Autobrandstofpomp blijft slecht lopen!!

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Voor degene die nog niks van mijn project weten, heb dus een gsxr 750 k4 injectie blok in een quad gehangen. Orginele pomp zit in de tank dus moest een andere brandstofpomp.

Heb er nu al meerdere geprobeerd, maar hij blijft te rijk lopen. Die van en auto geven meestal rond de 3 bar en moet het gsxr blok ook hebben.

Nu heb ik een brandstofdrukregelaar met meter er tussen gehangen en meet ik 8 bar!!!
Krijg hem terug geschroefd naar 6 bar. Uiteraard nog veels te veel.

Hoe kan dit? Vacuum heb ik van de IAP sensor gepakt. Kan het zijn dat de vacuum niet goed is en de regelaar daardoor niet werkt.

Vind het ook gek dat een autopomp 8 bar levert?

Graag hulp en alvast bedankt.
 
330s2np.jpg
 
Kan me even niks voorstellen bij een overdrukventiel. Wat houd dat precies in dan?

Anders kan ik toch ook de brandstofregelaar in de retour zetten?? Dan houd me rail toch voldoende brandstof of dan staat die zeker niet op 3 bar?
 
Laatst bewerkt:
Een overdrukventiel regelt de druk voor de ventiel een drukregelaar erna, met een overdrukventiel blijft de rail op druk staan ook met uitgeschakelde pomp met een regelaar niet.
 
uhm, ja DAT is van belang bij een blokschema...
|(


zucht... overdrukventiel van 3 bar na je rail, in de te maken retour...
in het laatste schema is de regelaar dus het overdrukventiel....
en overigens ongeacht de plaatsing van aansluitingen prima te verwezelijken...

isse simpel.... onderdeeltjes scoren is dan nog het lastigste... :+

wat ik me wel afvraag is wat die continudruk gaat doen met je verstuivers als de motor stil staat? of laat een dergelijke pomp druk terug als hij uit staat?
 
Laatst bewerkt:
En na je brandstofpomp hoort nog iets van een filter, kleine vuiltjes wil je niet in je injectors hebben...

...
wat ik me wel afvraag is wat die continudruk gaat doen met je verstuivers als de motor stil staat? of laat een dergelijke pomp druk terug als hij uit staat?

Normaal zit er zelfs een terugslagklep na de pomp en voor de rail om de rail op druk te houden. Bij de volgende start heb je al druk en het zal ook wel gasvorming in de leiding voorkomen.
Injectors dichten net zo af als een klep in een 4-takt motor. Het kost dan ook meer moeite om een injector open te krijgen naarmate er meer brandstofdruk is omdat je hem tegen de druk in op moet tillen.

Auto-pompjes kunnen idd boel druk leveren als je ze blokkeerd, zal vast niet goed zijn voor de levensduur.
 
Heb de benzinedrukregelaar in de retour gezet en gaat perfect.

Brug is 25 cm verlengd en trok nog een wheelie:D Echt oppassen met gas geven.

Helaas heb ik de carterpan gvd lek gereden. Reed alleen maar vlakke stukken dus weet niet goed hoe het gebeurd is. Zit een soort van kut vin op de carterpan en daardoor is de grondspeling maar 8 cm ongeveer. Misschien met het landen van de wheelie de grond geraakt.

Straks eraf halen en dichtlassen op me werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan