kan ik gaan proefrijden en het zelf ervaren, dat zal ik zeker weten ook gaan doen wanneer ik dit kan, maar zou graag de meningen Willen horen hier van de (ervaren) motorrijders.

Wat ik wijzer ben geworden is dat bepaalde rijders of geen last hebben van het pendelen, een nieuw setje veren, nieuwe banden, nooit last hebben of meerdere modificaties hebben gehad. Zoals het handkarren verhaal etc.

Nu vroeg ik mij af. Wie Ian mij echt een duidelijk verhaal scheppen over het allround rijgedrag van de tracer 900 etc.

Excuses voor het lange verhaal, maar ik ben graag iemand die graag duidelijkheid geeft voor zover die het kan krijgen.
 
Waarom koop je niet een wat oudere motor, geen overdreven pk beest.....
Ja dat klinkt effe een partij ouderwets, inderdaad: is wel beter om mee te beginnen!
 
Voor iemand die graag duidelijkheid geeft heb je een vreemde titel.

Je kan dit beter vragen in een tracer topic
 
Beste tip die ik je kan geven is koop geen nieuwe dure motor als beginnend rijder.
Eerst ervaring opdoen op een oudere motor waarbij het niet erg is als je hem laat vallen :)
Na een jaartje rijden weet je vanzelf wat voor motor bij jou past en kan je gaan proefrijden enz.
 
Dat pendelen is toch terugroepactie voor geweest? Denk niet dat je daar nog last van gaat krijgen.

Lijkt me een prima motor, ook voor beginners (waarom niet?). Collega heeft er één en is er erg blij mee.

Het 'veel pk is niet veilig'-verhaal geloof ik niks van: je wil een motor met soepel/vriendelijk karakter (geen bokkend paard) en een goed rijwielgedeelte, remmen en het liefst ABS zodat je evt foutjes kan opvangen. Liever dat dan een kauwgomballen frame en trommelremmetjes, want uiteindelijk haal je daar ook de 120 mee. Dat vermogen moet je jezelf mee vertrouwen: houd jezelf in en bouw het vertrouwen in jezelf en je motor rustig op.
 
Als Mt09 eigenaar en iemand die al enkele keren een tracer meegekregen heeft van de garage zou ik beide motoren niet aanraden voor beginners.
Heeft weinig te maken met het piek vermogen.
Maar wel met de afgifte van het vermogen en het niet zo goede onderstel. ( Waarbij er bij de tracer nog instabiliteit bij hoge snelheden is).
Mt07 is daarbij wel de ideale start motor voor iemand die iets snel/vlot wil.
Die heeft wel een gebalanceerd chassis.
 
Ik heb vandeweek toevallig een proefrit van ruim een uur gemaakt met een tracer 900... Is echt een tamme motor vergeleken met mijn tuono en gsxr. Blok pakt heel rustig op maar heeft ook echt een leuk topvermogen voor als je toe bent aan wat sneller knalwerk. Helemaal met de drie rij-modi kun te m instellen naar wat je fijn vindt.

Dat pendelen zou ik me niet druk om maken.

Van nieuwe motor als eerste motor moet iedereen lekker voor zichzelf weten.
 
Mee eens ,een MT 07 is een prima beginnersmotor,in testen
komt hij ook goed voor de dag.
Maar ga tzt proefrijden dan weet je of het wat voor je is,niemand kan voor jou die beslissing nemen,dat moet je zelf ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Al een paar keer gezegd: Begin eerst een jaar met een oud beessie!
Vaak genoeg wordt er, vooral door beginners, nog wel eens een foutje gemaakt.

Als je dan toch een Tracer 900 wil rijden, huur 'm dan eerst voor een weekend.
Maak een rit naar Duitsland voor bochtenwerk in de Eifel, en probeer effe uit op hoge snelheid op de Autobahn! Dan gaat wel duidelijk worden of het wat voor je is.
 
Al een paar keer gezegd: Begin eerst een jaar met een oud beessie!
Vaak genoeg wordt er, vooral door beginners, nog wel eens een foutje gemaakt.

Als je dan toch een Tracer 900 wil rijden, huur 'm dan eerst voor een weekend.
Maak een rit naar Duitsland voor bochtenwerk in de Eifel, en probeer effe uit op hoge snelheid op de Autobahn! Dan gaat wel duidelijk worden of het wat voor je is.
:^

Begin desnoods eerst op een Yamaha TDM, de voorganger (min of meer) van de Tracer als een Tracer je echt iets lijkt. Het is erg lullig en vervelend als je je splinternieuwe en dure fiets op z'n zij legt, en is zeker als beginner niet ondenkbaar..
 
Bij mij is het pendelen uiteindelijk gewoon opgehouden. Na eindeloos geklooid te hebben met de vering instellingen, stuurdempers en andere meuk.. Uiteindelijk vering instellingen weer terug gezet en stuurdemper eraf. Rij nu elke snelheid zonder gewiebel.. Kennelijk moet ie een beetje 'in veren'.

Gewoon gas erop :P
 
Waarom het 'autisme' in de titel? Is dat een vereiste voor tracer 900 rijders?
 
Bij mij is het pendelen uiteindelijk gewoon opgehouden. Na eindeloos geklooid te hebben met de vering instellingen, stuurdempers en andere meuk.. Uiteindelijk vering instellingen weer terug gezet en stuurdemper eraf. Rij nu elke snelheid zonder gewiebel.. Kennelijk moet ie een beetje 'in veren'.

Gewoon gas erop :P

Topkoffer erop gehad? Een F800GS gaat dan ook vrolijk slingeren >160km/h
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer erop gehad? Een F800GS gaat dan ook vrolijk slingeren >160km/h
Nee, gewoon standaard met alleen mij erop.. maar in het tracer topic was het ook veel besproken en er kwam nou niet echt één ding uit wat het was of wat je moet doen. Zal wel een beetje een combinatie van zaken zijn.

In ieder geval moet men niet het stuur te strak vast houden, dan geef je erg snel de wind/turbulentie door als het ware en gaat de boel wiebelen.
 
Topkoffer erop gehad? Een F800GS gaat dan ook vrolijk slingeren >160km/h
Een topkoffer kan wel degelijk het slingeren doen ontstaan.

Het hoeft echter helemaal niet. Het is voor iedere motor icm berijder weer anders.
Aan binnenzijde van mijn topkoffer staat uitdrukkelijk niet sneller dan 120 :?
Toch zelfs met dubbele snelheid geen enkel probleem ervaren. :P
Soms ben je te bang............(gemaakt)
 
Hoi Sammy,

Ik snap de link met autisme niet.

Maar goed, ga eens rijden op de motoren die je leuk lijken.. ga langs de dealers en maak een proefrit. Wel eerst even je rijbewijs halen :P Succes daarmee en welkom hier.
 
Ik zat gister ook al de link te zoeken met autisme in dit topic. Aangezien niemand erover begon dacht ik dat ik het gewoon niet begreep, maar ben blijkbaar niet de enige :P
 
De tracer is een leuke fiets, maar ik vind een slecht rijwielgedeelte en 'n giftige gasrespons niet onvergeeflijk..
 
Ik zat gister ook al de link te zoeken met autisme in dit topic. Aangezien niemand erover begon dacht ik dat ik het gewoon niet begreep, maar ben blijkbaar niet de enige :P

Zat me al te verheugen op een lekkere autistische discussie :P

En dan lees je heel veel letters die er niks mee te maken hebben. -O- En dan komt het neer op één vraag; welke motor is de beste keus voor hem. Misschien toch deze maar eens aanschaffen.
 
Ik gok dat de link met autisme is omdat hij met autistische precieze alles wil weten over de tracer 900. Waarom die het in de titel heeft gezet is mij ook een raadsel.
 
Een topkoffer kan wel degelijk het slingeren doen ontstaan.

Het hoeft echter helemaal niet. Het is voor iedere motor icm berijder weer anders.
Aan binnenzijde van mijn topkoffer staat uitdrukkelijk niet sneller dan 120 :?
Toch zelfs met dubbele snelheid geen enkel probleem ervaren. :P
Soms ben je te bang............(gemaakt)

Niet te bang gemaakt,het is de fabrikant die zijn eigen indekt tegen eventuele claims
mocht je op je snufferd gaan bij een snelheid hoger dan de fabrikant aangeeft.
Dan kunnen ze zeggen wij hebben die meneer nog gewaarschuwd }) , maar hij was zo dom
om niet te luisteren :P :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan