Autoloos; 100% motor

Heb jij een auto erbij?

  • Ja, ik heb een motor EN een auto nodig

    Stemmen: 128 71,5%
  • Nee, ik red het alleen op de motor

    Stemmen: 51 28,5%

  • Totaal aantal stemmers
    179
Met dat laatste zeg je wat. Ik kan mezelf gek maken met wat ik allemaal doe en moet van mezelf.
OV zal ook iets zijn waaraan je moet willen wennen. Je meissie snap ik volkomen. In een stad is het goud. Daar kwam ik met een weekje Berlijn achter. Met de auto zou ik nog geen 10% gezien hebben.
Nogmaals hulde aan iedereen die het met 2 wielen af kan

Note:
Het onderwerp heeft me interesse. Het downsize gedeelte met name. Ik zal er altijd een auto bij houden. Vorige week zat ik even grof te tellen wat ik uitgegeven heb (zakelijk en privé) om alles op orde en goeie conditie te houden
 
Kleine update na een jaartje "fulltime" motorrijder te zijn geweest.
Het is prima gelukt. Belangrijk is om gladheid in de gaten te houden, en ritten met "vracht of passagiers" goed te plannen.
Ik heb 2 oudere mannen in de flat wonen die allebei met serieuze gezondheidsklachten zitten. Af en toe help ik die gasten en als ik t nodig heb, kan ik bij 1 van de 2 een auto vragen. Mekaar helpen, dat is t mooiste wat er is.
 
Ik heb al een paar jaar alleen een motor,ga op de fiets naar mijn werk/ sporten en de supermarkt is 350meter verder op.
Vriendin kan achterop maar kan ook mijn andere motor gebruiken.
Voor in de buurt heb ik nog een 150cc motorscooter dus daar vervoer ik van alles mee, zelfs een ikea kast en een plaat hout.
 
Auto is mijn primair vervoer.
Motorfiets is lekker om het hoofd even leeg te maken op vrije dagen (mooiweerrijder).

OV chipkaarten verlopen bij mij, altijd weer gedoe om het saldo terug te krijgen..
 
Ikzelf rij eigenlijk 99% vd tijd alleen met mijn motor.
Mijn vrouw gebruikt de auto.
In geval van nood, bij gladheid of als ik vroeg weg moet en het regent hard, pak ik de auto nog wel eens mee (als mijn vrouw hem niet nodig heeft).
Maar het liefst ben ik op 2 wielen...een auto is voor mij puur praktisch vervoer...het doet mij niks.
 
In de meer dan 40 jaar dat ik een rijbewijs heb (motor in '80, auto in '88) heb ik zelf nog nooit een auto gehad. De meeste van mijn motoren hebben/hadden koffers, en eigenlijk heb ik altijd wel een aanhanger gehad voor de spullen die voor de koffers te groot waren. In principe kan ik het hele jaar door wel rijden, alleen als er gladheid verwacht wordt blijft de motor staan. Dan is er eigenlijk altijd wel iemand wiens auto ik lenen kan, of ik blijf gewoon thuis....
 
Ikzelf rij eigenlijk 99% vd tijd alleen met mijn motor.
Mijn vrouw gebruikt de auto.
In geval van nood, bij gladheid of als ik vroeg weg moet en het regent hard, pak ik de auto nog wel eens mee (als mijn vrouw hem niet nodig heeft).
Maar het liefst ben ik op 2 wielen...een auto is voor mij puur praktisch vervoer...het doet mij niks.
Mijn situatie is vergelijkbaar. Andere overeenkomst is Hattem; daar ben ik getogen.
 
Hier ook op m`n 18e de motor gehaald, op m`n 19e de motor. Ben nu 36... ik heb sinds mijn 19e nog geen 50.000 in de auto gereden. De meeste van de km's komen ook nog eens vanuit kleine vrachtwagens die ik moest omwisselen in Sydney Aus wanneer er weer 1 vol zat. Daarentegen zit ik al jaren tussen de 30 en 50k per jaar op de motor.

1x in NL een auto gekocht voor 300 euro na een "hevige" winter. Nog geen 10x gebruikt, sterker nog, ik was volledig vergeten dat ik een auto had tot ik weer eens een keer langs dat geparkeerde ding reed 😂.

1x in Australië een auto gekocht omdat mijn vader en zusje een maandje langs zijn gekomen. En airco dan toch wel wat fijner is wanneer je met z`n 3'en op pad bent in 40+ graden.

Als ik al eens iets moet vervoeren dat echt niet op de motor past. En er past best veel als je een beetje redelijk bent in Tetris en dingen vastbinden 😅. Dan kan ik altijd wel de auto lenen van mijn vader of zusje. Of ze nemen het dan voor mij mee als het op de route ligt.

Het vervelendst vind ik dat ik soms wel een leuke motor(opknappertje) zie staan om wat mee te gaan doen maar dat transport dan toch wat lastiger is. Maar daarvoor zijn we het zijspan van mijn vader weer wat aan het opknappen 😂. Gootje erop ipv het bakje en klaar.
 
Ik heb al een paar jaar alleen een motor,ga op de fiets naar mijn werk/ sporten en de supermarkt is 350meter verder op.
Vriendin kan achterop maar kan ook mijn andere motor gebruiken.
Voor in de buurt heb ik nog een 150cc motorscooter dus daar vervoer ik van alles mee, zelfs een ikea kast en een plaat hout.

Ik moest laatst een paar PAX-kasten bestellen, die heb ik maar niet op mijn motorscooter meegenomen .Zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moet boxen. Heb het laten bezorgen met een vrachtauto.
 
Ik moest laatst een paar PAX-kasten bestellen, die heb ik maar niet op mijn motorscooter meegenomen .Zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moet boxen. Heb het laten bezorgen met een vrachtauto.
Een ikea malm met 3 lades kan op de scooter. De doos leg je op het zadel en zet je vast en daar zit je ook op. Maar bezorgen had slimmer geweest hoor. Vanaf ikea Amsterdam naar purmerend is best nog een stukje rijden
 
Een ikea malm met 3 lades kan op de scooter. De doos leg je op het zadel en zet je vast en daar zit je ook op. Maar bezorgen had slimmer geweest hoor. Vanaf ikea Amsterdam naar purmerend is best nog een stukje rijden
Hahaha, heb je foto's?
Hier was het 175-200 kg ofzo bij elkaar. Had nooit gepast.
 
In mijn studententijd, toen mijn uitwonende beurs volledig opging aan huisvesting en eten (5 x per week macaroni....je kent dat wel..), ben ik een paar jaar lang 100% motorrijder geweest.
Alles wat mijn weekendbaantjes-beurs toeliet was een afgetrapte ouwe Honda CB350F...
Daar heb ik gruwelijk veel kilometers mee gereden, rain or shine, en de rest deed ik in het OV..
Uiteindelijk een ouwe Mini Clubman Estate gekocht van een flatgenoot, en de Honda met een doorgeslagen koppakking doorverkocht voor twee knikkers en een dropje.
Na anderhalf jaar motorloos geweest te zijn me voorgenomen dat NOOIT meer te doen, en sindsdien staan er eigenlijk altijd meerdere in m'n stal.
 
Toen een kind in de planning zat heeft mijn vrouw mij een proefles voor de auto cadeau gedaan. Naderhand heb ik meebetaald aan de nieuwe auto voor mijn vrouw. Ik heb dus geen auto.O-)
 
Ik rijd dagelijks woon/werk met de motor en met de bagage opties heb ik doorgaans voldoende ruimte om te doen wat ik wil. Echter met kinderen naar school brengen wat ik 1x per week doe werkt dat net niet. Heb daarom wel een auto (een cabrio, dat wel) en geniet daar ook wel van, maar ben nog elke dag blij dat ik niet gekozen heb voor een lease auto, maar gewoon op mijn eigen motor stap.
 
Ik heb 12jaar alleen motor gereden, en op mijn 30ste mijn autorijbewijs gehaald, de reden daarvoor was, is simpel, mij vrouw was zwanger. Sindsdien rij ik voornamelijk met de auto, heeft ook te maken met het feit dat de auto per km goedkoper rijden is dan de motor. Ik vergelijk mijn motor met mijn auto natuurlijk hè. Niet een zero motor met een V8 4x4.
Persoonlijk vind ik het ook zonde om mijn motor te slijten aan steeds hetzelfde stukje weg (woon-werkverkeer dus). Voor uitjes is het net hoe het uitkomt.
 
Een ikea malm met 3 lades kan op de scooter. De doos leg je op het zadel en zet je vast en daar zit je ook op. Maar bezorgen had slimmer geweest hoor. Vanaf ikea Amsterdam naar purmerend is best nog een stukje rijden
Zeker bij IKEA kun je prima meubels met de motor halen. Na de kassa ga je naar de transportbalie, levert de spullen daar in en dan moet je je nog redelijk snel op de motor naar huis halen om te zorgen dat je thuis bent voordat die koerier er is.

Ik vind ze (in Delft) ook goed meedenken met motorrijders. Heb al een paar keer gehad dat ze wat kleine dingen eruit visten en zeiden dat als het me zou lukken die spullen zelf mee te nemen dat ik dan weer net een paar kg minder had waardoor ik in een lager tarief zou vallen voor de bezorging.

En ja, dat kost nog steeds geld, maar een stuk goedkoper dan zelf een auto hebben of voor een dag huren.
 
En ja, dat kost nog steeds geld, maar een stuk goedkoper dan zelf een auto hebben of voor een dag huren.

Het is bij mij vooral eigenwijsheid want wij hebben altijd een vw transporter op de zaak staan die ik gewoon kan pakken wanneer ik wil. En het is gewoon lollig om tezien wat er allemaal kan met een motor of scooter.

Ik heb ook wel eens 3 motoren gezien met mountainbikes erop, die gingen fietsen in de ardennen.
 
Het is bij mij vooral eigenwijsheid want wij hebben altijd een vw transporter op de zaak staan die ik gewoon kan pakken wanneer ik wil. En het is gewoon lollig om tezien wat er allemaal kan met een motor of scooter.

Ik heb ook wel eens 3 motoren gezien met mountainbikes erop, die gingen fietsen in de ardennen.
Die waren ontsnapt aan politiecontrole.
 
Ik neem enkel de auto als er iets mee moet dat niet in de koffers past. De kids bijvoorbeeld. Of m'n crossmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan