Auto navi op motor

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Heb een garmin nuvi250, compacte auto navi. Wil hem graag gebruiken op de motor. Zit eraan te denken om een kogel op het balhoofd te plaatsen of een kogel op de 2 tankbouten bij het balhoofd te plaatsen, waar ik dan de autohouder in vast kan klikken. Zou zo'n autonavi redelijk tril/schokbestendig zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.

De Kale
 
Marc Keijsers wil advies::
Heb een garmin nuvi250, compacte auto navi. Wil hem graag gebruiken op de motor. Zit eraan te denken om een kogel op het balhoofd te plaatsen of een kogel op de 2 tankbouten bij het balhoofd te plaatsen, waar ik dan de autohouder in vast kan klikken. Zou zo'n autonavi redelijk tril/schokbestendig zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.

De Kale


Nee en bovendien niet waterdicht.

Gebruik ook de zoekfunctie eens, hierover is reeds veel geschreven.
 
Als je gebruik maakt van Rammount spul zullen de trillingen door de rubber ballen gefilterd worden.
Hoef je alleen te zorgen voor prik naar de Nüvi 250 en een plastic zakje als het gaat regenen.
 
Ik heb wel eens een paar keer op een Navman gereden. Ding in mn jaszak en één oortje in (gewone 3.5mm jack) en dan rijden op de audio aanwijzingen. Dan rijd je misschien wat vaker mis, maar uiteindelijk kom je er wel.
 
Motozoom heeft ook een tanktas maar dan van normaal formaat met een navi uitsparing.
Nu mijn streetpilot iii in rparatie is doe ik het even zo met een mio.
Niet in de regen rijden en hij wiebelt erg op slecht wegdek.
Ik zou de steun ook op de rammount kunnen schroeven voor meer stevigheid.
Mijn zwager heeft geen kuip en heeft de zuignap vast gezet op het toerenteller glas.

mio.gif


Pieter
 
Midland

ik heb deze gekocht,en dan met een telefoon met blauwetand word de tekst gesproken tot je,gaat tot 140 zeer goed te verstaan.

en je kan ook nog bellenalleen vind ik dat zelf niks,word teveel afgeleid dus doe ik het niet
 
Zou zo'n autonavi redelijk tril/schokbestendig zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.
Maatje van mij rijdt al tijden met een HTC GSM vele ritten als voorrijder.
En hij heeft hem gewoon met dubbelzijdig tape klittenband in de trillende SV1000 geplakt.
Blue tooth in de helm, gaat gewoon perfect! :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat je de navigatie moet kunnen horen in je helm. Het rijdt bijzonder onprettig als je weet dat je na 1km rechts moet maar er intussen10 afslagen naar rechts voorbij komen. Je kijkt meer op dat ding dan op de weg.

Ik rij met een 2610 trouwens, maar ik kijk er niet heel veel op (behalve in lastige stadweggetjes) en volg gewoon de aanwijzingen.
 
Ik heb zelf ook die Nuvi 250, gewoon met de zuignap op de tank geplakt en dat werkte goed, iig tot 160km/u. In het begin was ik huiverig dat hij eraf zou vallen, dus voor de zekerheid met touwtje vast gemaakt.
Over de aanwijzingen was ik nog best te spreken, vooral bij het afremmen op rotondes op een 80km weg hoorde ik het verrassend genoeg erg goed.
In en uitzoomen van de kaart lukte ook gewoon met motorhandschoenen aan, dus dat is ook geen probleem.

Verder stop ik hem op mijn andere motor gewoon in de tanktas achter het doorzichtige plastic, werkt ook wel aardig.
 
Ik heb zelf een garmin zumo gehad en deze weer verkocht. Ik vind het zonde van het geld en zal als ik een andere koop een normale garmin kopen. Gewoon plaatsen voor de km teller, zodat hij ook niet in de regen zit en dan wordt deze ook gelijk gedempt door de rubbers van je console.
Wel even een oordopje regelen. Desnoods zo 1 die ze gebruiken bij rijscholen.
Beter is om een koptelefoon te kopen met zo'n beugel voor in je nek. Die hebben hele platte speakers en kun je makkelijk in je helm inbouwen (dubbelzijdig tape), zodat je stereo muziek hebt :P Ideaal als je lange stukken moet rijden ofzo (tis gewoon chill, simpel)
 
Ik heb sinds kort een Garmin StreetPilot C320 op de motor gemonteerd met een zelfgemaakt steuntje. als je een goed windscherm hebt, kun je m er goed onder plaatsen. ik ben 2 weken geleden naar de Ardennen geweest en heb m het hele weekend gebruikt. blijft droog, is trillingsvrij en je kunt m nog goed bedienen onder het rijden. ik hoor m alleen niet, maar dat heeft meer te maken met iets van een open uitlaat.
Stroom heb ik via een verlangkabel en een sigarettenaansteker verkregen. werkt prima.
afb0042oc8.jpg

afb0072un8.jpg

afb0082eu7.jpg

afb0061ez1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb van de week een Navman F10 gekocht. Gewoon op de toerenteller van m'n GS (trild behoorlijk) gezet met ori houder en vandaag voor het eerst serieus gebruikt. Werkt prima, alleen moet nog wat doen aan de leesbaarheid van het schermpje bij zon.

Geluid gebruik ik niet, ik luister niet naar vrouwen die de kaart voorlezen :+
full


Oh misschien dat iemand hier weet hoe je snelweg knooppunten in kan voeren in de navi? En dan met name Badhoevedorp, Hoevelaken, Beekberen, Gorinchem enz.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag voor het eerst met navi gereden met de motor, ik heb mijn PDA en GPS ontvanger in mijn jaszak gedaan en ben zo een route gaan rijden die ik gedownload had via een of andere site.

Ging op zich vrij aardig, ben maar 2x verkeerd gereden, die route was alleen beetje raar uitgezet, zou over zandpaden moeten... heb dat dus maar niet gedaan, ben anders gereden, tomtom heeft route opnieuw berekend en geen zandpaden meer gezien.

Ga denk ik wel zo een hoesje halen voor op het stuur te maken met klitteband of iets dergelijks, kan ik toch nog plaatjes kijken tijdens het rijden... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan