Automatische choke blijft hangen

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Van mijn Burgman 200 blijft de automatische choke hangen, tenzij ik tussendoor stop en weer
opnieuw start, blijft hij hangen / ca. 15.00 tpm zeker een half uur rijden. Dat is natuurlijk niet goed voor
motor, verbruik en herrie bij stilstaan voor stoplicht. Iemand ervaring of kennis hoe dit te verhelpen ?
Alvast bedankt, groet Fokker
 
Zo'n choke zal een elektrische zijn. Aanzetten van het contact verwarmt een moduul met was die dan de choke bedient. Als het een elektrische controleren of er bij contact aan ook spanning op staat. Tweede wat je controleren kan is met de choke uit de carburateur gehaald of er iets veranderd.
 
Zo'n choke zal een elektrische zijn. Aanzetten van het contact verwarmt een moduul met was die dan de choke bedient. Als het een elektrische controleren of er bij contact aan ook spanning op staat. Tweede wat je controleren kan is met de choke uit de carburateur gehaald of er iets veranderd.
Wat gebeurd er met een e-choke met was element wanneer je contact uit en aan zet en direct weer start?

tenzij ik tussendoor stop en weer opnieuw start, blijft hij hangen
 
@Fokker Fokkâh, uit welk jaar is die?

in dit topic zitten ervaringsdeskundigen :Y

 
hij is van 2011 met 13.500 op de teller, bij de laatste ritten zakte het toerental, na een koude start, al redelijk snel terug naar normaal stationair, dus bij een euvel dat kennelijk niet altijd constant aanwezig is, heb ik meer tijd nodig om e.e.a. te controleren en mogelijkheden afstrepen.
 
Rustâhg, Rustâhg...
Maar okee, weten we waar het over gaat. Ga ervanuit dat je Injectie hebt en dus geen Automatische choke maar een ECU die met sensors en kleppen de motor managed...


Bij alles waar ik injectie op had was telkens de "Luftmassemesser" kapot.
 
Rustâhg, Rustâhg...
Maar okee, weten we waar het over gaat. Ga ervanuit dat je Injectie hebt en dus geen Automatische choke maar een ECU die met sensors en kleppen de motor managed...


Bij alles waar ik injectie op had was telkens de "Luftmassemesser" kapot.
Als het de luchtmassameter is helpt schoonmaken met contactspray vaak ook, alleen wel raar dat hij wel goed rijd als hij 1x warm is.
Ik zou ook eens even goed controleren of allerlei vacuumslangetjes e.d. niet gescheurd zijn.

Of uit laten lezen/ sensorwaarden checken....
 
Of uit laten lezen/ sensorwaarden checken....
Dat is het toch hgauw bij zo'n technisch hoogstandje
Als er al een luftmassemesse op zit is het tegenwoordig al geen valklep meer maar een zichzelf verwarmend element en daar kan inderdaad vuil op neerslaan. Ook die valse lucht is nog steeds niet onwaarschijnliojk
 
hij is van 2011 met 13.500 op de teller, bij de laatste ritten zakte het toerental, na een koude start, al redelijk snel terug naar normaal stationair, dus bij een euvel dat kennelijk niet altijd constant aanwezig is, heb ik meer tijd nodig om e.e.a. te controleren en mogelijkheden afstrepen.

Bij mijn motorfiets wordt het stationaire toerental geregeld door een stappenmotortje, deze zit in het luchtfilter en willen nog wel eens
vervuilen.
Bij de Burgman weet ik het niet, maar het is het opzoeken waard.
 
Als het de luchtmassameter is helpt schoonmaken met contactspray vaak ook, alleen wel raar dat hij wel goed rijd als hij 1x warm is.
Ik zou ook eens even goed controleren of allerlei vacuumslangetjes e.d. niet gescheurd zijn.

Of uit laten lezen/ sensorwaarden checken....

Noooooiiiit een lmm met contact spray schoonmaken.

Vind ie niet fijn.

Heb je een speciale spray voor. die de sensor niet aantast .

** dit niet volgens mij , maar volgens de bmw dealer ( en die hokken vreten lmm's )
 
Noooooiiiit een lmm met contact spray schoonmaken.

Vind ie niet fijn.

Heb je een speciale spray voor. die de sensor niet aantast .

** dit niet volgens mij , maar volgens de bmw dealer ( en die hokken vreten lmm's )
Dat ligt er maar net aan welke je hebt ;) Er zijn veel contactsprays die de zelfde stoffen bevatten als die lmm sprays, maar er zijn er wellicht ook wat die andere stoffen bevatten. Of dat kwaad kan, zeg het maar.
Veilige keus is zeker de dedicated spray, maar ik heb er al een aantal schoongemaakt, 0 problemen gehad en wel foutcodes mee opgelost (auto in dit geval).

Ik durf zelfs te bekennen dat ik ze met een heel zacht penseeltje schoon borstel en daarna met perslucht voorzichtig droog blaas, konden ze tot nu toe allemaal hebben! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan