autobaan vignet

12 aug 2009
45
4
dordrecht
Hallo mede motorrijders van de zomer wil ik een week met de auto , en daar achter een aanhanger met daarop 2 motoren naar zwiterland . De reden dat ik de motoren op de aanhanger mee wil nemen is dat we maar 7 dagen hebben en míjn partner moeite heb met de lange afstanden . Dan volgt nu mijn vraag ' heb ik aan één autobaan vincent voor de auto genoeg of heb ik 3 vinjetten nodig voor de auto en de 2 motoren ' heeft iemand daar een antwoord op mvg. Cor
 
Vignet alleen als je op de snelweg rijdt. Rij je met de motor daar niet dan ook geen vignet! En niet bij de ANWB kopen. Gewoon bij een tankstation voor de grens, veel goedkoper.
 
Voor de auto een en voor de aanhanger een.
met de motoren niet op de snelweg komen.
Dan heb je daar geen vignetten voor nodig.
als je niet te ver zwitserland ingaat kan je ook met de auto binnendoor .
Dan heb je geen vignetten nodig.
per vignet ongeveer 40 euro
 
:^ dat dus, 2 stuks, auto en aanhanger.

En wel zichtbaar op de aanhanger, ben bij de grens stilgezet, hoop gedoe, ik denk wat moet hij nu.
Tja geen vignet op de aanhanger, maar ok die kon ik daar wel kopen.

Ik nog paspoort alles zwaaien allemaal niet belangrijk, niet eens naar gekeken, vignet voor de aanhanger kopen :')
 
Laatst bewerkt:
Met wintersport ook met 3 auto's naar Oostenrijk geweest, per vignet 9 euro

EDIT: Verkeerd gelezen, het is al laat :+
 
Laatst bewerkt:
Voor de auto een en voor de aanhanger een.
met de motoren niet op de snelweg komen.
Dan heb je daar geen vignetten voor nodig.
als je niet te ver zwitserland ingaat kan je ook met de auto binnendoor .
Dan heb je geen vignetten nodig.
per vignet ongeveer 40 euro


Zwitserland binnendoor...

Dat wou ik ook doen van Bratislava naar Belgie... na 4 uur zwitserland was ik nog maar 180 km opgeschoten... snel een vignet kopen.

Dat wegenetwerk is echt gemaakt om traag te rijden... :')
 
Of in Zuid Duitsland de auto neerzetten en op de motor verder, over de provinciale wegen Zwitserland in.
Je bent Hollander of niet.
 
Zwitserland binnendoor...

Dat wou ik ook doen van Bratislava naar Belgie... na 4 uur zwitserland was ik nog maar 180 km opgeschoten... snel een vignet kopen.

Dat wegenetwerk is echt gemaakt om traag te rijden... :')

heerlijk toch, dan kan je genieten van het uitzicht op de autobahn zie je niet veel en binnen door wel :Y
 
Op de Zwitserse autobaan is er nog steeds 10x zoveel te zien als op de Nederlandse. Maar misschien lag dat aan mij, berg op met een afgeladen corsa 1.2 automaat kon ik de vrachtwagens net bijhouden. Met die snelheden is het sowieso makkelijker om rond te kijken :')
 
Vignet eerst plakken op transparant boekenfolie, netjes uitknippen, daarna op de kar. Eenmaal in Zwitserland van de kar overplakken op motor en vice versa aan einde vakantie.
je bent Hollander of niet toch?
 
Oosterijk is een stuk goedkoper.
je hebt daar vignetten voor 10 dagen.
zwitserland alleen voor 1 jaar, of eigenlijk 14 maanden of zo december en januari overlappen elkaar.


}) wat kost 1x 1 pas over in Oostenrijk ook al weer??

En 100x alle passen in Zwitserland?
 
Vignet eerst plakken op transparant boekenfolie, netjes uitknippen, daarna op de kar. Eenmaal in Zwitserland van de kar overplakken op motor en vice versa aan einde vakantie.
je bent Hollander of niet toch?

Gelukkig zijn de dienders niet zo slim en hebben ze dat nog nooit gezien.. |(
 
Afhankelijk of je met de motoren, auto en/of aanhanger op de snelweg rijdt.
Je hebt dan dus of 4 of 2 of helemaal geen vignetten nodig.

Ga je met auto en aanhanger over de snelweg en daarna met de motoren ook over de snelweg dan zit je aan 4 vignetten. Rijd je vanaf Duitsland binnendoor naar startadres en je komt ook met de motoren absoluut niet op de snelweg, dan heb je in het geheel geen vignetten nodig.

Dus bij Weil am Rhein, net voordat je bij Basel Ch in rijdt er vanaf en van daar alles binnendoor. Kom je via de autobaan bij de grens bij Basel en je hebt geen vignet op de ruit word je direct naar aparte baan gestuurd om eerst een vignet te moeten kopen voordat je verder kan.
 
Laatst bewerkt:
}) wat kost 1x 1 pas over in Oostenrijk ook al weer??

En 100x alle passen in Zwitserland?
Snelweg in oosterijk is goedkoper.
Ik ben altijd op doorreis door Zwitserland.
En je krijgt voor dat geld wel schitterende wegen en tunnels.
Ik weet van te voren wat het kost en wat ik er voor terug krijg.
Dus ik heb niet zo'n moeite met dat vignet voor Zwitserland.
Sterker nog, ze staan hier in de kast al klaar voor de vakantie. :)
 
Afhankelijk of je met de motoren, auto en/of aanhanger op de snelweg rijdt.
Je hebt dan dus of 4 of 2 of helemaal geen vignetten nodig.

Ga je met auto en aanhanger over de snelweg en daarna met de motoren ook over de snelweg dan zit je aan 4 vignetten. Rijd je vanaf Duitsland binnendoor naar startadres en je komt ook met de motoren absoluut niet op de snelweg, dan heb je in het geheel geen vignetten nodig.

Dus bij Weil am Rhein, net voordat je bij Basel Ch in rijdt er vanaf en van daar alles binnendoor. Kom je via de autobaan bij de grens bij Basel en je hebt geen vignet op de ruit word je direct naar aparte baan gestuurd om eerst een vignet te moeten kopen voordat je verder kan.


Dit dus....waarom ga je niet naar de franse alpen , kost helemaal niets
 
daar wonen fransen en dat is nog veel erger als het betalen van belasting. die belasting heb je maar 1 keer last van die fransen kom je elke dag tegen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan