Autoloos; 100% motor

Heb jij een auto erbij?

  • Ja, ik heb een motor EN een auto nodig

    Stemmen: 128 71,5%
  • Nee, ik red het alleen op de motor

    Stemmen: 51 28,5%

  • Totaal aantal stemmers
    179
Ontgroenen! meer gas, no guts, NO glory! :+ (grapje)
Volhouden met wat goed is qua rijstijl en hier en daar kijken wat ik beter kan doen. Laatste tijd wat tegenleunen geprobeerd op een rotonde, zodat ik stabieler korte bocht kan maken.
 
Wij hadden vroeger thuis geen auto, was geen geld voor, heel soms voor vakantie werd er 1 gehuurd. Ik weet dus wat het is om geen auto te hebben. Nu heb ik wel een auto (gewoon omdat het kan) , ook al doen we in het dorp alles op de fiets (wat vrij uitzonderlijk is als ik de luiheid van de mensen in mijn straat bekijk) mijn buurman rent alleen als het parkeerplekje voor mijn huis vrijkomt en hij snel daar zijn auto neer moet zetten (die 5 meter verderop geparkeerd stond, beetje dat niveau) maargoed voor naar het werk (1 a 2 x in de week (rest thuis) pak ik de motorscooter, of een boodschap een dorp verderop als het mooi weer is. Wij hebben ook een caravan dus is een auto wel handig. Kan je zonder auto, dat denk ik wel, maar gemak dient de mens. De auto rijdt ook maar 10.000 km per jaar (waar ik met de motor weleens 12.000 aantikte voor corona, nu denk ik max 6.000 per jaar.
 
Denk dat Corona sommigen even wakker heeft geschudt. Luiheid is denk ik iets te gevoelig, maar laten wij zeggen "aangeleerde gedrag". Wat je vaak doet, dat wordt je natuur. En om dat te veranderen kost veel, heel veel moeite. Vaak hoor je pas van mensen die iets heel ergs meegemaakt hebben, dat ze dan pas veranderen. Helaas is dat voor velen al te laat.

Vroeger deed ik 2 volle tassen aan mijn fiets, 1 links en 2 rechts op mijn stuur. Auto had ik toen niet. Nu leen ik soms van iemand. Om dat wat te compenseren, fiets ik HIIT voor bijv. 30 ~ 60 minuten. soms 1, soms 2 keer per week. Vaak in combinatie met wat film / televisie of playstation. Daarna meteen de douche in. 2.5 vlieg:) in 1 klap.

HIIT werkt verdomd goed: fietsen thuis o pde hometrainer, warming up natuurlijk, dan stretchen, langzaam / middel snel, heel snel, middel snel, heel snel....en dat blijven volhouden voor de gewenste periode van minimaal 30 minuten. Voordeel: je lichaam gaat in afterburner stand voor enkele dagen. De verbranding is dan ook verhoogd. dus afvallen zonder iets extra te hoeven doen. :}

Bovenstaande valt mooi in de 100% motor topic....kan je gezond en wel motor blijven rijden!
 
Wij hadden vroeger thuis geen auto, was geen geld voor, heel soms voor vakantie werd er 1 gehuurd. Ik weet dus wat het is om geen auto te hebben. Nu heb ik wel een auto (gewoon omdat het kan) , ook al doen we in het dorp alles op de fiets (wat vrij uitzonderlijk is als ik de luiheid van de mensen in mijn straat bekijk) mijn buurman rent alleen als het parkeerplekje voor mijn huis vrijkomt en hij snel daar zijn auto neer moet zetten (die 5 meter verderop geparkeerd stond, beetje dat niveau) maargoed voor naar het werk (1 a 2 x in de week (rest thuis) pak ik de motorscooter, of een boodschap een dorp verderop als het mooi weer is. Wij hebben ook een caravan dus is een auto wel handig. Kan je zonder auto, dat denk ik wel, maar gemak dient de mens. De auto rijdt ook maar 10.000 km per jaar (waar ik met de motor weleens 12.000 aantikte voor corona, nu denk ik max 6.000 per jaar.

Ik vind 10.000 voor een auto die je niet nodig hebt nog best veel, ik haal met moeite de helft.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik heb auto's alleen als hobby, voor woon-werk pak ik veel liever de motor.
 
:^

Misschien haal ik 1.500~2.000 kilometer op de teller van de auto.
Ik ga het wel horen met de APK.

Dit jaar drie circuitdagen in Assen en een evenement in de Frankrijk.
Dan ga ik over deze kilometers heen. :+
 
2 auto's en meerdere motoren, 1 auto rijdt mijn zoon mee naar het werk en de andere gebruik vrouw lief en zelf haal geen 1000km met auto rijden op een jaar .
Zelf het hele jaar door op de motor woon werk behalve met sneeuw dan de auto maar gelukkig is het niet vaak wit van de sneeuw dus brommeren we lekker door .
Behandel het wel tegen strooizout tegen de tijd dat deze periode begint.
De andere motoren zijn voor toer en vakantie ritjes ,en slapen in de mindere periodes .
 
Ik heb slechts 1 auto, een Twingo uit 2007, die ik van m'n pa geërft heb. Die had hem nieuw gekocht, en nu is ie bij mij. Er staat nu 90.217 km's op.
En ie doet het altijd. Eigenlijk gebruik ik die alleen maar voor de boodschappen, 3 kratjes HJ meenemen op de motor word wat moeilijk. En met slecht weer, om naar het werk te gaan.
Het enige wat er aan kapot is gegaan was een ABS ring, linksvoor, en het raammechanisme aan de bestuurderskant.
 
Ik vind 10.000 voor een auto die je niet nodig hebt nog best veel, ik haal met moeite de helft.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik heb auto's alleen als hobby, voor woon-werk pak ik veel liever de motor.
Ja dat is relatief veel, maar ik heb de auto voor het gemak, moet bijv donderdag 90 km enkele reis voor werk, dat kan op de motor, maar moeten spullen mee, dan ga ik toch maar met de auto... familie woont ook wat verder weg. Je kan 'leven' zonder de auto, maar dan ben je beperkt (als je een gezin hebt) heb je geen gezin dan is de situatie alweer anders. Dat ik in de buurt alles op de fiets doe is vooral om de auto te ontzien (korte stukjes niet goed) dat het beter is voor de portemonee en milieu is mooi meegenomen.
 
Boodschappen doe ik op de brommer. Dagelijks, zodat het in een plastic tas aan m'n stuur hangen kan. De motor gebruik ik voor de wat langere afstanden, is een beetje onzin voor supermarkt runs die 500m heen en terug zijn. Een gezin heb ik niet dus hoeft ook niet mee. De 15 km woon / werk verkeer - ach, motor of brommer, net hoe m'n bui is.

Waar ik tegen aan loop: het is soms afzien als het koud is of regent. En die een of twee keer per jaar dat ik iets vervoeren moet wat echt niet op de brom of de motor mee kan schuif ik wel wat eurootjes naar een collega toe om het voor mij te vervoeren.
 
500 meter. Met een brommer.
_O-
Tja, dat krijg je he, als je gewrichten niet zo goed zijn, en ik er van m'n werk terug gewoon langs rij. Of moet ik van jou de brommer eerst thuis zetten en dan gaan lopen, heb je dat liever?

Nog meer meningen over hoe iemand anders z'n leven lijd?
 
Afgelopen jaren de auto steeds minder gebruikt. Schakelbrommer voor 80km woonwerk verkeer per dag, regenpak bij slecht/koud weer (houd de koude wind ook goed buiten) en de auto pas als het om 8:00 nog steeds onder de 5 graden was. De Kawasaki niet echt meer voor woonwerk verkeer kunnen gebruiken, maar daar komt wel verandering in zodra ik weer terug in NL ben. Met 1 project auto, 1 donor en een 'normaal gebruik' auto, zal ik vast niet helemaal autoloos gaan worden :P

In de Filipijnen nog geen auto nodig gehad. Wel rond gekeken voor wat leuks, maar onderhoud doet men vaak niet bij betaalbaar spul.... laat maar... Zou soms wel even wat praktischer zijn, maar alles is tot nu toe goed gelukt op de motor. Ben hier nu bijna een jaar en autoloos. Ik rij zo'n 2000km per maand, soms wat meer
 
Nog effe iets over jouw antwoord op @Raphaël-s

Tja, dat krijg je he, als je gewrichten niet zo goed zijn, en ik er van m'n werk terug gewoon langs rij. Of moet ik van jou de brommer eerst thuis zetten en dan gaan lopen, heb je dat liever?

Nog meer meningen over hoe iemand anders z'n leven lijd
Ik heb echt met jou te doen!
Jij moet je wel heel erg zielig voelen.

De meeste mensen leiden een leven. Maw komen zo hun tijd door.
Jij geeft aan dat je een leven lijdt. Maw bij jou is het dus vooral kommer en kwel???
 
Absoluut niet. Waar haal je dat idee vandaan? Leg me dat eens uit.

Een typefout en daar heel grappig over doen.
Lange ij of korte ei in leiden maakt nogal een verschil.

Welkom op mf, elke taalfout of schrijffout zoeken en uitvergroten, op elke slak zout leggen, van het onderwerp afwijken, grappen maken over vanalles en nog wat.
Je moet er een beetje tegen kunnen. :P
 
Een typefout en daar heel grappig over doen.
Lange ij of korte ei in leiden maakt nogal een verschil.

Welkom op mf, elke taalfout of schrijffout zoeken en uitvergroten, op elke slak zout leggen, van het onderwerp afwijken, grappen maken over vanalles en nog wat.
Je moet er een beetje tegen kunnen. :P
Aaah, ok. Dat was me echt niet opgevallen. Lijden / leiden is zowiezo iets waar ik altijd over struikel, zal vast nog wel eens gebeuren. "Het zal wel met 'ij' zijn want Leiden is een stad" gedachtengang, en zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan