Auto navi op motor

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Heb een garmin nuvi250, compacte auto navi. Wil hem graag gebruiken op de motor. Zit eraan te denken om een kogel op het balhoofd te plaatsen of een kogel op de 2 tankbouten bij het balhoofd te plaatsen, waar ik dan de autohouder in vast kan klikken. Zou zo'n autonavi redelijk tril/schokbestendig zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast dank.

De Kale
 
ik snap niet dat mensen zo'n blok op het stuur plaatsen

ik gebruik een
interphone_lrg_pics3.jpg


en mijn telefoon
nokia-n82-black.jpg


met software
sygic_previewbox.gif

sygic752wi1.jpg


de telefoon in de jaszak en je hoort alles werkt echt top heb het al een paar keer gebruikt
 
Simpel toch, mobiel met navi is duurder als navi, je kan de mooie slingerzijwegen niet zien op je scherm, je kan niet even gauw wat wijzigingen doorvoeren, je mist bepaalde gegevens (verwachte aankomsstijd, snelheid ed.), en ik luister niet naar vrouwen die de weg wijzen :P
 
je kan van te voren gewoon poi's invoeren
en wat betreft de instructies is het echt perfect
ik heb ook een tomtom voor in de auto maar vind me telefoon duidelijker
met sygic software wegnummers hoor je ik vind het ideaal

  • aankomst tijd vin ik niet echt belangrijk ik rij voor de lol en niet voor de tijd
  • Snelheid heb ik een klokje voor op me dashbord
  • en duurder?? een mobile telefoon heeft toch iedereen misschien niet zo'n 1
  • de stem is duidelijk en geen verote stem zo als een goedkope navi en de weg nr's worden uitgesproken
 
Die is ook los te bestellen, dat heb ik gedaan, kost slechts 49euro, maar beter duur dan niet te krijg ;) Kan je vinden onder de naam neo bag op de site.
Gisteren de neobag binnen gekregen, echt prima! De nuvi past erin, en die kan je dan aan je stuur vast zetten. Ziet er prima uit! Niet echt goedkoop, maar vele malen beter dan in je tanktas, want dat werkt niet echt weet ik uit ervaring.
 
Laatst nog iemand met een niet spatwaterdichte PDA(gehuld in uitgesneden foam) in zijn tanktas nog de NoordKaap op een CX bezocht.
Prima te doen volgens deze persoon :Y
 
je kan van te voren gewoon poi's invoeren
en wat betreft de instructies is het echt perfect
ik heb ook een tomtom voor in de auto maar vind me telefoon duidelijker
met sygic software wegnummers hoor je ik vind het ideaal

  • aankomst tijd vin ik niet echt belangrijk ik rij voor de lol en niet voor de tijd
  • Snelheid heb ik een klokje voor op me dashbord
  • en duurder?? een mobile telefoon heeft toch iedereen misschien niet zo'n 1
  • de stem is duidelijk en geen verote stem zo als een goedkope navi en de weg nr's worden uitgesproken

Mwah motorfiets is mijn eerste vervoer dus persoonlijk vind ik het wel handig dat ik ergens op tijd kom (en evtueel met de rechterhand kan helpen). Klok op me dash is me iets te optimistisch, en dan blijkt dat je te langzaam rijd. Ja iedereen heeft haast wel een mobiel maar nee niet iedere mobiel heeft navi... en navi zit kennelijk tegenwoordig op 100euro en vraag me af of je daar een telefoon met voor koopt? Stemmen hoor ik toch niet op de motor, alleen maar windruis en motorgebrul :+

Navi in de tanktas lijkt me overigens ook niks waard. Heb er in het verleden wel eens routebeschrijvingen in gehad, en toen moest ik mijn hoofd verdraaien om te kunnen lezen. Ik vind dat dat met een korte blik te doen moet zijn.
 
ik snap niet dat mensen zo'n blok op het stuur plaatsen

ik gebruik een
[http://www.myblueant.com/BAasset/product/interphone/interphone_lrg_pics3.jpg (afbeelding)]

en mijn telefoon
[http://www.nokiablog.nl/wp-content/uploads/2008/02/nokia-n82-black.jpg (afbeelding)]

met software
[http://www.duber.cz/v5/portfolio/sygic/sygic_previewbox.gif (afbeelding)]
[http://img134.imageshack.us/img134/634/sygic752wi1.jpg (afbeelding)]

de telefoon in de jaszak en je hoort alles werkt echt top heb het al een paar keer gebruikt

Ik heb m'n gps ook in de borstzak gehad maar buiten dat het af en toe erg handig is om het straatbeeld te zijn in een wijk of knooppunt kan ik ook gewoon direct zaken wijzigen onder het rijden. Ook heb ik vaak genoeg moeten stoppen omdat de gps er weer mee kapte, knopje ingedrukt, audio kabeltje los door het bewegen of dat ik op negeren moest drukken vanwege een accumelding (gaat al bij 50%).
Al met al vind ik dat blok op het stuur een stuk praktischer en met die extra accu erbij kom ik nooit meer voor het probleem te staan dat ik m'n pda niet opgeladen heb.

Bij dat tasje krijg je ook nog 's luidsprekertjes voor in je helm, met volume regeling. Heb 'm nu een 3-tal keer gebruikt en het is heerlijk t.o.v. de pda in m'n borstzak te proppen.
 
Toch blijf ik erbij dat je beter een navi in het zicht kunt plaatsen. zo'n mobieltje is niet praktisch, omdat je de wegen niet ziet en zo'n zakje in de tanktas is ook lastig te zien.
Het goedkoopste is het om zelf wat in elkaar te knutselen om je navi onder het kuipschermpje te plaatsen. werkt perfect. stroom heb ik van de accu afgetapt.

Groet Jelle
 
Terug
Bovenaan Onderaan