Auto of motor

Auto of motor rijden

  • Auto, want

    Stemmen: 4 18,2%
  • Motor, want

    Stemmen: 18 81,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.

robin94

Rookie
8 mrt 2013
17
0
Beste allemaal,


Ik weet dat er meerdere discussies bestaan over doorrijden in de winter, maar bij mij ligt het iets anders.
Even voorstellen:

Ik ben 18 jaar, student aan de HAN nijmegen, waar ik over het algemeen met de trein heen ga ( tenzij de trein weer niet rijdt).

Nu heb ik een Peugeot 106, te koop overigens, waar ik mee naar mijn vriendin, sommige vrienden en af en toe naar school rijd.

Nu wil ik dezer auto dus kwijt, maar ik weet niet of ik voor een motor moet gaan of ene auto.

De voorkeur gaat , zeker de afgelopen dagen, uit naar een motor. Met dit weer is dat prima te doen. Kou deert me niet, maar sneeuw wel.

Ik heb tenslotte ook 2 jaar op mijn zundappie overal heen gereden.

De vraag is dus:

Zal ik voor een motor gaan, of een auto? beide gaat met mijn studiefinanciering en bijbaan niet.


Ik heb mijn motorrijbewijs overigens sinds November, weet er iemand een leuke ( tot 35 kw te maken) motor, ALS ik motor ga rijden?
 
Laatst bewerkt:
Motor.

Ook in de Nederlandse winters kun je de meeste dagen doorrijden, en anders is er het OV als uitwijk. Voor die paar dagen (max 20 op jaarbasis??) ga je toch geen auto aanschaffen?
 
Een motor natuurlijk!
Waarom? Heel lijstje, maar voor mij geldt als belangrijkste: het vrije gevoel!(insert hele lange lijst hier van nog meer redenen waar ik geen in in heb om uit te typen) ! Maarja, op een motor-forum is het sowieso niet objectief he :+.
Heb je deze vraag overigens ook op een autoforum gezet? Waarschijnlijk zeggen ze daar: auto, want ken jezelf, anders zou je jezelf alleen maar doodrijden :+ :X.
 
Motor, want het is een motor-forum hier.

Wou net zeggen, hoezo vooroordeel... :9

Wat is je budget? Want als ik zo je auto keuze hoor dan denk ik dat je niet zwemt in de centen. In dat geval zou ik zoiets als een oude Yamaha xt660z aanraden (34 kw). Of een cb500 afknijpen.

Sommigen zijn zo gek dat ze het hele jaar doorrijden op dat ding, maar ik ben blij dat ik in de winter een dak boven mijn hoofd heb.
Kun je je vriendinnetje ook niet meer fatsoenlijk meenemen zonder haar in een pak te hijsen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Pommel en YoupS, aan jullie reactie heb ik wat.
haha, op het autoforum zal de beslissing inderdaad anders zijn. het verschil hier is dat veel mensen naast hun motor ook een auto hebben en ze dus een iets betere reactie kunnen geven!
 
Wou net zeggen, hoezo vooroordeel... :9

Wat is je budget? Want als ik zo je auto keuze hoor dan denk ik dat je niet zwemt in de centen. In dat geval zou ik zoiets als een oude Yamaha xt660z aanraden (34 kw). Of een cb500 afknijpen.

Mijn auto keuze was puur omdat het mijn eerste auto zou worden. Budget voor een motor loopt op tot 3000 euro.

Een cb 500 vind ik inderdaad een mooie motor
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Pommel en YoupS, aan jullie reactie heb ik wat.
haha, op het autoforum zal de beslissing inderdaad anders zijn. het verschil hier is dat veel mensen naast hun motor ook een auto hebben en ze dus een iets betere reactie kunnen geven!
Ik doe woonwerkverkeer op de motor. In de winter is dat soms een beetje lastig, maar zoals ik al zei, voor die max. 20 dagen per jaar kun je toch geen auto aanschaffen?

Ik zou wel gaan kijken naar een motor die een beetje valbestendig is, dus zonder teveel duur plastic. Een schuivertje is zo gemaakt met koud en nat/glad weer.
 
Pommel,

Het is inderdaad maar een aantal dagen echt rot weer ja.
Ik zat zelf te denken aan een bandit, is dat niet wat?
 
Motor

volgens mij heb jij de keuze voor je zelf al gemaakt, anders zou de auto niet te koop staan toch

maargoed. wellicht kan je wanneer het echt nodig is auto van je ouders ofzo lenen, motor lenen gaat wat moeilijker. zoals eerder geschreven
Ook in de Nederlandse winters kun je de meeste dagen doorrijden, en anders is er het OV als uitwijk. Voor die paar dagen (max 20 op jaarbasis??) ga je toch geen auto aanschaffen?
 
Motor.

Ook in de Nederlandse winters kun je de meeste dagen doorrijden, en anders is er het OV als uitwijk. Voor die paar dagen (max 20 op jaarbasis??) ga je toch geen auto aanschaffen?
:^ En afhankelijk van je route kan je ook met sneeuw rijden. Ik heb zelf, dankzij een gunstige goed gestrooide route, deze winter geen dag gemist wegens het weer.
 
Motor

volgens mij heb jij de keuze voor je zelf al gemaakt, anders zou de auto niet te koop staan toch

maargoed. wellicht kan je wanneer het echt nodig is auto van je ouders ofzo lenen, motor lenen gaat wat moeilijker. zoals eerder geschreven

De keuze van mij neigt inderdaad naar een motor, en anders zou ik voor een zeer lichte en zuinige auto gaan.

Nu nog de vraag:
Welke motor?
 
Wat zijn je afwegingen en wat wil je zelf?
Financieel kan je kan je beide kanten oprekenen afhankelijk van je wens.
 
als je zelf eigenlijk een motor wilt kan ik alleen zeggen GEWOON DOEN!

je moet eerst voor je zelf beslissen wat voor soort je wilt
°allroad
°cross
°chopper
°naked
°race
°...
°...
 
Wat zijn je afwegingen en wat wil je zelf?
Financieel kan je kan je beide kanten oprekenen afhankelijk van je wens.


De afweging tussen auto en motor is:

Auto:
Je gooit je spullen erin en ja kan gaan, ongeacht het weer.
Vriendin/ vrienden kunnen makkelijk ergens heen

Motor:
Vrijheid
Met vrienden rijden

En dan bij een motor hij moet teruggebracht worden naar 35 kw
en ik zoek eigenlijk iets sporttiefs, dus geen chopper o.i.d.
Een naked mag ook.

Wat ik 'mooi' vindt is:
Suzuki bandit
Honda CB 500
andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Je kan beter gewoon auto rijden.

Auto kost nog geen 7000 euro nieuw (C1, 107, Twingo, Aygo, Alto etc)
Motor kost minimaal 9000 voor een knappe (middenklasser)

Auto moet om de 30.000 km voor onderhoud
Motor om de 10.000 km of minder

Motor verbruikt niet minder dan auto.

Auto zit je droog, veilig, warm en je kunt niet vallen.
Motor is leuk met mooi weer (ca 3 dagen in nederland).

Auto mag je direct vol vermogen rijden.

Het is dat ik geen auto nodig heb, anders had ik het wel geweten!!!!
 
Laatst bewerkt:
Een auto natuurlijk.


  1. Ga jij dag in dag uit door weer en wind rijden?
  2. Koude handen met de motorfiets.
  3. Natte voeten op de motorfiets.
  4. Natte ballen op de motorfiets.
  5. Als het regent zal je je als motorrijder alleen op baan bevinden want 99% van motor"rijdend" Nederland rijdt dan met de auto. Die andere 1% ben jij dan.
  6. Die vriendin van je, wil die wel achter mee op de motorfiets?
  7. Wat als je iets wil meenemen wat op de motorfiets kan?
  8. Wat als het gaat vriezen?
  9. Wat als het gaat sneeuwen?
  10. Wat als het boven de 30° wordt?
  11. Wat bij mist?
  12. Ben je ooit al gevallen met je auto? Neen zeker? Wel, met de motorfiets kan je vallen, en als je valt gaan dingen stuk, en die kapotte dingen, moet je herstellen, en dat kost geld, heel veel geld.
  13. Wat als je in het weekend lekker wil gaan hakken? In je motorpakkie?
  14. De banden van een auto gaan op z'n minst 50000km mee, die van een motorfiets (als je een rustige rijstijl hebt) 15000km. Voor een set motorbanden heb je 4 autobanden.
  15. Een motortfiets moet om de 10000km een onderhoudsbeurt, een auto om de 20000km.
  16. Een auto kan gerust 100000km zonder dat er stukken aan hebt. Ik heb nog nooit een motorfiets gehad waar nog nooit iets aan kapot is gegaan.
  17. Motorrijden in Holland is saai. Voor een beetje plezier moet je ofwel de grens met Duitsland en nog beter, de grens met België oversteken.
  18. ........ en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Je beseft niet hoe gelukkig je bent met je auto -O-
 
supersport lijk mij niet fijn als je ook in de winter door wilt rijden (heb er zelf geen ervaring mee) dus zou meer in de naked categorie kijken. houd er voorderest als je nog geen kleding etc. hebt rekening mee dat dit ook paar honderd euro zal gaan kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan