martijn_vdh
Die hard MF'er
Even een knuppel in het hok gooien
Er zijn over olie wellicht al wel duizend topics gepasseerd, en steeds heb ik gelezen dan je van auto-olie af moet blijven...je krijgt er een slippende koppeling van.
Ikke student, en bijgevolg dus ontzettend eigenwijs en ook niet heel rijk. Mijn 600cc diversion staat nu op 100.000 km, waarvan de laatste 50.000 door mij gereden zijn gedurende de afgelopen twee jaar. Al het onderhoud heb ik zelf gedaan, iedere 6.000 km nieuwe olie en iedere 12.000km een nieuwe filter. In eerste instantie kwam het door onwetendheid, maar daarna dus door bovengenoemde eigenwijsheid - ik heb NOOIT specifieke motorfiets-olie gebruikt.
Er is vanalles dat carter in gegaan, maar de laatste tijd eigenlijk altijd gewone Castrol GTX van bij de Halfords (nog geen 4 euro per liter). Tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit last gehad van een slippende koppeling.
Mijn vraag aan de experts: heb ik ontzettende mazzel gehad, of is heel het "natte koppeling dus speciale (dure) olie" verhaal onzin? Of is er nog een andere reden?
Ik ga in ieder geval een stuk hout zoeken om beet te pakken...anders valt ie natuurlijk morgen gelijk uit mekaar!
Er zijn over olie wellicht al wel duizend topics gepasseerd, en steeds heb ik gelezen dan je van auto-olie af moet blijven...je krijgt er een slippende koppeling van.
Ikke student, en bijgevolg dus ontzettend eigenwijs en ook niet heel rijk. Mijn 600cc diversion staat nu op 100.000 km, waarvan de laatste 50.000 door mij gereden zijn gedurende de afgelopen twee jaar. Al het onderhoud heb ik zelf gedaan, iedere 6.000 km nieuwe olie en iedere 12.000km een nieuwe filter. In eerste instantie kwam het door onwetendheid, maar daarna dus door bovengenoemde eigenwijsheid - ik heb NOOIT specifieke motorfiets-olie gebruikt.
Er is vanalles dat carter in gegaan, maar de laatste tijd eigenlijk altijd gewone Castrol GTX van bij de Halfords (nog geen 4 euro per liter). Tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit last gehad van een slippende koppeling.
Mijn vraag aan de experts: heb ik ontzettende mazzel gehad, of is heel het "natte koppeling dus speciale (dure) olie" verhaal onzin? Of is er nog een andere reden?
Ik ga in ieder geval een stuk hout zoeken om beet te pakken...anders valt ie natuurlijk morgen gelijk uit mekaar!