Auto-rijbewijs bij een pakje lego...

Pars-san

MF'er
21 aug 2008
73
3
Amsterdam
Gisteren reed ik door Amsterdam, lekker zonnetje op mn helm ,motor helemaal gepoetst en glimmend...
Ik was rijdende op een voorrangs weg in een vrij drukke straat, netjes achteraangesloten omdat er geen mogelijkheid was om naar voren te schuiven, een meter of 5 bewust afstand genomen van mijn voorligger.....komen we aan bij een voorrangskruispunt zonder verkeerslichten.
Verkeer dat van rechts kwam moest mij dus voorrang verlenen......net toen ik bij de kruispunt kwam, besloot een Koekblikker mij te negeren, geen voorrang te verlenen en de ruimte voor mij maar op te vullen, jammer maar dat ik er reed (50km/u).Ze zag mij al aankomen voordat ik er al was, het was niet dat ze me niet zag!!!
Ik uitwijken en direct vol in de ankers, afkeurend nee knikken :N .......draait ze haar raam open en zegt...: Luister motormuis....We moeten hier wel ritsen, bevordert doorstroming van beide wegen.... :?
Ik kon mij niet inhouden omdat het echt 3 cm had gescheeld of ik zat bij haar op schoot in de koekblik(niet op een prettige manier)......dus ik doe mijn helm open en bleer: Ik weet niet uit welk pakje lego jij je rijbewijs hebt getrokken koekblikdoos maar als er haaientanden op de weg staan, en er staat een bordje met VERLEEN voorrang, dan lijkt het mij erg stug dat we moeten ritsen, en jij voorrang neemt op mij terwijl je voorrang hoort te verlenen aan bestuurders van de kruisende weg.Er staan geen " ritsen begint hier" borden,maar "verleen voorrang aan alle bestuurders van de kruisende weg"
Toen ik afstapte om haar hier heel vriendelijk op te wijzen, draaide ze haar raam dicht en bleef bewust de andere kant opkijken....alsof er niets aan de hand was _O- .
Na een paar keer op haar raam geklopt te hebben, besloot ik het maar niet daarbij te laten, schreeuwen en bleren had nl geen zin.
Gelukkig heb ik een tijdje geleden stickers laten maken ter grootte van een bierviltje n.a.v. een soort zelfde (afsnij)situatie.Neongeel met zwarte letter met de tekst:" Als je niet kan rijden ,moet je je niet in het verkeer begeven!!!Je bent een gevaar voor jezelf.....en anderen"
Die uit mijn jas getrokken en op haar voorruit geplakt }) ,zodat het erg goed leesbaar was........ :Y
Ze werd knalrood :( en durfte maar niet mij kant op te kijken, maar het werd haar erg duidelijk dat ze fout zat.....
Ik word zo geirriteerd door mensen die geen rekening houden met de motorrijders, zo van.....: oh het is toch maar een motorrijder, als ik voorrang neem , dan moet hij wel stoppen, anders is hij /zij de lul......kwa lichamelijk en motorschade....
Bij de stoet koekblikkers die voor mij reden had ze er never nooit aan gedacht om voorrang te nemen terwijl ze die niet had.....maar bij een motor is dat wat makkelijker blijkbaar......
Ik neem aan dat julie allemaal dit weleens meemaken, hoe zijn julie reacties hierop??
Of ben ik de enige hier die met stickers op zak rondrijd??Vond het nl wel een leuke oplossing..... :+
Voor de rest lekker :] met een smile van oor tot oor.... O-) :Y
 
Ik had je van je motor geduwd...oeps,verkeerde topic _O- ;)


Maar met dat voorrang nemen is bij een motor makkelijker. In vele gevallen stopt een motor eerder. Een auto heeft een kooi, en als je dan mensen treft 'die niet bang zijn voor een deukje', tja, gaat je verzekeringspremie omhoog zal ik maar zeggen ;)


Dergelijk gebeurt ook regelmatig in een straatje:
Auto wil even een fietser inhalen, ziet dat je een motorrijder bent, en gooit hem toch ruim voorbij de fietser, komende op 'jouw' weghelft, zodat jij zowat tegen de stoeprand word aangedrukt.
'recht' van de sterkste/grootste' :Z
 
Laatst bewerkt:
@bertV : Gelukkig niet nee, maar bij een adrenaline stoot van hier tot tokio, is het een handige uitlaatklep.....zonder je al teveel op te winden....
 
Schitterend: heb je nog meer van die stickers? Ik kan er wel een aantal per dag 'kwijt'...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig heb ik een tijdje geleden stickers laten maken ter grootte van een bierviltje n.a.v. een soort zelfde (afsnij)situatie.Neongeel met zwarte letter met de tekst:" Als je niet kan rijden ,moet je je niet in het verkeer begeven!!!Je bent een gevaar voor jezelf.....en anderen"
Die uit mijn jas getrokken en op haar voorruit geplakt }) ,zodat het erg goed leesbaar was........ :Y


Gewoon geweldig!! :} :} :} :}

Eerst ff netjes de regeltjes opnoemen en daarna nog even goed inwrijven.

Prachtig! :}


@bertV : Gelukkig niet nee, maar bij een adrenaline stoot van hier tot tokio, is het een handige uitlaatklep.....zonder je al teveel op te winden....

Ik vind het een hele goede. Ik vlieg namelijk zelf op zo'n moment nogal ik uit m'n slof, maar dit is een veel betere manier. Diegene voelt zich hierdoor gekleineerd (EN TERECHT) waardoor hij beter zal nadenken de volgende keer. En het lijkt mij dat je hiervan opgelucht raakt.

Prachtig. Waar kan ik die stickers bestellen? :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ze inscannen zodra ik mn scanner heb aangesloten, daarmee kun je of naar een copieerzaak, of zelf een velletje stickerplaat a4 door de printer jassen & voila....
 
Ook als je voorrang hebt, mag je mensen laten ritsen... dus die gedachte was niet eens zo dom van haar. Vooral op drukke punten is je gas even loslaten, zodat een ander ook door kan geen rare daad...

Zegt natuurlijk niets over deze situatie, laat dat duidelijk zijn... ;)
 
Gelukkig heb ik een tijdje geleden stickers laten maken ter grootte van een bierviltje n.a.v. een soort zelfde (afsnij)situatie.Neongeel met zwarte letter met de tekst:" Als je niet kan rijden ,moet je je niet in het verkeer begeven!!!Je bent een gevaar voor jezelf.....en anderen"

Hier zijn volgens mij wel meer mensen in geintereseerd. Is dat te regelen ?
 
@clown: idd daar heb je groot gelijk in .....maar niet als zij stilstaat en ik met 50km/u aan kom rijden,
ze verleent voorrang aan alle koekblikkers voor mij , op het moment dat ze een motor ziet is het meer van :
Daar kan ik wel ff voor, terwijl er A: geen ruimte is en B:ze voorrang moet verlenen en C:ik met een behoorlijke snelheid aan kom rijden.Gelukkig had ik al afgeremd toen ik bij de kruising kwam uit voorzorg.......anders zat ik echt bij haar op schoot .....
 
@clown: idd daar heb je groot gelijk in .....maar niet als zij stilstaat en ik met 50km/u aan kom rijden,
ze verleent voorrang aan alle koekblikkers voor mij , op het moment dat ze een motor ziet is het meer van :
Daar kan ik wel ff voor, terwijl er A: geen ruimte is en B:ze voorrang moet verlenen en C:ik met een behoorlijke snelheid aan kom rijden.Gelukkig had ik al afgeremd toen ik bij de kruising kwam uit voorzorg.......anders zat ik echt bij haar op schoot .....

Haar gedachte was dus niet verkeerd, de uitvoering wel... ;)
Barry Stevens zou zeggen: "Voor de geografie geef ik een 8, voor de uitvoering een 3"... :+
 
Had laatst een soortgelijk stuntje met zo'n connexion apparaat. De man keek me aan en zwiepte zo z'n bus ervoor op een 80 weg. Veel te groot van dichtbij zo'n ding :X

Dat worden dus hele grote stickers ;)
 
Op zich niet slecht bekeken trouwens van die vrouw.
Er zijn genoeg mensen die je bij filevorming rond voorrangssituaties rustig de hele dag laten staan bij wijze van spreken.

Maar nu was het wat minder gepast proef ik uit het relaas van TS.
Bussen, tja, laat ik daar maar niets over zeggen.
 
@ carnivorous....als het moet......moet het..... maar ben een defensieve rijder, komt niet vaak voor....
meestal zijn het toch de koekblikkers die solliciteren voor een sticker...... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan