Auto geven geen richting meer aan

Cosworth

MF'er
21 dec 2003
57
0
Hoofddorp
Sinds de bladeren vallen menen veel automobilisten dat zij een aantal voorschriften ook kunnen laten vallen. Ik vind het verontrustend dat veel automobilisten (en heel veel BMW rijders) :( geen richting meer aangeven als zij afslaan. Dat is levengevaarlijk vooral voor (motor)fietsers. Juist de voorspelbaarheid van rijgedrag levert veiligheid op. Wat kunnen we er aan doen om die vingers weer naar het clignoteurhandletje te laten bewegen? :?
En om even helemaal mijn hart te luchten: als je in een auto van boven de 40.000 euri rijdt en dan nog geen handsfree belsetje gebruikt, ben je toch echt een sukkel. :r
 
Ik weet het; een groot drama is het.

Het enige wat écht helpt is goed beschermende kleding aantrekken.
Misschien moeten we het daar eens over hebben?
 
dat jij daar alleen in de herfst last van hebt :?

[me]"ons Lianneke" komt dagelijks (f)blikkers tegen die hun knipperlicht niet kunnen vinden[/me]
 
Ik weet het; een groot drama is het.

Het enige wat écht helpt is goed beschermende kleding aantrekken.
Misschien moeten we het daar eens over hebben?
Als je zwaait wil dat niet zeggen dat je richting aangeeft, ook al heb je beschermende kleding aan :P


Zo, dat hebben we ook weer gehad..nu weer lekkah on topic :9
 
Is niet van sinds de bladeren vallen hoor. Heb er al jaren last van dat ze dat ding niet gebruiken :X
 
Hier in Tilburg is het van hetzelfde laken en pak. Vooral op rotondes geven mensen nauwelijks richting aan, waardoor je vaak voor niets staat te wachten.
 
Als je zwaait wil dat niet zeggen dat je richting aangeeft, ook al heb je beschermende kleding aan :P


Zo, dat hebben we ook weer gehad..nu weer lekkah on topic :9
Zwaaien zeg je? Ook zo iets. Vraagt om een Topic – lijkt me wel wat voor jou trouwens. })
 
Het valt mij ook al een poos op dat bestuurders het tegenwoordig niet meer nodig vinden om richting aan te geven.
Zwaar irritant, vooral als je voor een rotonde staat te wachten. :(
Zou leuk zijn als de wouten hier eens wat aan gingen doen ipv al die onnodige snelheids controle's.
Maarja dan moeten ze hun autootje uit.... :X
Soms vraag ik me af of die dikke Bmw's en Benzen uberhaubt nog wel met richtingaanwijzers zijn uitgerust. :?
 
Sinds de bladeren vallen menen veel automobilisten dat zij een aantal voorschriften ook kunnen laten vallen. Ik vind het verontrustend dat veel automobilisten (en heel veel BMW rijders) :( geen richting meer aangeven als zij afslaan.
Is helaas al een aantal jaar zo. Krijg het vermoeden dat ze je dat niet meer leren bij rijles ofzo.
Enne je vergeet de mercedesrijders...
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/50204?highlight=knippers

Was al in februari :P
De blaadjes waren toen al van de bomen.

Zou het door de kou gekomen zijn toen :?

Situatie is niks verandert en ik stoor me er vreselijk aan.

En de grote jongens gaan het ook steeds minder doen.
Of ze laten eerst een vrachtwagen inhalen en als die ernaast zit gaan ze knippertje geven en eraf. Kan ie onverrichte zaak weer terug.

Kijk toch in de spiegels en doe er wat mee |( . Je ziet toch dat je ingehaald gaat worden |( Dan doe je toch vast je knipper uit |( :?
 
Ik dacht dat het aan mij lag, maar het valt dus meer mensen op. Elke dag zit ik me weer op te vreten over mensen die zonder goed te kijken en zonderrochting aan te geven van rijstrook wisselen. Als je daarna naast ze komt rijden en ze met ee ngebaar ff laat weten dat je dr naast reed, krijgt je 9 van de 10 keer een, ohw sorry, ik zag je niet gebaar :( |( :r
 
Hoe duurder het koekblik hoeveel meer opties (zoals ze dat in koekblikkenland noemen) dit zijn dingen als ABS, SIPS,Airco, verwarmde kontzitting, GPS, ...... enz, enz...

Tuurlijk gaat dit ten koste van bepaalde luxe assesoires zoals bijv.:

Richtingaanwijzers!

Je bent als koekblikker toch niet cool als je richting aan geeft... |(


Anticiperen en daarna weer gewoon diep ademhalen en gaan met die banaan. :]
 
hoe duurder het koekblik, hoe groter de opties.....
bij een hoop van die koekblikkers, hebben ze dus de optie knipperlichies laten vallen.
Ze hebben zoveel andere tering knoppies in die karren, dat ze de bomen door het bos niet meer zien; handsfree tele/palmtoppie on screen/dvd-tje/navigatie-bitch/airco instellingen om zeep helpen/stoelverwarming /cruisecontrol / etc...
ze hoeven jou niet te zien....ALS JIJ HÚN MAAR ZIET...


lekker hoor...zit ik rustig commentaar te tikken, post ik meteen, is meneer hierboven me net voor met hetzelfde ...... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan