[auto] km-tellerkabel krijgen we niet los fl 2000

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Na al een keertje voor niks de auto een dag kwijt te zijn geweest vanwege een gebroken km-tellerkabel... De Renault garage had de km-tellerkabel niet op voorraad terwijl ik lang vantevoren de kwaal had doorgegeven. |(

Nu het volgende: \"we hebben slecht nieuws, we krijgen de kabel niet los uit de versnellingsbak\"

De versnellingsbak moet uitelkaar en we zijn er minimaal 12 uur mee bezig... :(

Dit stomme kabeltje gaat dus zo\'n fl 2000,- kosten!
En het moet voor de APK gebeuren.

Wie weet of ze bij de APK zo grondig te werk gaan dat ze checken of je km-teller werkt? })
 
gheheheh....das mooi kut...maaruh, ze checken het ja...zeker als ze er geld aan kunnen verdienen...dus of naar een bekende garage, of kabel fixen, of de lul en dokken...
 
Ik las ergens iets over een fietscomputertje. Ideetje?

nah, mijn totale km-stand teller (of hoe zo\'n ding boven de dagteller ook mag heten)

doet het ook niet...

Die staat al ruim een maand op 81.000, en ik denk dat dat wettelijk ook niet mag?
 
nah, mijn totale km-stand teller (of hoe zo\'n ding boven de dagteller ook mag heten)

doet het ook niet...

Die staat al ruim een maand op 81.000, en ik denk dat dat wettelijk ook niet mag?

kilometerstand valt een paar keer minder op dan de kilometer teller he
 
Ik ben benieuwd hoe die kabel vastzit!! Ik heb de kabel bij een Volkswagen wel eens gedemonteerd: boutje los, lipje eraf, kabel eruit trekken. 10 minuten werk. 8-)
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault ( :j Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...
 
Na al een keertje voor niks de auto een dag kwijt te zijn geweest vanwege een gebroken km-tellerkabel... De Renault garage had de km-tellerkabel niet op voorraad terwijl ik lang vantevoren de kwaal had doorgegeven. |(

Nu het volgende: \"we hebben slecht nieuws, we krijgen de kabel niet los uit de versnellingsbak\"

De versnellingsbak moet uitelkaar en we zijn er minimaal 12 uur mee bezig... :(

Dit stomme kabeltje gaat dus zo\'n fl 2000,- kosten!
En het moet voor de APK gebeuren.

Wie weet of ze bij de APK zo grondig te werk gaan dat ze checken of je km-teller werkt? })

kilometerteller hoeft niet te werken voor de APK, de snelheids meter daarentegen wel! en helaas, het is de zelfde kabel die daarvoor zorgt.
Maar ik vind het wel een vreemd verhaal dat ze die kabel niet los kunnen krijgen.
 
de kabel heeft een mantel van plastic en kan er daardoor normaal ook in een keer uitgetrokken worden. (geen roest oid)

Mijn :j versnellingsbak heeft plastic :j
tandwielen... daardoor kan hij er niet uitgeboord worden. Ding schijnt ook zo moeilijk bereikbaar te zijn dat de \"halve motor\" uitelkaar gehaald moet worden om er bij te kunnen.

Ik vraag iig om een second opinion bij een andere garage.
 
Ik ben benieuwd hoe die kabel vastzit!! Ik heb de kabel bij een Volkswagen wel eens gedemonteerd: boutje los, lipje eraf, kabel eruit trekken. 10 minuten werk. 8-)
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault ( :j Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...

Zelfs bij een ouwe Mitsubishi Colt is het halen van een kabel bij de dealer meer werk dan het installeren ervan. Het lijkt mij ook erg raar dat de versnellingsbak uit elkaar moet om een kabeltje te verwisselen...
 
Waarom kan die kabel er nu niet in een keer uitgerukt worden dan? Hebben ze hem al afgebroken ofzo |( |( |( |( |( ? Als dat zo is --> 3x raden wie die uren mag betalen....
Een second opinion is zeker geen slecht idee. Succes!! :]
 
wat is die APK keuring dan???

in belgie moeten alle wagens vanaf 4 jaar oud jaarlijks gekeurd worden.
oa. chassis, remmen, emissie,...

en vanaf dit jaar moet ook het voorste kenteken reflecterend zijn

gelukkig nog steeds geen motorkeuring

ps: zoek eens een andere garage op, € 1.000 is wel HEEL erg veel!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het gewoon door een beunhaas laten doen. Lijkt me niet dat die 2000 piek gaat vragen voor zo\'n onbenullige reparatie
 
wat is die APK keuring dan???

in belgie moeten alle wagens vanaf 4 jaar oud jaarlijks gekeurd worden.
oa. chassis, remmen, emissie,...

en vanaf dit jaar moet ook het voorste kenteken reflecterend zijn

gelukkig nog steeds geen motorkeuring

ps: zoek eens een andere garage op, € 1.000 is wel HEEL erg veel!!!

Dat is bij ons de A lgemene P eriodieke K euring ook. En een snelheids meter is verplicht.
 
Inderdaad een snelheidsmeter is verplicht, maar een kilometerteller is dit echter niet!!Vandaar dat de overheid ook niets kan beginnen als jij besluit je kilometerstand terug te draaien. :j :j
 
Ik ben benieuwd hoe die kabel vastzit!! Ik heb de kabel bij een Volkswagen wel eens gedemonteerd: boutje los, lipje eraf, kabel eruit trekken. 10 minuten werk. 8-)
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault ( :j Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...

VW :}
 
Als een kilometerteller niet verplicht is, maar en snelheidsmeter wel, dan is een fietscomputer echt de goedkoopste optie die ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Het is alleen een probleem als je je auto wil inruilen / verkopen, aangezien je de KM stand niet kan garanderen.
 
dan is een fietscomputer echt de goedkoopste optie die ik tot nu toe voorbij heb zien komen

Lijkt me wel wat, maar dan moet ik dat snoer naar buiten zien te krijgen...

Het is echt heel aanlokkelijk, maar ik ben geen geluksvogel met dingen (joh..) en je zult net zien dat ze met een reden komen waarom het niet mag.
 
Lijkt me wel wat, maar dan moet ik dat snoer naar buiten zien te krijgen...

Het is echt heel aanlokkelijk, maar ik ben geen geluksvogel met dingen (joh..) en je zult net zien dat ze met een reden komen waarom het niet mag.

Bij mijn alfa ook gehad, ff losgetrokken en toen weer teruggezet.
Ook 1 keer 1 van de distributieriemen geklapt, resultaat 2 inlaat en 2 uitlaat kleppen kapot.
En motor uitelkaar halen.

Alles vernieuwd + grote beurt.
Quanta costa : Fl 900,-- :)

Mijn roomie is monteur dus ik krijg onderdelen tegen zijn inkoopprijs en arbeidsuren kennen we niet :P
heb hem wel 350 gulden gegeven ofzo voor de moeite.

Moraal van het verhaal, kies de juiste vrienden !
 
Kun je voor die twee ruggen trouwens geen nieuwe Renault kopen? Zo duur is een bak plastic toch niet? ;)
 
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault ( :j Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...
Bij de oudere modellen Golf moet je het luchtfilterhuis demonteren om de bougies te vervangen, inderdaad vééél slimmer in elkaar gezet. ;) (Ingenieur ís een Frans woord!)
Even serieus ik denk dat het probleem meer aan de garage zit dan aan de auto; dus gewoon een andere zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan