Rob
Die hard MF'er
Versnellingsbak los om die kabel te demonteren? Kan niet!!! Second opinion doen... Mijn auto kwam gewoon door de apk terwijl mijn teller ook niet werkt... volgens mij moet je het gewoon proberen, ze letten daar niet zo op...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op woensdag 23 januari 2002 15:06 schreef Erik van Dam het volgende:
Even serieus ik denk dat het probleem meer aan de garage zit dan aan de auto; dus gewoon een andere zoeken.
( Franse auto\'s)
Bij de oudere modellen Golf moet je het luchtfilterhuis demonteren om de bougies te vervangen, inderdaad vééél slimmer in elkaar gezet. (Ingenieur ís een Frans woord!)
Wil je ruzie? mijn r4 kan ik anders met een rolletje tape de apk doorkrijgen
Ook niet met dubbel cluts en tussengas????IK heb het ook helemaal gehad met franse auto\'s
ik heb zojuist mijn Peugeot Expert teruggehaald met alweer geen gerepareerde versnellings bak, de synchromesh van de 3e 4e en 5e versnelling is defect, al 3 maanden wachten op onderdelen !!!!
op de motor remmen vanuit zijn 5 en terugschakelen is onmogelijk, bij hard remmen duikt hij in zijn veren en blokeren de wielen, kortom, een klote kar, bij een noodstop levens gevaarlijk !!!! ach, morgen de lease maatschappij eens onder vuur nemen, anders staat hij straks stil, of hij is een halve meter korter, en staat dan stil, ( vermoedelijk dan total loss )
FRANSE AUTO\'S
Ook niet met dubbel cluts en tussengas????
Op donderdag 24 januari 2002 12:16 schreef JK het volgende:
Franse auto\'s zuigen, mijne ook weggedaan. Nu Japans
Maar waarom zit een KM-tellerkabel in een versnellingsbak. Een toerenteller snap ik, maar aan de hand van toeren of het draaien van tandwielen kan je geen snelheid berekenen.
Van die klok etc etc?
Op donderdag 24 januari 2002 12:16 schreef JK het volgende:
Franse auto\'s zuigen, mijne ook weggedaan. Nu Japans
Maar waarom zit een KM-tellerkabel in een versnellingsbak. Een toerenteller snap ik, maar aan de hand van toeren of het draaien van tandwielen kan je geen snelheid berekenen.
Van die klok etc etc?
Ik bedoelde de tandwielen van je versnellingsbak Bij een motor zit de snelheidsmeter in je voorwiel (tenminste, die van mij wel hehe) via een klein wormwieltje ofzo, en niet in m\'n blok zelf. Misschien is het franse techniek, maar hoort het bij een auto ook niet bij een wiel ofzo te zitten ? Of geven franse auto\'s aan de hand van een bepaald toerental de snelheid aan? In z\'n 1 6000 toeren = 140km/u
Ik ben in elk geval blij dat het bij een motor makkelijker te vervangen is dan bij die Clio van Bert En ik ben blij dat bij mijn motor de kabel gebroken is en niet het onderdeeltje in het voorwiel want dat is een k*twerk. Al eens eerder gedaan jaren terug.
Op donderdag 24 januari 2002 12:47 schreef JK het volgende:Of geven auto\'s aan de hand van een bepaald toerental de snelheid aan? In z\'n 1 6000 toeren = 140km/u
Yep, toerental uitgaande as => snelheid!
Toerenteller meet je krukastoerental, staat helemaal los van je bak.
Als het al mechanisch gemeten wordt is er meestal een aftakking van je nokkenas, meestal istie electronisch (bobine!) gemeten.
Beetje impulsief héIk gebruikte daarna even m\'n hersens,
Ja , foutje van die versnellingsbak-> toerenteller. Ik gebruikte daarna even m\'n hersens, en dat wordt daar helemaal niet gemeten.
En dan weet ik meteen hoe snelheid bij een auto wordt gemeten. weer wat geleerd vandaag
Maar die 2000 piek blijft toch echt teveel van die dealer. Daar kan je bijna een clio van 1990 voor kopen.
Ook niet met dubbel cluts en tussengas????