Auto waar motorfiets in past

TS wil vervoer voor motor
Misschien er in wonen, maar geen camper op de straat
Misschien vakantie woning
Moet wel makkelijk in uit laden
Budget 165.000 maar geen dure diesel

Misschien dat jij t snapt.

Heeft TS geen woning op dit moment?
Ik zie voorstellen van auto's waarmee je in je uppie never n motor in of uitlaadt.

Ook zijn deze totaal ongeschikt om in te wonen en dus snap ik niet waarom geen aanhanger
Bedankt voor de samenvatting. ;)

De vraag hier is initieel gestart voor een makkelijke auto om de motor in/uit te laden. :Y

Een aanhanger kan ik lastig kwijt en geeft een dag voor een evenement ook extra stress om de montage van de aanhanger of van de opslagplek te krijgen.
Ik had eerst een eenvoudig :} demontabele Motolug en het stressniveau zat al op 101% bij de voorbereiding.

Het opladen geeft ook veel prikkels.
En na een verkeersongeval (door een auto van de motor gebotst op de snelweg) heb ik een Niet Aangeboren Hersenafwijking.
Snel vermoeid en overprikkeld
De motoriek daalt snel naar een dieptepunt en ga bijvoorbeeld een koffiemok gewoon ineens laten vallen.
Krijg niets meer uit de handjes.
Dan moet ik een uur slapen midden op de dag, en dan gaat het weer drie, vier uur. :)

Negen jaar geleden ben ik gescheiden, en mijn ex kan de koopwoning niet alleen betalen.
Ik ben gelijk elders gaan wonen en zolang mijn zoon nog studeert huur ik een andere woning voor meer geld.
Dus zo af en toe heb ik een idee voor goedkoper wonen en het geld duurzaam investeren.

Dat staat los van de start van in dit topic.
Maar ik ben ook wel van het zoveel mogelijk combineren van verschillende behoeften.
Efficiëntie en win~win situaties.
Het leven is al te makkelijk om één ding tegelijk te doen. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Dat zou mijzelf ook geen reet kunnen schelen als ik zoiets kennelijk zou kunnen betalen. :P

Alleen in- en uitladen hoeft natuurlijk ook helemaal niet, je maakt vast heel rap vrienden op de paddock :]
Nee, maar ik viel achterover wat een pro's er mee deden in het snelste groepje. :9~

Alleen toch geen IDM of ONK niveau.
Dat scheelt nog een seconde of zeven. O-)

Op de baan waren ze onzichtbaar. :)
 
Ik zag gisteravond aan de hand van dit filmpje hoe snel en goed je moet bukken. ;)
 
Deze snap ik minder. 8)7
Minder serieus voor mij. ;)
 
Ik ben er uit hoor. Je kunt er in staan en ook slapen maar het is geen camper.
Alleen in- en uitladen. Hoeveel motoren wil je meenemen?

MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *



MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *



MAN TGX 18.470 met Race Trailer * Nieuw * Origineel NL *


https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...gx-18-470-met-race-trailer-nieuw-origineel-nl
304 kilometer. 8)7 :} :')
 
moet een aardige afschrijving zijn op die MAN met 304 km op de klok. Proefritje en er staat 20% meer op

Denk ook dat qua gemak een aanhanger bij verre het gemakkelijkste is. Ik kan de zakbare Humbaur lenen. Geweldig ding met de grote wielen etc, maar is met 250 kg een zwaar ding leeg. Deze For-One is 70kg leeg en kun je staand tegen de muur zetten. En ligt helemaal plat op de grond voor op en afladen. €2000

https://www.louis.eu/en/for-one-mot...or-nl-10043088?filter_article_number=10043088
 
moet een aardige afschrijving zijn op die MAN met 304 km op de klok. Proefritje en er staat 20% meer op

Denk ook dat qua gemak een aanhanger bij verre het gemakkelijkste is. Ik kan de zakbare Humbaur lenen. Geweldig ding met de grote wielen etc, maar is met 250 kg een zwaar ding leeg. Deze For-One is 70kg leeg en kun je staand tegen de muur zetten. En ligt helemaal plat op de grond voor op en afladen. €2000

https://www.louis.eu/en/for-one-mot...or-nl-10043088?filter_article_number=10043088
Thanks.
Een soortgelijke aanhanger als de For-One had ik eerder ook op de korrel.

Als ik de motor een dag van tevoren moet opladen omdat ik vroeg weg moet is dat best spannend i.v.m. diefstal.
Het geheel staat dan op de openbare weg. . :o
Ik heb vorig jaar wel een wielklem gekocht voor mijn oude systeem.
Maar helemaal lekker voelt het niet. :)

En voor een aanhanger moet er hier nog wel wat gebeuren.
Een metalen schuurtje slopen en de spullen er in herverdelen.
Dan kan de aanhanger daar staan.
Een model met zwenkwieltjes om door het smalle poortje te komen.
En ik woon in een autovrije straat.
Dus het is even 200 meter heen en weer.

Bij de auto had ik een meer opgeruimd en kant en klaar gevoel.
De aanhanger optie blijft ook open. :)

In de advertentie wil de motor er wel erg graag op. :+
e0.03.36.10043023MotorradanhaengerForOneD23.jpeg
 
Ik zag laatst een goede tip voorbij komen, je maakt een kartonnen cut-out van je motor zodat je vrij makkelijk kan testen of het past qua vorm en lengte:
Met een simpele duimstok kun je e.v.t. de breedte maat opnemen en dan kan je voor vrijwel 100% controleren of je motor in een auto of bus past.
 
Ik zag laatst een goede tip voorbij komen, je maakt een kartonnen cut-out van je motor zodat je vrij makkelijk kan testen of het past qua vorm en lengte:
Met een simpele duimstok kun je e.v.t. de breedte maat opnemen en dan kan je voor vrijwel 100% controleren of je motor in een auto of bus past.
Die kwam ook voorbij met dezelfde zoekopdracht. :Y

Het grootste probleem blijkt toch de hoogte van de eigenaar.
De lengte is natuurlijk (ook) makkelijk te lezen in de specs. ;) :t
 
Als het stallen van de aanhanger tijdens het niet gebruiken een probleem is, en het stallen van de aanhanger + motor de dag vooraf ook.
Is het dan niet voordeliger om ergens in de buurt een garagebox te huren (of evt kopen).
Dan kun je daar veilig de aanhanger stallen en heb je ook altijd mogelijkheid om hem op te halen.
Mogelijk een goedkopere oplossing dan het kopen van een auto en de maandelijkse kosten daarvan
 
Als het stallen van de aanhanger tijdens het niet gebruiken een probleem is, en het stallen van de aanhanger + motor de dag vooraf ook.
Is het dan niet voordeliger om ergens in de buurt een garagebox te huren (of evt kopen).
Dan kun je daar veilig de aanhanger stallen en heb je ook altijd mogelijkheid om hem op te halen.
Mogelijk een goedkopere oplossing dan het kopen van een auto en de maandelijkse kosten daarvan
Ja, daar ben ik al twee jaar mee bezig.
Te huur, te koop. Het aanbod is helaas nihil. :)
 
Inmiddels de OP aangepast.
Een beetje duidelijker n.a.v. de tips hier. :)
 
Je post maakte t een stuk duidelijker:)

Maar ikzelf (gezond) zou niet weten hoe ik in m'n eentje een motor zou moeten inladen uitladen bij een busje....
Jij kunt niet tegen stress...dan lijkt mij dat onmogelijk.

Heb een keer mijn motorscooter laten ophalen door de dealer voor reparatie maar dan ben je blij dat je met z'n tweeën bent.

De tweede keer kwam er een vent met een grote verder lege bus en die klapte n groot oprijplaat uit....ja dat was n makkie.

Maar de kosten voor zo'n grote bus waar je verder niks mee kan lijkt mij astronomisch voor die paar keer dat je dat gebruikt.
Ik denk toch echt dat je het moet zoeken in een makkelijker aanhanger die je kunt laten zakken.
 
Lorries mt1, kost zelfde als die for one van louis maar stuk meer stabieler en solide
Ik ben 61 en kreeg mijn motor niet meer zonder hulp naar op een aanhanger
Deze is kan de bodem laten zakken waardoor het prima alleen gaat
daarna is ie inklapbaar en recht op te zetten, neemt minder dan 2 m2 in beslag
Echt kinderlijk eenvoudig
 

Bijlagen

  • LORRIES-pogevouwen (1).png
    LORRIES-pogevouwen (1).png
    91,4 KB · Weergaven: 41
Klopt, heb hem uit Duitsland voor €1999, incl 100km /uur goedkeuring voor de Duitse snelweg.
Heb het adres evt wel voor je

Ik dacht dat hij geremd moest zijn en aparte schokdempers moest hebben voor 100km goedkeuring.
Of is er iets veranderd?
Ik zie geen van beide op de foto's.
 
Lorries mt1, kost zelfde als die for one van louis maar stuk meer stabieler en solide
Ik ben 61 en kreeg mijn motor niet meer zonder hulp naar op een aanhanger
Deze is kan de bodem laten zakken waardoor het prima alleen gaat
daarna is ie inklapbaar en recht op te zetten, neemt minder dan 2 m2 in beslag
Echt kinderlijk eenvoudig
Ik rij met trekkende motor mijn motor op de aanhanger, duwen doe ik niet aan mee. Afrijden is mbv de zwaartekracht.
 
Ik dacht dat hij geremd moest zijn en aparte schokdempers moest hebben voor 100km goedkeuring.
Of is er iets veranderd?
Ik zie geen van beide op de foto's.
Ik heb geen idee wat de eisen voor de 100km goedkeuring zijn, of waren.
Maar de mt1 is niet geremd, en heeft geen schokdempers
Maar wel een tempo 100 certificaat,
 

Bijlagen

  • 20230227_184838.jpg
    20230227_184838.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 31
heel vreemd qua tempo 100. Volgens mij en dit ook oplooprem en schokbrekers nodig

edit dat dokument lijkt helemaal niet op een duitse toelating
 

Bijlagen

  • 2023-tempo-100-keuring-voorwaarden.pdf
    86,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan