auto accu wel eigen accu niet?

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Met de accu van de auto start de motor dus wel maar met zijn eigen accu iet. Er zit een 12v accu in. Een grotere accu kwa omvang is niet mogelijk gezien de ruimte. Zijn er zwaardere accu's die net zo groot zijn?

Het gaat om een gsx750e......

Hoe los ik dit probleem op?
 
Aan een nieuwe accu natuurlijk.
Maar kijk eerst ff of er nog genoeg vloeistof in je accu zit.
Als dat niet het geval is: bijvullen.

Heb je de accu al geprobeerd op te laden met een druppellader?? Misschien is dat ook wel een goed plan :Z
 
lekkere tip.......

aan wat?

Hoeveel tips heb jij al gegeven?

Ik heb ff gekeken, maar overal vragen, vragen en vragen is alles wat je doet.

Je enige reakties zijn in jouw eigen vraag topics en in 2 andere topics waarin je ook weer vraagt en 1 keer zelfs vraagt of anderen hun ervaringen willen delen. Dat is geen 1 richting verkeer :(
 
Laatst bewerkt:
Aan een nieuwe accu natuurlijk.
Maar kijk eerst ff of er nog genoeg vloeistof in je accu zit.
Als dat niet het geval is: bijvullen.

Heb je de accu al geprobeerd op te laden met een druppellader?? Misschien is dat ook wel een goed plan :Z

Tja zoals gezegt, een andere accu past niet. Tenzij hij van het zelfde formaat is en volgens de shop bestaan die niet.

De accu is nieuw en mankeert verder niets. EN een druppellader zegt mij niets, wat is dat?
 
In de kroeg staat ook nergens geschreven dat je niet op de bar mag schijten.
Klaar!!!!!

Ik zou toch die accu de schuld geven, volgens mij heeft dat ding gewoon z'n langste tijd gehad. Ik heb met mijn Guzzi exact hetzelfde gehad, keurig 13,8 Volt, maar zodra er echt gewerkt moest worden kakte hij in tot 8 Volt, en een klein handje vol Amperes. Zet er maar eens een vers exemplaar in, en moet je dan eens kijken.....

Laat ik het anders stellen : doe gewoon je lichten eens aan terwijl je start, als die de sterkte van een kaars aannemen heeft je accu echt niet meer genoeg power, als je dan de claxon er nog even bij gebruikt hoo je hoogstwaarschijnlijk alleen maar een blikkerig geluidje klikken.....

Is al het bovenstaande niet van toepassing, dan zou ik eens naar mijn startmotor gaan kijken, maar dat lijkt me wat sterk.....
 
Het volgende:
Je hebt een nieuwe accu als ik het goed begrijp?
en daar start de motor niet mee,en met een autoaccu wel.
Misschien de Aansluitingen een goed nakijken en zorgen dat ze goed kontakt maken met de nieuwe accu, eventueel de klemmen vernieuwen, die kunnen ook wegrotten.
Heb je ook een echte GOEDE massa verbinding naar je accu liggen...?
Want de motor starte neem ik aan altijd met zo'n zelfde soort accu.Dus hoef je geen grotere kapaciteit te hebben.
Mijn tip:kijk de aansluitingen en ook de verbinding naar de massa goed na.
dan werkt dat heus wel met een nieuwe accu

Blacks :]
 
Mensen bedankt voor de reacties met inhoud!

De accu is inderdaad nieuw, ik zit ook te denken aan een maandag morgen misbaksel.

Wat ik er vast meteen bij had moeten zetten is dat ik nadat ik gisteren na het starten met de auto accu een flinke rid (1uur) heb gemaakt zonder dat de motor is uit geweest. De motor wilde na deze rit, heeft toen een klein uur stil gestaan, meteen weer starten (overdag dus zonder licht gereden) op de terug weg wel met licht gereden heeft de motor ook weer een 15 min stil gestaan en steeds wilde hij in 1x starten. De motor stond steeds op de zij standaard. toen ik echter thuis kwam en de motor op de bok had gezet, starte hij dus niet meer ook niet de volgende dag. Zou de accu omdat hij na de lange rit een paar keer uit is geweest toch niet helemaal vol hebben kunnen lopen?? De accu zit nu weer op de lader dus ik ben benieuwd morgen of dit voldoende is of dat het weer met de auto moet.

Hier uit maak ik wel op dat de verbindingen goed zijn gezien hij wel start als ie gelopen heeft. Wat overigens wel heel vreemd is want een week geleden was het probleem andersom en wilde hij niet starten als ie warm was :? :? :?

Iemand een motor kopen ik word moedeloos van dit ding.

(sorry voor het lange verhaal)
 
Laatst bewerkt:
Toch klinkt het als een te kleine capaciteit van de accu. Starten met licht aan moet kunnen. Ik ken het verschijnsel ook maar dan met oudere accu's waarbij vervangen de oplossing was omdat de capaciteit gewoon te ver teruggelopen was.
Volgens mij heb je dus twee opties: accu heeft een te kleine capaciteit (gekregen) of er lopen te grote stromen tijdens het starten. Beide zaken zijn hierboven al aangekaart.
Overigens: is het wel de juiste accu die je geleverd hebt gekregen?
 
Toch klinkt het als een te kleine capaciteit van de accu. Starten met licht aan moet kunnen. Ik ken het verschijnsel ook maar dan met oudere accu's waarbij vervangen de oplossing was omdat de capaciteit gewoon te ver teruggelopen was.
Volgens mij heb je dus twee opties: accu heeft een te kleine capaciteit (gekregen) of er lopen te grote stromen tijdens het starten. Beide zaken zijn hierboven al aangekaart.
Overigens: is het wel de juiste accu die je geleverd hebt gekregen?

Bedankt voor je reactie,

Ik heb zojuist de accu er weer in gehangen en hij starte meteen!
Waarschijnlijk laad hij niet genoeg tijdens die korte stukjes en start ik hem dus steeds een stukje verder leeg zonder dat ie dus oplaad tijdens het rijden.

Wat mij betreft vraag opgelost.

ps: een zwaarde accu mag niet omdat de dynamo en stroomverdeler daar niet op gebouwd zijn. Aldus de shop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan