Auto verkocht, motor erbij of toch niet?

12mm

Rookie
15 okt 2021
28
12
Hallo allen,

Gisteren na lang wikken en wegen mijn auto verkocht. Ik ga het voorlopig zonder auto proberen, maar ik heb nog mijn sterkste twijfels.

Met de auto/motor reis ik naar werk in een half uur en met het openbaar vervoer ongeveer driekwartier indien geen vertragingen. Mijn motor is een Ninja 650 Performance uit 2021 met 2.500 km op de teller. Ik wil dit voor woon/werkverkeer en plezier gebruiken. Bij heel slecht weer zal ik met het openbaar vervoer gaan. Ik reis doordeweeks dagelijks naar werk en leg dan dagelijks totaal 40km af. Ik heb afgelopen jaar in september en november ook af en toe naar werk gereden met de motor. Zelf geen pekel gemerkt op motor, ondanks dat er wel gestrooid is. Misschien viel dat mee op de wegen rondom Amsterdam-Zaanstreek.

Als ik af en toe met het openbaar vervoer reis naar werk, dan zijn mijn vaste lasten maandelijks hoger dan met de auto, maar over het jaar gezien wel voordeliger in verband met onderhoud en afschrijving van mijn auto. Daarnaast, mijn familie woont op 200km afstand en daarvoor neem ik een weekend vrij abonnement ad 40 euro per maand van de NS. Meestal 1x in de 3-5 weken bezoek ik hen. Met 40 euro benzine kon ik met de auto amper heen en weer reizen, dus deze kosten van het abonnement zijn verwaarloosbaar.

Mijn vraag is hoe zit het met afschrijvingen op de motor. Ik wil nog graag minstens 2 jaar met deze motor rijden. Als ik dan over 2 jaar 30.000km erbij heb. Hoe zit het dan met de afschrijving en onderhoud en dergelijke? Is het verstandig om een kleine motor bij te nemen voor plezier (KTM 125 duke) en de Ninja te gebruiken voor alleen woon/werkverkeer? Of toch een Kia Picanto kopen bij slecht weer omstandigheden, zodat ik meer afwisseling heb in vervoersmogelijkheden.

Ik train ook 3 keer in de week karate en ik vrees dat bij vertragingen met de OV, dat ik dan mijn lessen om 18.30 uur ga missen.

Wellicht kunnen jullie mij wat wijze verstand brengen.

Alvast mijn dank.
 
Waarom een kleine lichte plezier motor erbij?
Heb je daar echt plezier van?
Als je overweegt een motor erbij te nemen, zou ik eerder een werkpaard nemen, oudere cardanfiets of een motorscooter voor ww en je huidige voor plezier
Uit eigen ervaring, scooter is uiterst praktisch en comfortabel voor ww
250-300 is zat, ook met snelweg
 
Ja, als je de vraag stelt of je een motor er bij moet kopen is het antwoord altijd ja.

db
1651570290516.png


Persoonlijk zou ik een autootje erbij houden, maakt je flexibel ook voor het ophalen van ''grotere'' dingen. Heb je niet iemand in je omgeving waarvan je makkelijk een auto kunt lenen? In de tijd dat ik geen auto had kon ik altijd die van me ouders pakken, die stond toch altijd stil in de garage. Af en toe een bloemetje en een tankje benzine, en iedereen was blij.
 
Ja, als je de vraag stelt of je een motor er bij moet kopen is het antwoord altijd ja.

db
Alles +1 is vaak mooier.
Je hebt er lang over nagedacht en dan binnen 1 dag twijfelen of het wel juist was, waarschijnlijk niet dan.
Een auto kopen en weer door.
Het was een grote stap voor mij. Ik heb al ruim 18 jaar een autorijbewijs en sinds vorig jaar een motorrijbewijs. Met dit weer een mooi moment om te proberen autoloos door het leven te gaan. Anders kan ik altijd nog een A-segment auto kopen inderdaad. Voorheen was ik echt van een sportieve duurdere auto, maar het doet me echt niks meer sinds ik motor rijd.
Waarom een kleine lichte plezier motor erbij?
Heb je daar echt plezier van?
Als je overweegt een motor erbij te nemen, zou ik eerder een werkpaard nemen, oudere cardanfiets of een motorscooter voor ww en je huidige voor plezier
Uit eigen ervaring, scooter is uiterst praktisch en comfortabel voor ww
250-300 is zat, ook met snelweg
Eerlijk gezegd denk het ook niet. Ik ben blij met mijn huidige motor en wil over jaar of 2-3 kijken naar 900cc naked of adventure motoren. In de tussentijd vraag ik me af hoezeer de afschrijving is op een motor.
Een scooter voor ww is ook een goede trouwens. Ik moet ongeveer 15km via de snelweg. Dank je.
 
Bekijk bijlage 1756507

Persoonlijk zou ik een autootje erbij houden, maakt je flexibel ook voor het ophalen van ''grotere'' dingen. Heb je niet iemand in je omgeving waarvan je makkelijk een auto kunt lenen? In de tijd dat ik geen auto had kon ik altijd die van me ouders pakken, die stond toch altijd stil in de garage. Af en toe een bloemetje en een tankje benzine, en iedereen was blij.
Om de hoek van mijn appartement is er een Greenwheels auto. Boodschappen doe ik online bezorgen. Shoppen doe ik ook online of kan met de tram zo centrum in. Af en toe ga ik naar vrienden in andere steden en kom in de avond terug. In dat geval kan ik ook prima de auto gebruiken. Verder (gelukkig) geen kinderen, dus hoef niet met anderen rekening te houden.

Auto was feitelijk alleen voor werk en naar ouders. Voor de rest zat ik alleen vogelstront elke dag weg te nemen van de auto. Met werk moet ik soms langs een klant, maar goed ook daar kan ik wel wat op verzinnen.
 
Het moment dat je in de winter niet meer met de motor kunt rijden kun je toch al niet meer vertrouwen op de ns.

Als je motor bij de garage staat of gewoon kapot is kan het wel zijn dat de ns wel rijdt.

db
 
Hallo allen,

Gisteren na lang wikken en wegen mijn auto verkocht. [heel verhaal…] Mijn vraag is hoe zit het met afschrijvingen op de motor. Ik wil nog graag minstens 2 jaar met deze motor rijden. Als ik dan over 2 jaar 30.000km erbij heb. Hoe zit het dan met de afschrijving en onderhoud en dergelijke? Is het verstandig om een kleine motor bij te nemen voor plezier (KTM 125 duke) en de Ninja te gebruiken voor alleen woon/werkverkeer? Of toch een Kia Picanto kopen bij slecht weer omstandigheden, zodat ik meer afwisseling heb in vervoersmogelijkheden.

Ik train ook 3 keer in de week karate en ik vrees dat bij vertragingen met de OV, dat ik dan mijn lessen om 18.30 uur ga missen.

Wellicht kunnen jullie mij wat wijze verstand brengen.

Alvast mijn dank.
Onwillekeurig vraag ik me af of je die vraag niet beter had kunnen stellen voordat je de auto verkocht, maar soit.

Over 2 jaar staat er bij jouw motor dus 32500 km op de klok, als ik je goed begrijp, en dat vind ik nog wel meevallen voor een motor die dan 3 jaar is. Als je het ding dan zou inruilen schrijf je er flink op af (procentueel, qua geld valt het alleszins mee omdat die Ninja immers geen hele dure motor is), maar dat komt omdat je dan een nog steeds jonge motor inruilt. Als je besluit ermee door te rijden, dan tikt de teller natuurlijk door, en doe je er financieel het beste aan om het ding gewoon op te rijden (en louter financieel is dat sowieso het gunstigst). Technisch zou dat iig geen probleem moeten zijn, bij goed onderhoud. Overigens gaat het me niet verbazen als je er in de praktijk meer mee rijdt en/of dat je het ding binnen 2 jaar inruilt, maar dat zegt wss meer over mij dan over jou, maar hoedanook: in dat geval ben je dus duurder uit.

Onderhoud dan, tja, jouw Kawa heeft een betrekkelijk klein onderhoudsinterval, dus je zult er regelmatig mee bij een dealer staan, tenzij je het onderhoud zelf doet, maar omdat het ding nog in de fabrieksgarantie zit kan dat onhandig blijken te zijn als je die garantie wilt kunnen aanspreken. Dat maakt het onderhoud relatief duur: ik heb dat in het verleden gezien bij een eenvoudige Bandit, waarbij de onderhoudskosten bijna net zo hoog waren als de som van de onderhoudskosten van mijn toenmalige FJR en KTM tezamen, bij gelijke kilometrages. Sowieso is motortje rijden meestal duurder dan een klein autootje rijden, zeker als het om grote kilometrages gaat.

Van karate heb ik geen verstand, van OV ontken ik het bestaan, en of je er een motor bij moet kopen… lijkt me wel toch? Gewoon, omdat het kan (maar zoek dan wel wat leuks uit).
 
De motor is nu nog leuk en daardoor neem je veel 'negatieve' zaken nog wel voor lief. Denk aan regen, kou, altijd motorpak mee (en gewone kleren meeslepen), boodschapjes meenemen etc.
Omdat je ook een auto gewend bent, ga je voor dit soort zaken straks graag weer een auto willen. Dat denk ik, weet ik natuurlijk niet zeker.
Motorrijden is leuk als je een rondje om de kerk doet, goed te doen voor woon-werk of een kopje koffie bij een maat, maar niet altijd handig als het je enige dagelijks vervoersmiddel is.

Wat betreft een tweede motor. Ik zou het niet doen.
Je geeft zelf al aan over 2-3 jaar een andere motor te willen kopen. Daarmee geef je ook aan dat dit eigenlijk voor jou een 'tijdelijke lichte instapmotor' is (relatief he). Waarom zou je daar nog een een kleinere motor bij kopen? Alleen om afschrijving te besparen? Gekkenwerk.
Gewoon deze fiets doorrijden en de afschrijving voor lief nemen. Straks komt er ook iemand kijken die gewoon een leuke 'beginnersfiets' koopt voor 1 of 2 jaar om daarna door te gaan naar een groot blok. Zo een persoon kijkt niet naar 10k op te teller of 30-40k.

De afschrijving is lastig te bepalen. Ik heb afgelopen jaar mijn zx10r verkocht voor dezelfde prijs als ik hem 6 jaar daarvoor aangeschaft had. Ook staan z1000 (model 2003-2006) nu nog steeds voor dezelfde prijs te koop als ik de mijne 6 jaar geleden verkocht. Goed, daarentegen was mijn huidige S1000r natuurlijk net zo veel te duur in de aanschaf, omdat die ook niet goedkoper is geworden de afgelopen jaren.
Keiharde inflatie natuurlijk, maar goed het maakt de bepaling van afschrijving momenteel lastig.
 
ik rijd zelf 80 km/dag woon/werk , ik heb een auto die alleen voor boodschappen gebruikt wordt.
als je een pas nieuwe motor hebt zou ik zelf een oud woon/werk brik er bij kopen ,
extra onderhoud van de tweede motor heb je nauwelijks , want je rijdt dezelfde aantal kilometers , of je nu één of twee motoren hebt.
als je met je mooie nieuwe trots in de winter gaat rijden ziet hij er straks na een winter door de pekel niet meer uit.

Ik heb zelf altijd een woon/werk brik die van mij mag roesten,
als je probeert de hele winter je motor netjes te houden heb je er een dagtaak bij.
Mijn mooie fietsen staan in de winter binnen , de woon werk motor is gewoon een gebruiks ding , die slaapt buiten
bevalt mij prima
 
Mijn keus zou zijn kun je het betalen en stallen dan beide en de afschrijving wat is dat :) daar heb ik nog nooit rekening mee gehouden .
 
Bekijk bijlage 1756507

Persoonlijk zou ik een autootje erbij houden, maakt je flexibel ook voor het ophalen van ''grotere'' dingen. Heb je niet iemand in je omgeving waarvan je makkelijk een auto kunt lenen? In de tijd dat ik geen auto had kon ik altijd die van me ouders pakken, die stond toch altijd stil in de garage. Af en toe een bloemetje en een tankje benzine, en iedereen was blij.
Is met de huidige benzineprijzen ook niet leuk meer :N; bloemetje maar schrappen:+.
 
Ik zou sowieso eerst eens een jaartje kijken hoe het bevalt, om alleen over de motor te beschikken. Daarna kun je altijd nog zien.
:^

Gefeliciteerd met je motor en je rijbewijs, maar je begint eigenlijk pas net. Je zult de eerste niet zijn die na een paar maanden veel rijden erachter komt dat je misschien toch een ander soort motor prettiger vindt, of dat je uiteindelijk toch veel meer of juist minder rijdt dan je verwacht had... Bovendien zit je nu nog in een soort twijfelmindset blijkbaar, en ben je dus sowieso nog niet gewend aan langere tijd géén auto hebben.

Kortom, niet de beste situatie om beslissingen in te nemen, zeker niet als je zo iemand bent die iets graag van alle kanten goed overdenkt voordat hij het beslist (en dat lijk je te zijn).

Als je geen haast hebt en als je het belangrijk vindt om weloverwogen financiele keuzes te maken, zou ik zeggen, even rustig wachten en jezelf de tijd en ruimte geven een paar keer van gedachten te veranderen.

Maar het +1 argument is ook waar natuurlijk O-)
 
Ruim 7 jaar zonder auto geleefd en heel het land op een motor doorgereden, ook dagelijks woon-werk en doe nog steeds 99% op de motor (auto is van vriendin). Je zult verbaasd zijn hoe inventief je wordt in het vervoeren van zaken op de motor. Een forse plunjebaal is een goede start, hup over de schouder en laten rusten op de buddyseat.
Doorrijden in de winter vereist wel goede kleding, is soms echt wel afzien maar zeker goed te doen (kijk naar deze winter > welke winter??) Je motor een beetje bijhouden en preventief behandelen tegen pekel dan gaat het lang goed, waarbij het wel zo is dat het ene merk/model wat beter tegen roestomstandigheden kan dan een ander.

Kosten tussen motor en auto liggen dicht bij elkaar, zeker met de huidige benzine- en parkeerprijzen zal de motor wellicht winnaar worden.
Wat je toch vaak ziet is dat je korte ritjes met de auto doet ipv met de fiets of OV, zonder auto bespaar je die dus gewoon!
Motoren met een hoge km stand zijn lastig te verkopen dus voor de 30.000km een ander of lekker doorrijden tot ie echt af is.
Zo'n KTM 125 zou ik zeker afraden, wat een slechte hokken zijn dat, bedrading, ABS, starten, cockpit allemaal storingsgevoelig.
OV pak ik alleen als ik wat ga drinken etc, naar mn werk eigenlijk geen optie vanwege te lang onderweg.
 
Vergeet de parkeerkosten niet. Als je toevallig vaak in gebieden met betaald parkeren moet zijn (en/of wellicht een parkeervergunning moet betalen voor thuis parkeren of zo), kunnen de kosten van een auto (ook een klein autootje) ook best van oplopen.

Overigens eens met bovenstaande, mijn eerste tien gemotoriseerde jaren waren op de motor en ik deed er inderdaad ook van alles mee. Allerlei manieren met riemen, spanbanden, snelbinders, tie wraps en gewoon met 1 arm vasthouden, of op de tank tussen je armen (kan spannend worden...) of onder je jas, of een rugzak voor en een rugzak achter, verzin het maar.

Ik heb nou sinds een jaar of drie de luxe van een auto van de zaak (wat ik soms nog steeds niet helemaal begrijp) en daar word je erg lui van, en in mijn geval ook mooiweerrijder trouwens, maar na de afgelopen 3 maanden motorloos te zijn weet ik het wel zeker: als ik definitief zou moeten kiezen tussen OF motor voor de deur OF auto, zou ik meteen voor de motor kiezen. Of het nou onder de streep duurder is of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Voor die paar km woon /werk ga je toch geen extra motor aanschaffen,dat stukkie kan makkelijk met de fiets,
en als je lui van aard ben desnoods een elektrische :Y
 
Voor die paar km woon /werk ga je toch geen extra motor aanschaffen,dat stukkie kan makkelijk met de fiets,
en als je lui van aard ben desnoods een elektrische :Y
De beste reactie. Als je een speedpedelec neemt ben je in 30 minuten op je werk. s’Avonds 30 minuten naar huis, dan sport je al 5 uur per week. Ideaal.
 
Onwillekeurig vraag ik me af of je die vraag niet beter had kunnen stellen voordat je de auto verkocht, maar soit.

Over 2 jaar staat er bij jouw motor dus 32500 km op de klok, als ik je goed begrijp, en dat vind ik nog wel meevallen voor een motor die dan 3 jaar is. Als je het ding dan zou inruilen schrijf je er flink op af (procentueel, qua geld valt het alleszins mee omdat die Ninja immers geen hele dure motor is), maar dat komt omdat je dan een nog steeds jonge motor inruilt. Als je besluit ermee door te rijden, dan tikt de teller natuurlijk door, en doe je er financieel het beste aan om het ding gewoon op te rijden (en louter financieel is dat sowieso het gunstigst). Technisch zou dat iig geen probleem moeten zijn, bij goed onderhoud. Overigens gaat het me niet verbazen als je er in de praktijk meer mee rijdt en/of dat je het ding binnen 2 jaar inruilt, maar dat zegt wss meer over mij dan over jou, maar hoedanook: in dat geval ben je dus duurder uit.

Onderhoud dan, tja, jouw Kawa heeft een betrekkelijk klein onderhoudsinterval, dus je zult er regelmatig mee bij een dealer staan, tenzij je het onderhoud zelf doet, maar omdat het ding nog in de fabrieksgarantie zit kan dat onhandig blijken te zijn als je die garantie wilt kunnen aanspreken. Dat maakt het onderhoud relatief duur: ik heb dat in het verleden gezien bij een eenvoudige Bandit, waarbij de onderhoudskosten bijna net zo hoog waren als de som van de onderhoudskosten van mijn toenmalige FJR en KTM tezamen, bij gelijke kilometrages. Sowieso is motortje rijden meestal duurder dan een klein autootje rijden, zeker als het om grote kilometrages gaat.

Van karate heb ik geen verstand, van OV ontken ik het bestaan, en of je er een motor bij moet kopen… lijkt me wel toch? Gewoon, omdat het kan (maar zoek dan wel wat leuks uit).
Dank voor je reactie. Ik ben wel benieuwd wat een onderhoudsbeurt gemiddeld kost bij de garage. Ik heb de 1000km beurt voor ongeveer 200 euro gedaan. Wat voor andere motor zou jij erbij doen als je al een 2 cilinder 650cc motor zou hebben?
De motor is nu nog leuk en daardoor neem je veel 'negatieve' zaken nog wel voor lief. Denk aan regen, kou, altijd motorpak mee (en gewone kleren meeslepen), boodschapjes meenemen etc.
Omdat je ook een auto gewend bent, ga je voor dit soort zaken straks graag weer een auto willen. Dat denk ik, weet ik natuurlijk niet zeker.
Motorrijden is leuk als je een rondje om de kerk doet, goed te doen voor woon-werk of een kopje koffie bij een maat, maar niet altijd handig als het je enige dagelijks vervoersmiddel is.

Wat betreft een tweede motor. Ik zou het niet doen.
Je geeft zelf al aan over 2-3 jaar een andere motor te willen kopen. Daarmee geef je ook aan dat dit eigenlijk voor jou een 'tijdelijke lichte instapmotor' is (relatief he). Waarom zou je daar nog een een kleinere motor bij kopen? Alleen om afschrijving te besparen? Gekkenwerk.
Gewoon deze fiets doorrijden en de afschrijving voor lief nemen. Straks komt er ook iemand kijken die gewoon een leuke 'beginnersfiets' koopt voor 1 of 2 jaar om daarna door te gaan naar een groot blok. Zo een persoon kijkt niet naar 10k op te teller of 30-40k.

De afschrijving is lastig te bepalen. Ik heb afgelopen jaar mijn zx10r verkocht voor dezelfde prijs als ik hem 6 jaar daarvoor aangeschaft had. Ook staan z1000 (model 2003-2006) nu nog steeds voor dezelfde prijs te koop als ik de mijne 6 jaar geleden verkocht. Goed, daarentegen was mijn huidige S1000r natuurlijk net zo veel te duur in de aanschaf, omdat die ook niet goedkoper is geworden de afgelopen jaren.
Keiharde inflatie natuurlijk, maar goed het maakt de bepaling van afschrijving momenteel lastig.
Dank je wel. Het maakt mij nu wel duidelijk dat een tweede motor voor de redenen die ik heb aangegeven niet bepaald verstandig is.
ik rijd zelf 80 km/dag woon/werk , ik heb een auto die alleen voor boodschappen gebruikt wordt.
als je een pas nieuwe motor hebt zou ik zelf een oud woon/werk brik er bij kopen ,
extra onderhoud van de tweede motor heb je nauwelijks , want je rijdt dezelfde aantal kilometers , of je nu één of twee motoren hebt.
als je met je mooie nieuwe trots in de winter gaat rijden ziet hij er straks na een winter door de pekel niet meer uit.

Ik heb zelf altijd een woon/werk brik die van mij mag roesten,
als je probeert de hele winter je motor netjes te houden heb je er een dagtaak bij.
Mijn mooie fietsen staan in de winter binnen , de woon werk motor is gewoon een gebruiks ding , die slaapt buiten
bevalt mij prima
Wat voor 'pekelfiets' kan je aanraden? Ik las dat de Bandit erg deugdelijk en betrouwbaar is. In mijn berging past maar 1 motor of een hele kleine motor zoals die 125cc. Dat betekent dus dat ik de motor ook buiten zou moeten zetten.
:^

Gefeliciteerd met je motor en je rijbewijs, maar je begint eigenlijk pas net. Je zult de eerste niet zijn die na een paar maanden veel rijden erachter komt dat je misschien toch een ander soort motor prettiger vindt, of dat je uiteindelijk toch veel meer of juist minder rijdt dan je verwacht had... Bovendien zit je nu nog in een soort twijfelmindset blijkbaar, en ben je dus sowieso nog niet gewend aan langere tijd géén auto hebben.

Kortom, niet de beste situatie om beslissingen in te nemen, zeker niet als je zo iemand bent die iets graag van alle kanten goed overdenkt voordat hij het beslist (en dat lijk je te zijn).

Als je geen haast hebt en als je het belangrijk vindt om weloverwogen financiele keuzes te maken, zou ik zeggen, even rustig wachten en jezelf de tijd en ruimte geven een paar keer van gedachten te veranderen.

Maar het +1 argument is ook waar natuurlijk O-)
Dank je! Ik ben inderdaad een overdenker. Soms iets teveel helaas. Ik ga het voorlopig inderdaad zo proberen. Ergens eind dit jaar kan ik altijd nog de keuze maken voor een auto mocht het tegenvallen.
Vergeet de parkeerkosten niet. Als je toevallig vaak in gebieden met betaald parkeren moet zijn (en/of wellicht een parkeervergunning moet betalen voor thuis parkeren of zo), kunnen de kosten van een auto (ook een klein autootje) ook best van oplopen.

Overigens eens met bovenstaande, mijn eerste tien gemotoriseerde jaren waren op de motor en ik deed er inderdaad ook van alles mee. Allerlei manieren met riemen, spanbanden, snelbinders, tie wraps en gewoon met 1 arm vasthouden, of op de tank tussen je armen (kan spannend worden...) of onder je jas, of een rugzak voor en een rugzak achter, verzin het maar.

Ik heb nou sinds een jaar of drie de luxe van een auto van de zaak (wat ik soms nog steeds niet helemaal begrijp) en daar word je erg lui van, en in mijn geval ook mooiweerrijder trouwens, maar na de afgelopen 3 maanden motorloos te zijn weet ik het wel zeker: als ik definitief zou moeten kiezen tussen OF motor voor de deur OF auto, zou ik meteen voor de motor kiezen. Of het nou onder de streep duurder is of niet.
Bij mij in de buurt is het ongeveer 200 euro voor 2 jaar buiten parkeren. Een rugzak is inderdaad ideaal. Afgezien van een matras die ik bij IKEA heb opgehaald kan ik mij niet herinneren wanneer ik iets groots heb opgehaald. Bovendien kan je inderdaad nog altijd ergens een auto huren.
Voor die paar km woon /werk ga je toch geen extra motor aanschaffen,dat stukkie kan makkelijk met de fiets,
en als je lui van aard ben desnoods een elektrische :Y
Meen je dat? 20km afleggen op fiets is iets van 55 minuten volgens Google Maps. Ik moet dan ook de veerboot nemen, want anders ben ik net een toerist die via de coentunnel gaat fietsen. Als het goed is ga ik over 2-3 jaar verhuizen dichter bij werk en weg vanuit Amsterdam. In dat geval hoef ik nog maar 6km af te leggen naar werk. Een (elektrische) fiets lijkt me dan ideaal.
De beste reactie. Als je een speedpedelec neemt ben je in 30 minuten op je werk. s’Avonds 30 minuten naar huis, dan sport je al 5 uur per week. Ideaal.
Ook een goede overweging inderdaad. Die krengen zijn wel duur trouwens. Ik zou het niet buiten durven stallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan