auto - motor - bocht

ghehehehe...ach ja...wat ik het gekst vind...ik reed NIET te hard...nou ja, 5 kmph dan...enne, het is algemeen bekend dat opels als een dweil op de weg liggen...

Ja idd zelfde geld voor Alfa 145, ook kut onderstel.
Weet je wat zullen we samen een brief schrijven naar opel & alfa (alleen aanhef veranderen). Kunnen we allebei geld claimen voor de emotionele leed die we hebben geleden.

Wat zijn wij toch zielig he ;)
 
Op Maandag 10 september 2001 14:30 schreef J.W het volgende:Wat zijn wij toch zielig he ;)

eigenlijk wel he :)
in die golf deed ik echt gekke dingen...gewoon glijdend door bochten heen...bleef ie strak in de richting gaan wat ik wou...(glijdend was expres, is nou eenmaal leuk) maar toen ik die opel kreeg wist ik gelijk dat zulke grapjes nie hiermee uit te halen waren...
 
eigenlijk wel he :)
in die golf deed ik echt gekke dingen...gewoon glijdend door bochten heen...bleef ie strak in de richting gaan wat ik wou...(glijdend was expres, is nou eenmaal leuk) maar toen ik die opel kreeg wist ik gelijk dat zulke grapjes nie hiermee uit te halen waren...


Ik heb al een brief gemaakt

Beste Alfa/Opel directie,

Uw auto is K*T, ik wil geld zien !

J.W/Maximum
 
Hehehe, LOL, onder het motto \"nee heb je, ja kan je krijgen\"

Maar ligt het nu aan de auto dat \'ie je rijstijl niet snapt of ligt het aan jezelf dat je de auto iets laat doen wat \'ie eigenlijk niet kan ?

En trouwens Maximum, als je daar maar 5km te hard reed is er dus iets anders aan de hand geweest. Is er nog proces-verbaal opgemaakt ? Technische recherche zal wel een vermoedelijke oorzaak hebben opgeschreven denk ik.
 
ach...die opel haalde de 180 net....en dan moest ie echt op toere kome...was een diesel...wel sterk onderin, maar viel tegen...tdi van VW is veel beter...enne, we zulle de persoonlijke boodschappen er maar verder uitlaten inderdaar ;)
 
klopt..maar daar had geen cursus/persoon wat aan kunnen doen...klote opel |(
en dan te bedenke dat ik al rustiger reed in die opel omdat ik wist dat ie de wegligging van een dweil had...

sjongejonge, je gelooft echt nog dat je er met een golfje beter vanaf was gekomen zeker?
Think again dude.. maja, ik zou mee ook graag wat wijsmaken.. sust het geweten :P

PS: een slippende auto (je golf) getuigd niet echt van fantastische wegligging he :)
 
Laatst bewerkt:
dat was xpress door bochtjes heen glijden :P

gewoon rallyen zeg maar...was wel lache op wege zonder tegeliggers...en ik geloof er heilig in dat ik er in mn golf er beter vanaf was gekome ja :)
 
Hij ging heel geleidelijk in eerste instantie, toen dacht ik al ja hoor heb het weer voor mekaar |( . en toen in een keer draaide 180 graden.
Toen ging ie gelijk van 180 graden richting de 320 graden, maar ben als een gek bezig geweest om hem op de baan te houden en af te remmen.

En ik heb de koppeling niet ingetrapt, ik heb wel mijn voet van het gas afgehaald toen ie begon te glijden dat had ik misschien beter niet kunnen doen.

GAS LOS ?????????
:} Dat je het ding uit de vangrail hebt gehouden... Op het moment dat je het gas los laat vertraag je de voorwielen.... dus voor vertraag je.... achter niet.... In een bocht: lichte reactie... Hard in een bocht: at heftigere reactie.... Slippend in een bocht: veel erger slippend i/d bocht.... Is dan akelig mazzel als je het apparaat heel houdt....
Zeker Alfa 145 / Fiat Bravo hebben dan het kwaaltje (omdat je al een achterwiel v/d grond hebt... }) ) om de kont hard om te gooien...
Maar als ik jou zo hoor, kan je misschien toch maar beter weer motor gaan rijden.... Veiliger })

BTW,
Laatste Opel Astra die ik heb gereden was een \'99 er 2.0 DTI station en liep o/d teller 210... Dus waarschijnlijk 190 of zo.... Dweilde echt niet... Bocht die met golf III met 40 al hard is, met 65 ingedoken (bijna gemist) en ik kan het navertellen.... zonder schade :)
 
In sommige bochten motor sneller, in andere bochten auto sneller.

En waarom heeft een Astra een klote wegligging???

Volgens mij ligt het dus niet aan de auto, ik rij zelf ook een Astra sport en die heeft een dijk van een wegligging.

Verschillende autobladen zijn het daarover ook met mij eens, dus het is niet alleen mijn mening.
 
Klopt, in tegenstelling tot de Vectra is de wegligging van de nieuwe Astra erg goed, als een blok op de weg.
 
bandespanning was in orde....zate pas nieuwe bande onder....een week ofzo...zou montagefout of iets dergelijks geweest kunne zijn...en er is vast een proces verbaal opgemaakt, maar toen ging ik al ff langs het ziekehuis....en zelfde geldt voor technisch recherche...moet ik nog allemaal horen...
 
Ik heb ook een Astra Coupe 2.2 ltr van dit jaar en dat ligt goed op de weg maar daar zit volgens mij ook een speciaal onderstel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan