Auto- en motorsalon Brussel 17-27 januari 2008

Nick1966

Die hard MF'er
13 dec 2006
852
0
Deze beurs bezoek ik zelf bijna ieder jaar als ik kan. Is voor mij relatief dichtbij, want ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, dus ±1 uurtje rijden :) . In 2006 Motornewz in Utrecht bezocht, ±2 uur heen, zoeken voor parking(met de auto he) en gevonden maar duurde kwartier voordat de slagboom open ging(portier in slaap gevallen ofzo), binnenkomen ging in ons geval redelijk snel, maar dan naar huis! Al ruim een half uur voordat we weer op de snelweg zaten en dan nog eens 2 uur rijden.
Bij de EXPO in Brussel heb ik altijd al gratis kunnen parkeren in de buurt(ok ±10min. lopen). Er zijn ook betaalde parkings. Binnenkomen: div. kaartverkooppunten oa buiten in verplaatsbare units, ik heb nooit een wachtrij gehad en daarna direct naar binnen door 1 vd diverse ingangen.
Het betreft hier wel een beurs met alleen nieuwe motoren en verschillende kleding- en helmfabrikanten hebben ook een stand. Ook zijn er accessoires-stands.
Meer info op www.autosalon.be.
 
Deze beurs bezoek ik zelf bijna ieder jaar als ik kan. Is voor mij relatief dichtbij, want ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, dus ±1 uurtje rijden :) . In 2006 Motornewz in Utrecht bezocht, ±2 uur heen, zoeken voor parking(met de auto he) en gevonden maar duurde kwartier voordat de slagboom open ging(portier in slaap gevallen ofzo), binnenkomen ging in ons geval redelijk snel, maar dan naar huis! Al ruim een half uur voordat we weer op de snelweg zaten en dan nog eens 2 uur rijden.
Bij de EXPO in Brussel heb ik altijd al gratis kunnen parkeren in de buurt(ok ±10min. lopen). Er zijn ook betaalde parkings. Binnenkomen: div. kaartverkooppunten oa buiten in verplaatsbare units, ik heb nooit een wachtrij gehad en daarna direct naar binnen door 1 vd diverse ingangen.
Het betreft hier wel een beurs met alleen nieuwe motoren en verschillende kleding- en helmfabrikanten hebben ook een stand. Ook zijn er accessoires-stands.
Meer info op www.autosalon.be.

Voor mij nog dichter bij.. ca. 7 min wandelen ;)

Ik ga dus ook elke keer, maar kan iedereen aanraden om tijdens de week te gaan en niet in het weekend. Tenzij voor personen die ervan houden om als sardienen in een blik van zaal naar zaal geduwd te worden :P
 
Hm, 125 euro voor een exposantenlijst vind ik anders wel een beetje grof :X

Ja, dat van die exposantenlijst snap ik ook niet helemaal. Als ik me goed herinner dan zit er bij de Motoren en Toerisme een plattegrond met de exposanten. Let ik niet zo op, ik ga gewoon. Ik denk dat het meer bedoeld is voor fabrikanten/bedrijven die eventueel ook willen exposeren en lang van tevoren al willen zien wat de concurrentie doet. Op de site word er ook gesproken over 15!-27 januari ipv 17-27, maar 15-1 is voor de pers denk ik en 16-1 is een VIP-dag.
 
Voor mij nog dichter bij.. ca. 7 min wandelen ;)

Ik ga dus ook elke keer, maar kan iedereen aanraden om tijdens de week te gaan en niet in het weekend. Tenzij voor personen die ervan houden om als sardienen in een blik van zaal naar zaal geduwd te worden :P

Jij mazzelaar ;) . Als het een beetje lukt dan ga ik doordeweeks, maar ben ook al in het weekend geweest en vond het bij de motoren nog wel meevallen. Bij sommige automerken(bv Mercedes) zit je wel in een kudde, natuurlijk ook omdat die meestal in een aparte hal staan met 1 gang als toegang.
Maar inderdaad, doordeweeks is altijd beter, maar lukt niet bij iedereen ivm werk he. Als ik in die periode niet op wintersport ben dan zal ik zeker weer gaan, niet dat ik mijn Hornetje al ga inruilen, maar is gewoon gezellig dagje weg.
 
Even het door mij geopende topic naar boven halen ;) , want deze beurs is echt wel de moeite waard om te bezoeken als je nieuwsgierig bent naar de nieuwe motoren voor 2008. Zeker voor de mensen die in het zuiden van NL wonen interessant qua afstand, dus de carnavallers onder ons die geen tijd hebben voor de beurs in Utrecht hebben een goed alternatief :) .

Prettig weekend allemaal..................... :W
 
krijg je ook korting op zo een motor beurs?

Ik denk dat je wel zaken kunt doen op de beurs. Op veel stands staan ook motordealers.
Voor mezelf is dat niet zo interessant, omdat ik in NL woon. Ik ga om lekker rond te neuzen en maak er een gezellige dag van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan