Auto waar motorfiets in past

Even doorgestuurd aan mijn vriendin.
Die weet nog niets van de plannen.
Goed moment voor overleg. :+
PSX_20230221_132347.jpg

Ik twijfel wel over de lengte in dit geval. :)
 
John de Mol kijkt mee!
PSX_20230221_152744.jpg

Big brother. ;)
 
Die Fiat hierboven (of vergelijkbaar Peugeot Bipper) kun je ook vergeten: veel te weinig ruimte in de lengte. De 'oude' Transit Connect zou wel gaan: hoge en langen versie. Twee meter van achterdeur tot aan de pass.stoel.

Scherm­afbeelding 2023-02-21 om 16.28.34.png
 
Nog wat mooier :+ met een dakje er op.
Ik wil niet teveel bukken.
Als je wilt staan kun je een bestelwagen echt vergeten en moet je een busje hebben, Transit/Transporter/Vito etc.
Er zijn o.a. Fiat Doblo Cargo busjes op benzine te koop. Scheelt je aardig in de wegenbelasting.
Moet je dus wel de maxi / L2 uitvoering hebben. En bukken. :P

Een huur bus hoeft niet specifiek voor motoren te zijn hoor.
In elke bus krijg je wel een motor. Een rijplaat en wielklem heeft @Worldbeater vast wel.
Edit:
Oh het is ook een gewone bus met wat extra spul
U huurt de bestelbus inclusief inrij plaat en professioneel materiaal om de motor(en) vast te zetten.
De kosten van de bus bedraagt het normale huurtarief plus eenmalig €30,- per motor.
 
Die verlengde bestelauto's hebben vaak wel een tussenwand die schuin naar achteren loopt. Dus de lengte ff meten op de hoogte van de voorwielas van je motor. Caddy Maxi's worden ook verkocht op CNG, dan is de wegenbelasting ook relatief laag dacht ik.
Ook eens naast een gast met een Nissan NV200 gestaan, die reed zijn fiets in een draaibare voorwielklem en sleurde de motor aan het achterwiel zodat die diagonaal stond.
 
Als je wilt staan kun je een bestelwagen echt vergeten en moet je een busje hebben, Transit/Transporter/Vito etc.

Moet je dus wel de maxi / L2 uitvoering hebben. En bukken. :P
Ik zag net een Fiat Doblo voor het eerst van mijn leven!
Nu let ik er op.. ik word nog een autokenner. :+

Die mag inderdaad wel verhoogd worden
Maar eerst naar de Ford garage en daarna Fiat.
Een huur bus hoeft niet specifiek voor motoren te zijn hoor.
In elke bus krijg je wel een motor. Een rijplaat en wielklem heeft @Worldbeater vast wel.
Edit:
Oh het is ook een gewone bus met wat extra spul
Ik heb pas mijn aanhanger verkocht omdat mijn onderkuip er steeds op vastliep.
Dus wil straks alleen nog met haken / spanbanden gaan werken. :)

Nou heb ik nog wel een inrijklem in de schuur, dus kan deze andere klem nog wel eens proberen.
Daarna pas de kuipdelen vervangen. :)
PSX_20221002_183559.jpg
 
Ook eens naast een gast met een Nissan NV200 gestaan, die reed zijn fiets in een draaibare voorwielklem en sleurde de motor aan het achterwiel zodat die diagonaal stond.
Goeie tip, dat is ook een lichtgewicht bus! Hou wel rekening met de lengte van de laadruimte, die is met 200cm krap. Als ik uitga van 120cm breedte, levert dat volgens onze oude vriend Pythagoras een effectieve lengte op van 233cm. Maar dat is allemaal theorie... :)

Trouwens, hoe ziet zo'n draaibare voorwielklem eruit?
 
Nog niet genoemd alternatief; Renault Espace, oud type. Zag ooit iemand zn 916 achterin zetten nadat hij kuipruitje had gedemonteerd.
 
Goeie tip, dat is ook een lichtgewicht bus! Hou wel rekening met de lengte van de laadruimte, die is met 200cm krap. Als ik uitga van 120cm breedte, levert dat volgens onze oude vriend Pythagoras een effectieve lengte op van 233cm. Maar dat is allemaal theorie... :)

Trouwens, hoe ziet zo'n draaibare voorwielklem eruit?
Was gewoon een normale inrijklem, op een plaat gemonteerd met een lager ertussen. Die plaat was weer op de laadvloer gemonteerd.
Nv200 is inderdaad net tekort voor een motor helaas, want ze zijn licht en goed verkrijgbaar in benzine uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Nog niet genoemd alternatief; Renault Espace, oud type. Zag ooit iemand zn 916 achterin zetten nadat hij kuipruitje had gedemonteerd.
Best een mooi ding. 8-)

Ik ga voor iets nieuws met fabrieksgarantie. :) :)
En ik wil ook niet wat ouder rijden dan ik al heb (smart hybrid).
Dat is iets iets psychologisch.
Buiten de mogelijke ellende van een ander overnemen (wat ik vroeger een stomme reden vond). :+
IMG20210526162715.jpg
 
Vito pakt een busa. Net. Met de kont in de uitsparing van de ruit.
Monster heeft een halve meter over.
 
Ik zie de reden niet waarom je dit wilt.
Waarom niet een motor aanhanger kopen?

Je hebt ze al die kunnen zakken dus lekker makkelijk oprijden.

Een motor in een bus....in je eentje zeker?
Lijkt mij ontzettend onhandig.
 
TS wil vervoer voor motor
Misschien er in wonen, maar geen camper op de straat
Misschien vakantie woning
Moet wel makkelijk in uit laden
Budget 165.000 maar geen dure diesel

Misschien dat jij t snapt.

Heeft TS geen woning op dit moment?
Ik zie voorstellen van auto's waarmee je in je uppie never n motor in of uitlaadt.

Ook zijn deze totaal ongeschikt om in te wonen en dus snap ik niet waarom geen aanhanger
 
Ik ben er uit hoor. Je kunt er in staan en ook slapen maar het is geen camper.
Alleen in- en uitladen. Hoeveel motoren wil je meenemen?

MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *



MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *



MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *


https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...gx-18-470-met-race-trailer-nieuw-origineel-nl
Zoiets zag ik vorig jaar op Zandvoort tijdens een gewone circuitdag. _O- :}

Had een blik in de trailer geworpen hoe de motoren erbij stonden, maar in dat gedeelte gewoon vier stapelbedden.
Gaaf om daarmee de circuits af te rijden in Europa. :9~

Hun snelheid op de baan was niet zaligmakend. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan