Auto waar motorfiets in past

Er worden hier veel vragen gesteld over tussenschotten eruit, kampeerwagen/kenteken parkeren enz enz.
Dat is materie waar in verschillende gerichte forums men er al niet uit komt.
Tip: RDW / Belastingdienst en gemeenten hebben allemaal een mailadres waar je met die vragen terecht kunt.

Laten we het hier aub gewoon houden bij de vraag die topicstarter heeft gesteld.
 
Chrysler voyager
Chevrolet transsport

Beide grijs en geel verkrijgbaar
Geel stoelen eruit
Van oud(goedkoop) tot nieuw (duur)
 
Er staat iet bij dat een camper lager dan 190 met hefdak net als de gewone bestel busje wel mogen ? kijk ander hier even de apv wet in uw gemeente .

 
Ik heb een S1000RR en zou mijn motor graag mee in de auto vervoeren.
Een camper mag niet in de straat parkeren, anders was dat een goede optie.

Wie kent een nieuwe auto waar de motor achterin past (en ik mijn hoofd niet stoot :+ ) . :? :)


Niet onbelangrijk: wat is het budget?
Hou er bij een bus op grijs kenteken rekening mee dat het lage MRB tarief niet voor particulieren geldt en je dus de hoofdprijs (want veelal diesel) betaald. Als je je motor niet al te vaak in de auto hoeft kan een bus/aanhanger huren al snel een interessantere keus zijn
 
Ik heb een 15-tal jaar geleden dezelfde oefening gedaan (ging hem wel om een Royal Enfield, dus ik vrees dat de S1000RR niet gaat passen) maar ik kwam dan uit op een Fiat Doblo. Deze was de ruimste in zijn klasse (Citroen Berlingo, Peugeot partner, Opel Combo,...). De Enfield paste erin met de passagierszetel helemaal naar voren.
 
Ik heb een 15-tal jaar geleden dezelfde oefening gedaan (ging hem wel om een Royal Enfield, dus ik vrees dat de S1000RR niet gaat passen) maar ik kwam dan uit op een Fiat Doblo. Deze was de ruimste in zijn klasse (Citroen Berlingo, Peugeot partner, Opel Combo,...). De Enfield paste erin met de passagierszetel helemaal naar voren.
De VW Caddy Cargo Maxi heeft een langere laadruimte.
 
Niet onbelangrijk: wat is het budget?
Hou er bij een bus op grijs kenteken rekening mee dat het lage MRB tarief niet voor particulieren geldt en je dus de hoofdprijs (want veelal diesel) betaald. Als je je motor niet al te vaak in de auto hoeft kan een bus/aanhanger huren al snel een interessantere keus zijn
Op dit moment maximaal €165.000.
Maar de dagelijkse lasten zijn wel belangrijk. Geen diesel bijvoorbeeld.
 
Ik heb een S1000RR en zou mijn motor graag mee in de auto vervoeren.
Een camper mag niet in de straat parkeren, anders was dat een goede optie.

Wie kent een nieuwe auto waar de motor achterin past (en ik mijn hoofd niet stoot :+ ) . :? :)
Bekijk bijlage 1850285
Als het een gewoon busje mag zijn: ik denk dat de Mercedes Vito één van de laagste busjes is met 191cm.
Handig bij parkeergarages.
 
€165.000 ? 😲
Dan ga je een hele grote keuze hebben.
En moet het een auto of een bestelwagen zijn?
Nou ja, dat is ook een beetje onzin.
Maar als het perfect is in alle opzichten is het een optie.
Het is jammer dat een camper niet overal mag blijven staan.
Kon ik er gelijk in wonen.
Dan scoorde het een tien. :Y

Nu zou de kleinste auto waar ik wel rechtop in kan staan het fijnste zijn.
Ik wil niet teveel omhoog met de motor gaan, dus de hellingshoek van het opladen is ook belangrijk.
Het moet gewoon wat eenvoudiger dan met een losse aanhanger worden. :)
 
Camper mag niet geparkeerd worden , dan denken ze dat het stalling is. ik dacht max 2 weken. verplaats je hem dan een centimeter kan je weer 2 weken. je kan ook iets maken met een lier of zo.
Het is inderdaad zoals gezegd inmiddels slechts drie dagen
Dan mag je hem vakantie klaar maken thuis voor de deur.
 
Busje voor mindervaliden misschien? Vaak zit daar al een mooie rolstoellift en/of verlaagde vloer in.

Puur kijkend naar lage houderschapslasten is de Doblo cargo maxi XL een slimme optie denk ik. 217cm lange laadvloer en als ik me goed herinner iets meer hoogte dan een Caddy Maxi. Nadeel: Het is nog geen stahoogte en hij is niet om aan te gluren, maar tis wel de lichtste/zuinigste optie denk ik. Hier zal niemand over vallen in de straat, behalve de modepolitie :P

Random plaatje van internet:
maxresdefault.jpg
 
Even bij de Opel Combo gekeken.
Zelfs met verhoging valt mij dat nog wat tegen.
Goed bukken met 1.82 en een motor aan de hand. :? :)
PSX_20230220_201458.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan