auto - motor - bocht

Mooie is dat die Bora jouw een enorme idioot vind om je wagen te ver te drijven maar dat ie wel blij is dat ie geen getuige of anders betrokken partij in dit verhaal wordt :P

Ik vind mijn versie toch leuker :P , dus houden we die maar aan })
 
Over Alfa\'s gesproken.. ik weet niet welk type je hebt, maar ik zou je bedrading om de zoveel tijd gaan controleren.

Dit weekend uitruk vanwege autobrand...was een Alfa die spontaan in de fik was gevlogen tijdens het rijden. Ik weet niet of het kortsluiting was maar dat lijkt me wel het meest logische (of heeft een Alfa nog meer mogelijkheden in te branden?).
 
Bora is geen verkorte passat maar een golf met een kontje :P
enne, I HATE OPEL!!!
ikke dinsdag avond aan het rijden...A13, vlak voor delft...oliespoor of klapband, weet ik niet...iig opeens was mn acherkant weg...ikke corrigere...breekt ie aan de andere kant uit...met 110 in de slip, tege betonne muur, 3x over de kop, en 60 meter verder beland...zonder gordels...
benner zelf gelijk uit kome kruipe...zelf politie gebeld enzo...
maar ligt aan die teringopel...heb hiervoor een golf gehad..had ik onder alle omstandigheden onder controle...ALLE...
ps. opel= Opel Astra Sport \'2000
golf=VW Golf \'2001
en het is auto van de zaak...
maar het blijft klote...
 
Of een Golf met een kont (wat het ook is, zelfde bodemplaat namelijk), of een moderno Vento :r

{ontopic}
JW, was de overstuurreactie heel plotseling ?
Wat je had kunnen proberen was om meer gas te geven hierdoor trek je een voorwielaandrijver weer neutraal (als je de ruimte hebt).

Wat ik me ook bedenk: heb je de koppeling ingetrapt toen je merkte dat de achterkant omkwam ? Zo ja, dan heb je de aandrijfkrachten van de voorkant afgehaald waardoor deze nog harder ging bijten en de achterkant dus nog harder omkwam.
 
Maximum: ZONDER GORDELS ??????

Ben blij voor je dat je er levend uit bent gekomen, maar zonder gordels..... |(
 
zonder gordels jah...en ben er blij om ook...ikke=190cm....gordels=vastzitte in je stoel...zit al bijna met mn kop tege het dakkie aan...mag jij je gaan voorstelle wat er gebeurt als auto op zn kop beland...en dak 10 cm naar benede komt zette als er nog 5cm tusse dak en mn kop zit...
enne..blij dat ik nog leef? tja...als je tijd komt dan ga je, nie eerder nie later...
 
Laatst bewerkt:
maximum: ook dat (aartslelijke) golfje zou een klapband vooraan ECHT niet goed hebben opgevangen hoor.
Klapbanden zijn wel erg zeldzaam tegenwoordig maarja.

PS: denk niet dat je zo enorm \'gesmeten\' wordt door een olievlek btw.
 
zonder gordels jah...en ben er blij om ook...ikke=190cm....gordels=vastzitte in je stoel...zit al bijna met mn kop tege het dakkie aan...mag jij je gaan voorstelle wat er gebeurt als auto op zn kop beland...en dak 10 cm naar benede komt zette als er nog 5cm tusse dak en mn kop zit...
enne..blij dat ik nog leef? tja...als je tijd komt dan ga je, nie eerder nie later...
Dat laatste moet je helemaal zelf weten, maar als je een frontaaltje, offset of kop-staart botsing hebt (zaterdag nog een flinke gezien bij Alkmaar) en je hebt geen gordel om dan kop je toch echt je voorruit aan diggelen.

Dan is het misschien toch handig om een gordel te dragen aangezien je tijd dan toch weer later blijkt te zijn.
 
Of een Golf met een kont (wat het ook is, zelfde bodemplaat namelijk), of een moderno Vento :r

{ontopic}
JW, was de overstuurreactie heel plotseling ?
Wat je had kunnen proberen was om meer gas te geven hierdoor trek je een voorwielaandrijver weer neutraal (als je de ruimte hebt).

Wat ik me ook bedenk: heb je de koppeling ingetrapt toen je merkte dat de achterkant omkwam ? Zo ja, dan heb je de aandrijfkrachten van de voorkant afgehaald waardoor deze nog harder ging bijten en de achterkant dus nog harder omkwam.
Hij ging heel geleidelijk in eerste instantie, toen dacht ik al ja hoor heb het weer voor mekaar |( . en toen in een keer draaide 180 graden.
Toen ging ie gelijk van 180 graden richting de 320 graden, maar ben als een gek bezig geweest om hem op de baan te houden en af te remmen.

En ik heb de koppeling niet ingetrapt, ik heb wel mijn voet van het gas afgehaald toen ie begon te glijden dat had ik misschien beter niet kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
zonder gordels jah...en ben er blij om ook...ikke=190cm....gordels=vastzitte in je stoel...zit al bijna met mn kop tege het dakkie aan...

Kwas anders toch verdomde blij met mijn gordels toen ik tegen die 3 bomen aan klapte... Gordels redden meer levens dan dat ze je van de wal in de sloot helpen.
 
Je hebt hem in ieder geval uit de vangrails gehouden, dat zullen velen je niet nadoen denk ik. :}

De instructeur die ik had bij een vervolgcursus rijvaardigheid (dat is iets anders dan een slipcursus) zei altijd: \"Als je merkt dat het niet meer gaat: Remmen met die hap\"

Al die trucjes om een auto uit een slip te krijgen werken ook maar tot op zekere hoogte. Alles wat daarna komt moet gericht zijn op het wegnemen van de snelheid dus: :} dat je het zo hebt opgelost.
 
Je hebt hem in ieder geval uit de vangrails gehouden, dat zullen velen je niet nadoen denk ik. :}

De instructeur die ik had bij een vervolgcursus rijvaardigheid (dat is iets anders dan een slipcursus) zei altijd: \"Als je merkt dat het niet meer gaat: Remmen met die hap\"

Al die trucjes om een auto uit een slip te krijgen werken ook maar tot op zekere hoogte. Alles wat daarna komt moet gericht zijn op het wegnemen van de snelheid dus: :} dat je het zo hebt opgelost.

Ik denk dat ik zelf ook maar eens zo\'n slipcursus ga doen, want ik wil zo\'n situatie als vanmorgen nooit meer meemaken.
 
ik rijd hard, maar verantwoord, en alleen als het kan, maar als het kan doe ik het ook...enne, ik draag mn gordels nu wel...kwee nie waarom...maar ja..en, golf heeft een veel betere wegligging...die was de 2e keer niet doorgegleden...
 
Je hebt dan een aantal mogelijkheden.

Je kan een slipcursus volgen bij scholen als Slotemaker op Zandvoort. Dat is dus onder andere ook de auto bewust in een slip brengen en dan het ding eruit halen. (ik weet niet of ze ook zaken als noodstops, uitwijkmanouvres e.d. behandelen)

Zelf heb ik een soort rijvaardigheidscursus gedaan bij het VVCR (in Rijssen). Hierbij kwamen een heel aantal zaken aan bod zoals bandenspanning, zithouding in de auto, gebruik van de gordel ;) , het verschil tussen auto\'s met en zonder ABS, het uitvoeren van een correcte noodstop, rem- / uitwijkmanouvres, slalommen (de ochtendsessie). Ook op de \'glijbaan\' geweest maar mijn autootje wilde niet om zijn as gaan. De middagsessie was gericht op het herkennen van een slip en wat je kan doen om een slip te voorkomen.

Net als bij de motor geven verzekeringsmaatschappijen soms korting als je zo\'n cursus hebt gevolgd.
 
jah..maar ik heb al zulke dinge gedaan...en ik heb mn auto ook aardig onder controle...en ik haalde hem ook uit de slip...maar hij brak aan de andere kant uit...
 
jah..maar ik heb al zulke dinge gedaan...en ik heb mn auto ook aardig onder controle...en ik haalde hem ook uit de slip...maar hij brak aan de andere kant uit...

Ff simpel gezegd : je raakt in een slip en je krijgt een ongeluk.
Dan heb je je auto niet onder controle.
 
klopt..maar daar had geen cursus/persoon wat aan kunnen doen...klote opel |(
en dan te bedenke dat ik al rustiger reed in die opel omdat ik wist dat ie de wegligging van een dweil had...
 
klopt..maar daar had geen cursus/persoon wat aan kunnen doen...klote opel |(
en dan te bedenke dat ik al rustiger reed in die opel omdat ik wist dat ie de wegligging van een dweil had...


Yeah i hear you brother, KUT ALFA.
Ligt niet aan ons, ligt aan onze auto\'s.
Goh dat het net jou en mij moet overkomen Maximum ;)
 
ghehehehe...ach ja...wat ik het gekst vind...ik reed NIET te hard...nou ja, 5 kmph dan...enne, het is algemeen bekend dat opels als een dweil op de weg liggen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan