autocom in de aanbieding in de UK

Nomore-talking

MF veteraan
14 apr 2007
9.540
1
mensen die aan de autocom sets denken, kijk een is de Uk online shops. *O* *O* momenteel is er een opruiming gaande met bv de autocom kit 200 duoset voor 110 pond inclusief verzenden. dat is tegen 125 euro omgerekend. de sets doen hier 250 :( en meer. verder zijn alle toebehoren momenteel spot goedkoop. kabels bv voor 10 to 15 euro enz enz

heb mezelf maar de kid 200 gegeven voor sint O-) en na 4 dagen in huis gekregen. werkt perfect snel verzonden (zelfde dag) goed verpakt enz enz.

misschien nog voor een kerst kado? :Y :Y
 
Dat is waarschijnlijk omdat het een vreselijk achterhaald systeem is wat ze aan de straatstenen niet meer kwijtraken.

Bluetooth is the name of the game tegenwoordig..
 
ja en daar kom je wel 4 kilometer mee niet waar?

heb zo'n bluetooth ding gehad om mijn gtr en de autocom op de voyager, snel na een week maar verkocht en nu een tweede autocom op de GTR. zelfs met 190 nog kraakhelder zowel op de telefoon als intercom en bike to bike.

bleutooth is leuk voor kleppen op een fiets maar wil je meer dan wordt het een ander verhaal, en dan heeft autocom zich in middels ruim bewezen.
 
ja en daar kom je wel 4 kilometer mee niet waar?

heb zo'n bluetooth ding gehad om mijn gtr en de autocom op de voyager, snel na een week maar verkocht en nu een tweede autocom op de GTR. zelfs met 190 nog kraakhelder zowel op de telefoon als intercom en bike to bike.

bleutooth is leuk voor kleppen op een fiets maar wil je meer dan wordt het een ander verhaal, en dan heeft autocom zich in middels ruim bewezen.
Kan, ben meerdere keren half europa rondgereden met een autocom + walkie talkies en vond het een drama..

Als je met meerder mensen tegelijk wil praten, dan zul je wel moeten, want dat kunnen ze jammer genoeg nog niet met Bluetooth.

  • Dat gekraak op die stomme zenders die niet duplex werken..
  • Vox sturing die bij het minste of geringste aanslaat, en als je hem strakker zet, dan werkt hij niet, of maar half.
  • Gare geluidskwaliteit.
Heb nu Interphone :P , gaat prima bike to bike.. paar 100 meter lukt altijd en tot 1,5 km als je line of sight hebt. Als je elkaar kwijt raakt kun je altijd nog bellen.. (ook via bluetooth)

Misschien als je hele dure zenders koopt dat het een stuk beter gaat, maar waarom zou ik? In die Interphone zit alles in een.. *O*

Batterijen gaan wel na 6-7 uur lullen leeg, en je autocom zit op je accu, dus dat heeft zo z'n voordelen.. Alleen was bij mij altijd nog de walkie talkie leeg na een paar uur.
 
Laatst bewerkt:
wel van de zomer zat ik met de PMR (alinco 5 watt) in zweden en duitsland. dagen van 10u-22u.
soms 3 tot 4 kilometer (snelheden tussen de 50 en 180 km/u) tussen elkaar en prima te verstaan. lekker de mp3 aan, als er werd gesproken de muziek vanzelf 50%weg en met de telefoon 100% inorde. vox schakeling deed het ook prima mede dankzij de ruissensor die de windruis van de spraak gescheiden houdt.
de alinco heeft een lith batt die het 12u doet en opladen duurt 3 uur. maar ik heb de batt er af en gewoon een autolader er aan hangen.

maar ik moet wel toegeven dat de oudere versie minder was (de versie met de 5 polige stekkers )en de easy serie ook matig was/is. de pro daarin tegen en de sport-7 serie toppie (naar mijn idee dan hoor)
 
bijna vergeten die bleutooth die ik had was dus een interphone. gekocht voor 180 meen ik en na drie maanden verkocht via marktplaats voor 65 omdat er geen hond voor bood.
 
[me="elsinga"]heeft de AVI Pro en is is erg tevreden.[/me] Er hangt een Garmin Quest aan voor de navigatie, een Kenwood TH-F7E voor PMR (max 5W, maar 0,5 is genoeg) en FM radio (ja, tegelijk! Handig een dual-tuner ;) ) en een BT dongle voor de GSM. Alles op 12v aangelsoten, behalve de GSM in de binnenzak. En dan heb ik nog ruimte voor een MP3 speler, maar met de radio aan is dat niet nodig.

De VOX is erg goed, maar voor het bediengemak ook een PTT knop aan het stuur. Een aanrader.
 
[me="elsinga"]heeft de AVI Pro en is is erg tevreden.[/me] Er hangt een Garmin Quest aan voor de navigatie, een Kenwood TH-F7E voor PMR (max 5W, maar 0,5 is genoeg) en FM radio (ja, tegelijk! Handig een dual-tuner ;) ) en een BT dongle voor de GSM. Alles op 12v aangelsoten, behalve de GSM in de binnenzak. En dan heb ik nog ruimte voor een MP3 speler, maar met de radio aan is dat niet nodig.

De VOX is erg goed, maar voor het bediengemak ook een PTT knop aan het stuur. Een aanrader.
Waar haal je die BT dongle voor je telefoon of van welk merk is dat?
Ik zit te zoeken maar ik kan zo gauw ff niks vinden.
 
bijna vergeten die bleutooth die ik had was dus een interphone. gekocht voor 180 meen ik en na drie maanden verkocht via marktplaats voor 65 omdat er geen hond voor bood.
Vreemd, net twee weken mee rondgereden.. (door Japan :} ) en vind het helemaal geweldig, maar goed, gelukkig heeft iedereen zijn eigen voorkeur..
 
wel van de zomer zat ik met de PMR (alinco 5 watt) in zweden en duitsland. dagen van 10u-22u.
soms 3 tot 4 kilometer (snelheden tussen de 50 en 180 km/u) tussen elkaar en prima te verstaan. lekker de mp3 aan, als er werd gesproken de muziek vanzelf 50%weg en met de telefoon 100% inorde. vox schakeling deed het ook prima mede dankzij de ruissensor die de windruis van de spraak gescheiden houdt.
de alinco heeft een lith batt die het 12u doet en opladen duurt 3 uur. maar ik heb de batt er af en gewoon een autolader er aan hangen.

maar ik moet wel toegeven dat de oudere versie minder was (de versie met de 5 polige stekkers )en de easy serie ook matig was/is. de pro daarin tegen en de sport-7 serie toppie (naar mijn idee dan hoor)
Is dat 12 uur praten of standby? Interphone kan weken standby, maar zodra je gaat zenden gaat het hard.

Kweenie meer welke wij hadden, had in elk geval grote lompe stekkers.. Muziek was wel relaxed, maar met the Prodigy op mijn hoofd een bergpas over doe ik maar niet meer })

Bijkomend nadeel voor mij is dat ik vaak op andere (gehuurde en geleende) motoren rijd, en mijn eigen motor nu al 8 maanden in onderdelen uit elkaar ligt.
 
dat is dus 12 uur praten, standby schakeld hij zichzelf uit en gebruikt geen stroom (alleen dan praat je op 0.5 wat wat goed is tot 1.5 km. raakje elkaar verder uit het oog draai je hem op naar 5 watt met een knopje op de zender en dan gaat hij rond de 4 tot 5 kilometer afhankelijk van het weer en de omgeving (in de stad bv 3.5 kilometer op de snelweg 5 kilometer) alleen dan gaat hij nog maar 6 uur mee))
 
Is dat 12 uur praten of standby? Interphone kan weken standby, maar zodra je gaat zenden gaat het hard.

Kweenie meer welke wij hadden, had in elk geval grote lompe stekkers.. Muziek was wel relaxed, maar met the Prodigy op mijn hoofd een bergpas over doe ik maar niet meer })

Bijkomend nadeel voor mij is dat ik vaak op andere (gehuurde en geleende) motoren rijd, en mijn eigen motor nu al 8 maanden in onderdelen uit elkaar ligt.


Dan raak je geheid "out of space" :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan