Auto of motor

Auto of motor rijden

  • Auto, want

    Stemmen: 4 18,2%
  • Motor, want

    Stemmen: 18 81,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Golf 3 is nu wel een hele oude auto zeg neem dan minimaal een golf4 of een leuke bmw 325 ofzo

Hoewel het natuurlijk heel leuk rijdt, vermoed ik dat zo'n auto qua gebruik kosten niet geheel hand in hand gaat met de portemonnee van TS.

Dan is er na 1 week nog 3 weken over van de maand.
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mocht je onder de 24 zijn zou ik even de huidge wet & regelgeving nalopen m.b.t. de nieuwe motorrijbewijzen.

Heel kort samengevat; onder de 24 moet je sowieso beginnen op een 125je met dik 11kw. Niet dat je daar geen lol op kunt hebben, maar mocht je regelmatig 200 km over de snelweg bobbelen is dat niet ideaal met 't vriendinnetje achterop.


Lezen :Y

Beste allemaal,


Ik weet dat er meerdere discussies bestaan over doorrijden in de winter, maar bij mij ligt het iets anders.
Even voorstellen:

Ik ben 18 jaar, student aan de HAN nijmegen, waar ik over het algemeen met de trein heen ga ( tenzij de trein weer niet rijdt).

Nu heb ik een Peugeot 106, te koop overigens, waar ik mee naar mijn vriendin, sommige vrienden en af en toe naar school rijd.

Nu wil ik dezer auto dus kwijt, maar ik weet niet of ik voor een motor moet gaan of ene auto.

De voorkeur gaat , zeker de afgelopen dagen, uit naar een motor. Met dit weer is dat prima te doen. Kou deert me niet, maar sneeuw wel.

Ik heb tenslotte ook 2 jaar op mijn zundappie overal heen gereden.

De vraag is dus:

Zal ik voor een motor gaan, of een auto? beide gaat met mijn studiefinanciering en bijbaan niet.


Ik heb mijn motorrijbewijs overigens sinds November, weet er iemand een leuke ( tot 35 kw te maken) motor, ALS ik motor ga rijden?


@TS: Lekker een motor nemen. Die dagen dat je liever niet rijdt kun je in Nederland gemiddeld op 2 paar handen tellen. Ook geef je aan dat je een OV hebt en zo nu en dan de auto van paps of mams kan lenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mocht je onder de 24 zijn zou ik even de huidge wet & regelgeving nalopen m.b.t. de nieuwe motorrijbewijzen.

Heel kort samengevat; onder de 24 moet je sowieso beginnen op een 125je met dik 11kw. Niet dat je daar geen lol op kunt hebben, maar mocht je regelmatig 200 km over de snelweg bobbelen is dat niet ideaal met 't vriendinnetje achterop.
Dus dat rijbewijs dat ie in november gehaald heeft kan ie weggooien? Da's nou jammer -O-
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mocht je onder de 24 zijn zou ik even de huidge wet & regelgeving nalopen m.b.t. de nieuwe motorrijbewijzen.

Heel kort samengevat; onder de 24 moet je sowieso beginnen op een 125je met dik 11kw. Niet dat je daar geen lol op kunt hebben, maar mocht je regelmatig 200 km over de snelweg bobbelen is dat niet ideaal met 't vriendinnetje achterop.
Dit word als het goed is begin volgend jaar veranderd dan mag je vanaf je 20 ste op 35kw.
Las het vandaag toevallig in de moto73
 
Motor.

Ook in de Nederlandse winters kun je de meeste dagen doorrijden, en anders is er het OV als uitwijk. Voor die paar dagen (max 20 op jaarbasis??) ga je toch geen auto aanschaffen?

:^

Heb deze winter een week of drie bij elkaar niet gereden, maar dat zijn dagen dat je met een auto ook niet makkelijk op je plaats van bestemming komt en iedereen het accepteert als je niet of later komt.
 
Best een motor, het is hier immers motorforum. *O*
Je kan altijd nog een auto kopen als je kinderen hebt. Ze zullen dan wel zat zagen om er een te kopen. :W
 
Een auto natuurlijk.


  1. Ga jij dag in dag uit door weer en wind rijden?
  2. Koude handen met de motorfiets.
  3. Natte voeten op de motorfiets.
  4. Natte ballen op de motorfiets.
  5. Als het regent zal je je als motorrijder alleen op baan bevinden want 99% van motor"rijdend" Nederland rijdt dan met de auto. Die andere 1% ben jij dan.
  6. Die vriendin van je, wil die wel achter mee op de motorfiets?
  7. Wat als je iets wil meenemen wat op de motorfiets kan?
  8. Wat als het gaat vriezen?
  9. Wat als het gaat sneeuwen?
  10. Wat als het boven de 30° wordt?
  11. Wat bij mist?
  12. Ben je ooit al gevallen met je auto? Neen zeker? Wel, met de motorfiets kan je vallen, en als je valt gaan dingen stuk, en die kapotte dingen, moet je herstellen, en dat kost geld, heel veel geld.
  13. Wat als je in het weekend lekker wil gaan hakken? In je motorpakkie?
  14. De banden van een auto gaan op z'n minst 50000km mee, die van een motorfiets (als je een rustige rijstijl hebt) 15000km. Voor een set motorbanden heb je 4 autobanden.
  15. Een motortfiets moet om de 10000km een onderhoudsbeurt, een auto om de 20000km.
  16. Een auto kan gerust 100000km zonder dat er stukken aan hebt. Ik heb nog nooit een motorfiets gehad waar nog nooit iets aan kapot is gegaan.
  17. Motorrijden in Holland is saai. Voor een beetje plezier moet je ofwel de grens met Duitsland en nog beter, de grens met België oversteken.
  18. ........ en zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Je beseft niet hoe gelukkig je bent met je auto -O-



het meeste is waar en de spijker op de kop, vooral deze
Die vriendin van je, wil die wel [elke keer] achter mee op de motorfiets? :9 *O*
Wat als je iets wil meenemen wat op de motorfiets kan?

kan het je heel lastig maken, hoe ga je haar ophalen/waar ga je naartoe met alleen een motor die je kan gebruiken. > hoe haal je iets groots op.

idd niet erg praktisch, alleen een motor hebben, :+



ik denk dat de meesten hier het echt wel weten maar niet voor zichzelf toe durven te geven }) :z

Motorrijden met de R in de maand [erg slecht weer] getuigt bij mij van

dapperheid
stomheid
stoerheid
of het interresseert ze gewoon niks. :9


mij wel, daar heb ik mijn auto voor..... :] :}





kom maar op met die reacties :+ :+
 
Laatst bewerkt:
het meeste is waar en de spijker op de kop, vooral deze
Die vriendin van je, wil die wel [elke keer] achter mee op de motorfiets? :9 *O*
Wat als je iets wil meenemen wat op de motorfiets kan?

kan het je heel lastig maken, hoe ga je haar ophalen/waar ga je naartoe met alleen een motor die je kan gebruiken. > hoe haal je iets groots op.

idd niet erg praktisch :+



ik denk dat de meesten hier het echt wel weten maar niet voor zichzelf toe durven te geven }) :z

Motorrijden met de R in de maand [erg slecht weer] getuigt bij mij van

dapperheid
stomheid
stoerheid
of het interresseert ze gewoon niks. :9


mij wel, daar heb ik mijn auto voor..... :] :}





kom maar op met die reacties :+ :+
Mietje! :+
+dat is toch positief als die vriendin niet altijd achterop mee wil. :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan