Autisten op een rijtje, alles geordend.

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Effe een paar voorbeeldjes.
Een stuk van mijn elecronica lab

20230409_191344.jpg


20230409_191400.jpg


De verzameling zoekgeraakte bouten

20230409_182047.jpg


Kisten met spuitverf, schoonmaakmiddel, whatever

20230409_182057.jpg



Alles uitgezocht en gesorteerd. Een onderbewuste drang die alles uitgezocht, geordent en netjes wil hebben. Een vorm van Autisme die we allemaal hebben. Meesten van ons kunnen er goed mee om gaan, weten de prioriteiten in ere te houden maar zijn nooit klaar, vooral niet met opruimen. @RobD en ik gaan daarin best gelijk op en het van Paul Rimmelzwaan overgenomen Credo: "Alles -klik- netjes" houden we waar mogelijk in ere. Niet altijd mogelijk en zeker in de laatste jaren overspoeld met motoren, materialen, onderdelen, administratie moet je wel eens wat laten liggen. Maar des te leuker is het dat je er weer aan kan beginnen.

De Guusten staan op volgorde, shirtjes liggen op kleur van donker naar licht in de klerenkast, Handdoeken 4 om 4 op kleur in de badkamer...

Er is nog zó veel uit te zoeken en te ordenen, ik zit maar weinig stil

Herkenbaar he? Hoe heb jij het geordend?
 
Laatst bewerkt:
Is dit algemene motorpraat of misschien wat meer offtopic?
 
Effe een paar voorbeeldjes.
Een stuk van mijn elecronica lab

Bekijk bijlage 1866240
Links op een na bovenste heeft geen sticker. Jammer.

De papieren stickers zijn steeds met een andere kleur stift beschreven. Tikje storend.
Noem je dit gesorteerd? :N

Sorry ik zie nog veel ruimte voor verbetering. O-)
Herkenbaar he? Hoe heb jij het geordent?
:X
 
@Rob RD
Die groene dozen die scheef staan, niet op volgorde, en nota bene één zonder sticker geven mij instant kortsluiting 8)7

Maar herken het wel, gereedschap altijd op dezelfde plek, boutjes en moeren incl. Ringen als setje op een rijtje op de werktafel als je bezig bent.
En natuurlijk de door een ander gebruikte ring/steek sleutels weer goed aan het bord hangen, want andersom ziet er niet uit:t

Maar het werkt inderdaad lekkerder als je niet eerst de werkbank moet uitgraven 👍
 
Toevallig dit weekend eens begonnen om alles uit te sorteren.
Mijn stelling lag overvol met onderdelen van de xtz750.
Nu ben ik de hele garage aan het herindelen en kom tot de conclusie dat 35m2 nog niet genoeg is.
IMG_9232.jpeg
Alleen achterin heb ik 76 bakken met motoronderdelen en de grote delen moeten weer in de stelling.
IMG_9233.jpeg
Blokschroefjes en speciaal kleingrut heb ik in sorteerbakken/koffers.
En alles op maat en dikte.
IMG_9234.jpeg


Ik denk dat ik hout en steen bewerking gereedschap naar de zolder verhuis.

Het gaat toch niet regenen vannacht?
 
Ik flikker alles overal neer zo'n beetje behalve in de kast. Ik geloof dat ik best wel een chaoot ben.
Nu net gedwongen verhuisd dus een heleboel zooi is weg. Straks als ik weer eigen huisje heb, probeer ik het wel wat netter en geordend te houden. Maar ook weer niet te.. want daar kan ik ook weer niet tegen.

Ik mis de deksels op de bakjes van de Chinees :Y
 
Toevallig dit weekend eens begonnen om alles uit te sorteren.
Mijn stelling lag overvol met onderdelen van de xtz750.
Nu ben ik de hele garage aan het herindelen en kom tot de conclusie dat 35m2 nog niet genoeg is.
Bekijk bijlage 1866259
Alleen achterin heb ik 76 bakken met motoronderdelen en de grote delen moeten weer in de stelling.
Bekijk bijlage 1866267
Blokschroefjes en speciaal kleingrut heb ik in sorteerbakken/koffers.
En alles op maat en dikte.
Bekijk bijlage 1866270


Ik denk dat ik hout en steen bewerking gereedschap naar de zolder verhuis.

Het gaat toch niet regenen vannacht?
Goed bezig. Die bakjes”wand” is wel mooi trouwens.
Het voordeel van sorteren is dat je weet wat je hebt.
Zo heb ik eens een stuurschakelaar stuk gehad. Voordat ik een andere bestelde dacht ik; als ik heel goed zoek vind ik er misschien nog wel eentje… Nou ik ben de onderdelen voorraad helemaal door gegaan, ik had er 4.
Als je het niet regelmatig in je handen hebt dan weet je het op een gegeven moment niet meer joh.
 
Dan ben ik een heel slechte autist denk ik, als ik zo m'n eigen ruimte rondkijk ...

in mijn rommel weet ik altijd perfect waar alles ligt, maar ooh wee als ik eens opruim, dan is het iedere keer van gdvdm$%é waar heb ik het nu weer gelegd
Dit komt me een stuk bekender voor~

Er is geen betere plek om iets voor altijd kwijt te raken dan 'die speciale plek waarvan ik weet dat het daar ligt'.
 
Niks met autisme of een gewoon gezonde hang naar orde, maar als je het meerdere keren achter elkaar over 'geordent' gaat hebben schiet je bij mij toch flink in mijn zuurgraad.
 
Niks met autisme of een gewoon gezonde hang naar orde, maar als je het meerdere keren achter elkaar over 'geordent' gaat hebben schiet je bij mij toch flink in mijn zuurgraad.
Ja, ik dacht nog, je zou er een leuke contaminatie van kunnen maken als "geordentelijk".
 
Autisme is een spectrum, dat dat overduidelijk is blijkt maar weer door de puinhoop die mijn woonkamer is O-) ....
Als 'gecertificeerde autist' zoek ik niet zo zeer naar orde maar naar enige mate van (vaste) structuur.
 
Autisme is een spectrum, dat dat overduidelijk is blijkt maar weer door de puinhoop die mijn woonkamer is O-) ....
Als 'gecertificeerde autist' zoek ik niet zo zeer naar orde maar naar enige mate van (vaste) structuur.
Zit in die zelfde categorie (PDD-NOS heette dat toentertijd). Uit zich bij mij vooral in sociale onhandigheid.
Een vaste structuur is veel belangrijker dan dat ene koffertje gereedschap dat niet gesorteerd is.
Ik deel mijn garage met mijn vader en ik kan me behoorlijk irriteren aan veel dingen die op de vloer staan. Ik vind de vrije ruimte rondom de motorfietsen ontzettend belangrijk. Tijdens het hobbyen ligt mij ook overal van alles, maar ben ik klaar gaat alles weer terug naar waar het hoort.
 
Zit in die zelfde categorie (PDD-NOS heette dat toentertijd). Uit zich bij mij vooral in sociale onhandigheid.
Een vaste structuur is veel belangrijker dan dat ene koffertje gereedschap dat niet gesorteerd is.
Ik deel mijn garage met mijn vader en ik kan me behoorlijk irriteren aan veel dingen die op de vloer staan. Ik vind de vrije ruimte rondom de motorfietsen ontzettend belangrijk. Tijdens het hobbyen ligt mij ook overal van alles, maar ben ik klaar gaat alles weer terug naar waar het hoort.
Hoe zou je die sociale onhandigheid willen beschrijven?
Kun je wat voorbeelden noemen en hoe de ander je daarbij zou kunnen helpen / rekening mee houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan