Auto waar motorfiets in past

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.752
16.499
Ik heb een S1000RR en zou mijn motor graag mee in de auto vervoeren.
Afgelopen seizoen heb ik het met de aanhanger gedaan, maar eventuele diefstal de dag voor vertrek en tijdens het verblijf en het op/afladen zijn niet zo bevallen.

Een camper mag niet langer dan drie dagen in de straat parkeren, anders was dat een goede optie.
Ik wil hem niet verder van huis stallen.
Rijklaar buiten ons autovrije hofje.

Bovendien wordt de auto ook nog twee keer per maand als auto gebruikt ook :+ dus dat is ook veel fijner dan een bus. ;)

Wie kent een nieuwe auto waar de motor achterin past (en ik mijn hoofd niet stoot :+ ) . :? :)
bike-in-back-of-van-2-700px.jpg


Edit. Inmiddels blijkt vooral de hoogte een issue.
Zowel een auto als een bus ophogen dus. :Y
 
Laatst bewerkt:
Renault Trafic (of iets soortgelijks, denk aan Opel Vivaro of Ford Transit). Genoeg ruimte voor 1 motor met toebehoren en past makkelijk op een parkeerplaats of zelfs parkeergarage (<2m hoog). Bijkomend voordeel dat je er zelf ook makkelijk languit in kan.

IMG_20230219_225104.jpg

Screenshot_20230219_230144.jpg

Screenshot_20230219_230203.jpg
 
Camper mag niet geparkeerd worden , dan denken ze dat het stalling is. ik dacht max 2 weken. verplaats je hem dan een centimeter kan je weer 2 weken. je kan ook iets maken met een lier of zo.
 
Camper mag niet geparkeerd worden , dan denken ze dat het stalling is. ik dacht max 2 weken. verplaats je hem dan een centimeter kan je weer 2 weken. je kan ook iets maken met een lier of zo.
Dat is maar 3 dagen, kan vaak langer als de buren niet gaan klagen.
 
🤔Auto... dus geen busje neem ik aan?
Dan is idd de voor-passagiersstoel er uit halen een optie om meer (lengte) ruimte te maken.
Bestel-auto'tjes zijn vaak voorin ook laag dus dan zit je daar mee...
Iets wat voorin ook hoog is, is een Fiat Multipla....

En anders een Ford Transit achtig busje...
Ford F150? of telt in de laadbak niet als "in de auto"?
 
Ford Transit connect L2
Laadruimte is bijna 2m
Die had ik ook genoteerd op mijn verlanglijstje. :P Er staat al heel lang 1 te koop bij mij in de buurt, ze vragen veel te veel voor de km-stand.
Zulke bestelwagens hebben wel een laag dak, rechtop staan kun je vergeten. Ik huur wel eens een busje als de motor over een wat grotere afstand mee moet, maar dat is dan een slag groter, Ford Transit, Fiat Ducato, Citroen Jumper, dat werk.
Om zelf aan te schaffen zou ik wel iets kiezen wat zo compact mogelijk is om te parkeren en rijden, zoals de Transit Connect dus.
De Fiat Doblo Maxi (= L2) valt in dezelfde categorie.
Zulke bestelwagens zijn wel schreeuwend duur valt me op, ze worden vaak excl. BTW geadverteerd ook nog.
 
Ford Transit connect L2
Laadruimte is bijna 2m
Inderdaad. Ford Transit Connect, de verhoogde versie.

Heeft mijn zwager ook, bedrijfswagen voor zijn keukenstudio. Soms neemt hij zijn motor van huis (Voorburg) mee in de bus om vervolgens lokaal (Amsterdam) op de motor te rijden 🏍️.
 
Werkbus of zo'n zelfde bus als personenvervoer uitvoering en dan de stoelen eruit halen. Gegarandeerd een vlakke vloer.
Invalidewagens zijn prachtig hoog, maar soms helaas maar vlak tot aan de voorstoelen. Mogelijk dat het net wel net niet gaat passen.
Maar als je echt meer hoofdruimte wilt, een pickup. Wellicht niet altijd praktisch, wel heel functioneel.
 
Ik heb een S1000RR en zou mijn motor graag mee in de auto vervoeren.
Een camper mag niet in de straat parkeren, anders was dat een goede optie.


Een camper mag niet in de straat parkeren? Huh?

Gewoon buscampertje mag toch (altijd) wel? Ik kan me voorstellen dat zoiets als onderstaand weerstand bij de buurt zal geven, maar een gewoon busje zoals een Transporter kan toch geen parkeerverbod hebben lijkt me.

bhznbixyeokvuf8zxldd.jpg
 
De oude VW Caddy Cargo Maxi van 2004 had een laadruimte lxh: 2250x1262.
Dat zou net passen zonder dat je de passagier stoel er uit moet halen.
Ik heb hem zelf niet, dus geen foto of bewijs.
 
Een camper mag niet in de straat parkeren? Huh?

Gewoon buscampertje mag toch (altijd) wel? Ik kan me voorstellen dat zoiets als onderstaand weerstand bij de buurt zal geven, maar een gewoon busje zoals een Transporter kan toch geen parkeerverbod hebben lijkt me.

Volgens mij is het afhankelijk van de APV. Ik had ooit in Nijmegen een collega die een hele simpele, naar camper omgebouwde oude bus (formaat VW T2) als daily had. Hij reed er alleen zelden in, maar stapte meestal op de motor. Op een gegeven moment zat er eerst een waarschuwing en vervolgens een bon onder de ruitenwisser.
 
Renault Trafic (of iets soortgelijks, denk aan Opel Vivaro of Ford Transit). Genoeg ruimte voor 1 motor met toebehoren en past makkelijk op een parkeerplaats of zelfs parkeergarage (<2m hoog). Bijkomend voordeel dat je er zelf ook makkelijk languit in kan.

Bekijk bijlage 1850301
Bekijk bijlage 1850303
Bekijk bijlage 1850304
Ik heb ook een Vivaro. Met klep ipv deuren en L1 H1. Zat ruimte en ook normaal mee rond te komen.
Parkeergarage is wel héél krap, maar 2m kan net idd.

🤔Auto... dus geen busje neem ik aan?
Dan is idd de voor-passagiersstoel er uit halen een optie om meer (lengte) ruimte te maken.
Bestel-auto'tjes zijn vaak voorin ook laag dus dan zit je daar mee...
Iets wat voorin ook hoog is, is een Fiat Multipla....

En anders een Ford Transit achtig busje...
Ford F150? of telt in de laadbak niet als "in de auto"?
Hou er wel rekening mee dat het tussenschot bij eem busje verplicht om het als bedrijfswagen te laten gelden.
Er zou moeilijk gedaan kunnen worden als die weg is.
(Heb ik me laten vertellen)

@Roy "R"acing , foto van je busje met motor er in?
Heb ik volgens mij niet, maar korte variant en nog 20/30cm over.

Ford Transit connect L2
Laadruimte is bijna 2m
Bijna 2m dan kom je wel tekort. Ik denk dat L2 2m50 is.
 
Hou er wel rekening mee dat het tussenschot bij eem busje verplicht om het als bedrijfswagen te laten gelden.
Er zou moeilijk gedaan kunnen worden als die weg is.
(Heb ik me laten vertellen)
klopt, maar dit is afhankelijk van de bus. Bij sommige mag het wel, bij andere niet. Bij de belastingdienst is meer hierover te lezen:
 
Terug
Bovenaan Onderaan