Auto+motortrailer parkeren Bern (Zwitserland)

Ferde

Brikkenpiloot
1 feb 2015
1.079
353
Hendrik Ido Ambacht
Aangezien ik een beetje aan het orienteren ben voor een paar dagen Zwitserland zit ik met de volgende vraag.

Wat zouden de mogelijkheden zijn voor mij om de auto met trailer te parkeren voor meerdere dagen.
Misschien een bewaakte parkeerplaats? Of bij een hotel?
 
als je een klein stukje verder rijd, zijn parkeer kosten al een stuk lager dan in Bern,
Steffisburg, Thun, Spiez, interlaken.

Parkeren bij de supermarkt is meestal gratis, Coop, Migros, Aldi en Lidl, zitten ook vaak net buiten de stad in centra waar het gratis parkeren is en de kans op wegslepen nihil is.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan dit jaar voor het eerst ook met de auto + ambulance erachter op vakantie.
Steeds één vast hotel, dus we zetten het gewoon op een plek welke de eigenaar ons aanraadt...
Die houdt dan vaak ook wel een oogje in het zeil, we verblijven er immers ook:)
 
Parkeer op een camping. Die hebben veel ruimte. Wel iets afspreken qua betaling met de eigenaar vd camping uiteraard.
 
Zo heb ikzelf ooit eens zo gekampeerd op een camping die "vol" was.

Er was uiteindelijk toch nog 1 plek vrij op de camping, met dien verstande dat er wel een motor-aanhanger op deze plek stond geparkeerd. Ach ja, als je met de motor bent en een heel klein tentje, dan heb je al snel plek genoeg. Overdag was ik aan het rijden en 's nachts lig ik te slapen. Die kar interesseerde mij helemaal niks. Mijn voordeel was dat ik voor half geld kon kamperen!
 
ik begrijp helemaal jullie aannamens omdat ik lang niets meer van mij liet horem.
Daarintegen heb ik toch veel aan jullie informatie en tips. Bedankt daarvoor.
Inderdaad bij een "aldi" neerzetten zou goed kunnen, maar dan rij ik toch niet een paar dagen met een lekker gevoel.
Een camping is een goed idee en ik ga ook even rondkijken voor een eventueel transport bedrijf.

Nogmaals bedankt voor jullie geduld en uiteraard de bruikbare tips
 
Wij hebben een hotel aangeschreven met een boekingsaanvraag voor de eerste en laatste nacht, met daarbij de vraag of de auto + aanhanger daar de hele week mag staan. Alles geen probleem! Zij krijgen er een paar eurootjes voor en letten fijn op onze auto als wij onderweg zijn. :]
 
Wij hebben een hotel aangeschreven met een boekingsaanvraag voor de eerste en laatste nacht, met daarbij de vraag of de auto + aanhanger daar de hele week mag staan. Alles geen probleem! Zij krijgen er een paar eurootjes voor en letten fijn op onze auto als wij onderweg zijn. :]


Dat is zeker ook een goed idee om te overwegen.
 
de meeste kleine dorpen hebben rond het "dorpshuis" gratis parkeer plekken,
voor dat ze hebben uitgevogeld dat je niet bij de een of ander op visite bent ben jij alweer de motoren aan het opladen, gestolen word er in principe niet in CH.
 
sommige post die jij plaats zijn wat 'alternatief' en tegendraads, maar ik vind het wel heel leuk om ervaring te lezen van iemand die er ook echt 'zit'. :) in Zwitserland.

qua omgeving vind ik het 1 vd mooiste landen hier in de buurt.
ik deed mee aan de De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips" waarin men nogal klaagde over het 'prijsnivo in cs.
dus ik vragen op een terras wat het minimum inkomen was in cs, dat scheen dus 3000 euro te zijn en 5000 was toch wel standaard.
:+

heb jij tips voor mensen in europa, maar buiten zwitserland, hoe men betaalbaar op vakantie kan gaan in Zwitserland ?
Ik ga dit jaar terug, fantastisch mooi, fuck it, dan kampeer ik wel en doe ik wel boodschappen bij de supermarkt en let dan ook nog op wat voor soort dingen ik koop, 17 euro voor een bosje bloemen ;) :P
 
Zelf schrik ik ook nog wel eens van sommige prijzen.
Kamperen, Aldi en Lidl, is denk ik het goedkoopste.
Direct boeken schijnt ook te schelen.

Als je dan boven op een (gratis) Pas aankomt,
daar 3 motoren en 4 auto's ziet staan als het druk is,
dan ben je de Stelvio snel vergeten.

En ja Zwitsers zijn van de regeltjes, in het Duitstalige nog iets strenger,
de kans op diefstal is nul, kan altijd natuurlijk,
ik werd uitgelachen door mijn dealer toen ik over een alarm begon.
ik neem een slot mee als ik denk in Frankrijk te belanden
 
de stelvio is een goed voorbeeld hoe iets kan lijden/slechter worden door bekendheid.

wat bedoel je met regeltjes ?
laat ik de vraag anders stellen, wat zijn jouw ervaringen waar de overheid/politie streng op is?
er is een topic van vtwin kevin die nogal wat zou moeten betalen vanwege een vermeende snelheidsovertreding ;)

als er hier mensen met een ( mijn inziens) asociale uitlaat rondrijden zullen er ook individuen zijn die dat ook in zwitserland doen, wat nog veel meer doorklinkt in de bergen.
als men dat niet snapt of niet gevoelig voor is zullen er altijd verhalen blijven zijn van 'men is zo streng' daar .
 
dat is wat kort door de bocht.
dat is daar dan illegaal crossen a 500 Zw. frank ? ....

Dat weet ik niet, ik zou er niet van staan te kijken.

Te hard rijden is fors aan de prijs, volgens jouw laatste genoemde toppic gaan ze boven een bepaalde overschrijding kijken naar je inkomen.
Lawaaipijpen is uit den boze.
Xenon netzo, maar dat is ook zo in oostenrijk, verblinding terecht. Vooral in de bergen levensgevaarlijk.
Voor de rest ben ik niet echt op de hoogte, maar illegaal crossen en rotzooi dumpen lijkt mij ook een milieudelict, dus teuer.
 
regels zijn hetzelfde als in NL of D, noem het maar, je moet je er alleen aan houden.
Alle flitskasten werken, de kans op sniper agenten is heel klein.
er rijd hier geen enkele Harley met dempers rond,
ik denk 1/3 van de sportrijders maakt te veel herrie,
draai je hem helemaal open bergje op en er staat een veldwachter,
die zijn niet zo dom als in NL,
iedereen die een 4 cil vol open hoort trekken weet dat die dan geen 60 rijd,
ja dan kun je het bokkie zijn.
plaatsnaam bordje, rij dan gewoon wat rustiger.
Dat toppic over die snelheid overtreder, +30km in bebouwd kom,
kom je in NL ook niet mee weg, waarom dan niet in een vreemd land de veilige kant kiezen, maar meteen op het gas omdat je denkt het dorp uit te zijn.

meeste dure bekeuringen komen op rond de 250 0f 500CHF.
mijn vrouw heeft net weer een roodstoplicht binnen 250chf, ja dom.

Gemiddeld is de gemiddelde agent niet echt streng.
 
:^ _O- ik had bovenstaand bericht nog niet eens gelezen voordat ik onderstaand typte *D

Heel veel "misdragingen" vallen onder milieudelict en dan kom je gelijk vet aan het betalen.


dat is wat kort door de bocht.
dat is daar dan illegaal crossen a 500 Zw. frank ? ....

Dat weet ik niet, ik zou er niet van staan te kijken.

Te hard rijden is fors aan de prijs, volgens jouw laatste genoemde toppic gaan ze boven een bepaalde overschrijding kijken naar je inkomen.
Lawaaipijpen is uit den boze.
Xenon netzo, maar dat is ook zo in oostenrijk, verblinding terecht. Vooral in de bergen levensgevaarlijk.
Voor de rest ben ik niet echt op de hoogte, maar illegaal crossen en rotzooi dumpen lijkt mij ook een milieudelict, dus teuer.

het was een woordgrapje :/

je eerste opmerking vond ik 'kort door de bocht'
waarmee het woordgrapje is 'als je een bocht afsnijd zit je van het asfalt en ipv dat de politie dan vraagt of het gaat en je niet te erg geschrokken bent, is het een 'milieu delict'

Om dan even in te gaan op je reactie, het is inmiddels wel algemeen bekend dat zwitserland duur is ( met bekeuringen) maar aangezien het sowieso al duur is zou men op dezelfde manier kunnen bekeuren als hier en zou men het nog duur vinden aangezien het hier al duur is.

Dat men hier vaak gewoon maar betaalt onder het mom van 'dat hoort erbij,risico van het vak' is idioot, maar ook een compleet andere discussie.

lawaaipijpen kunnen gewoon E keur hebben, als ze je dan willen bekeuren zou ik dat niet accepteren, als ze eurpees willen bekeuren moeten ze ook de europese regels (Ekeur) hanteren, anders mogen ze het contant thuis komen ophalen :)

het xenon verhaal is zo debiel dat ik daar niet over discussieer.
het cross verhaal was dus een woord grapje ;)
mijn advies is om niet Zwitserland te vermijden zolang je weet hoe een gashendel werkt en je uitlaat gekeurd is.
veelste mooi om te missen ;)

en idd liefst met een tentje ;)
 
Laatst bewerkt:
Gemiddeld is de gemiddelde agent niet echt streng.

misschien als je er vriendelijk om vraagt ?

large-RC-original-566_3_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
regels zijn hetzelfde als in NL of D, noem het maar, je moet je er alleen aan houden.
Alle flitskasten werken, de kans op sniper agenten is heel klein.
er rijd hier geen enkele Harley met dempers rond,
ik denk 1/3 van de sportrijders maakt te veel herrie,
draai je hem helemaal open bergje op en er staat een veldwachter,
die zijn niet zo dom als in NL,
iedereen die een 4 cil vol open hoort trekken weet dat die dan geen 60 rijd,
ja dan kun je het bokkie zijn.
plaatsnaam bordje, rij dan gewoon wat rustiger.
Dat toppic over die snelheid overtreder, +30km in bebouwd kom,
kom je in NL ook niet mee weg, waarom dan niet in een vreemd land de veilige kant kiezen, maar meteen op het gas omdat je denkt het dorp uit te zijn.

meeste dure bekeuringen komen op rond de 250 0f 500CHF.
mijn vrouw heeft net weer een roodstoplicht binnen 250chf, ja dom.

Gemiddeld is de gemiddelde agent niet echt streng.

full


Ik vind dit toch nog wel aardig aan de prijs als je even niet let op het plaatsnaambordje :')

Verkeersboete 2016 en 2017: snelheidovertreding en boetes

Is hier toch nog wel de helft billiger :P
 
Laatst bewerkt:
klopt.

de meeste mensen zouden n.a.v de brief ook betalen.
frankrijk ook ,als u snel betaalt heeft u korting.
geen idee dat je kon afdingen of korting kon krijgen als het om recht ging.
nou meneer, als u snel bekend is dat eens stuk minder werk en hoeft u een maand minder te zitten :+

maar offtopic dus laat het hier bij :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan