Automatische (semi) kettingsmeerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apeklootje

Rookie
15 jul 2018
1
1
Heb verleden jaar een (semi) automatische kettingsmeerder gescoord bij Aliexpress voor 17 euro.
Na een zomer en stukje wintergebruik ben ik hier heel tevreden over.
Je geeft gewoon een kwartslag of halve draai (bij regenweer) aan het potje en olie druppelt op je ketting.
Montage was op een half uurtje klaar.
Tip: i.p.v. de dure Scott smeerolie (15 euro voor een halve liter) gebruik ik kettingzaag olie, kleeft en smeert evengoed maar kost maar vijf euro voor een liter.
1645013759673.png
 
Makkelijk om goedkoper aan te bieden door gewoon te copy/pasten van het Europeese Cobrra en zo niet de R&D kosten hoeft door te berekenen.
Daarna laat je het ook nog eens door kinderhandjes of in concentratiekampen maken dubbel winst!
 
Ik heb 2 van deze dingen gekocht en allebei de keren waren ze niet goed wat resulteerde in olielekkages en tuintegels onder de olievlekken. Wat mij betreft een afrader.
 
Laatst bewerkt:


Nog beter is een electro-mechanisch CPU gestuurd systeem met GPS sensor en motor vacuum aandrijving.
#moet_ingewikkelder_kunnen
Dat bestaat al. Kost slechts 229,99 bij Louis:
2E365B66-E4E5-46B8-97F6-0FB26FF00122.jpeg

Ik vind dat overdreven. Een bakje met olie en een slangetje om de olie op de ketting te druppelen zoals die van TS lijkt me goed genoeg.
R&D kosten lijkt me een beetje overdreven voor een bakje, slangetje en wat tie-wraps.
Mensenrechten is een ander verhaal. Er worden Olympische Winterspelen gehouden. Mijn conclusie is: er is daar niks mis met de mensenrechten.
 
Ik heb een Pro-Oiler, en ben er wel tevreden mee.
Af en toe een drupje olie in het tankje, en klaar.
Ben overigens geen poetser, dus de ketting en omliggende delen zitten goed in de olie.
Als ik ooit een andere motor koop, gaat deze gewoon mee indien nodig.
Rij overal doorheen en stel niks bij.
 
Heb verleden jaar een (semi) automatische kettingsmeerder gescoord bij Aliexpress voor 17 euro.
Na een zomer en stukje wintergebruik ben ik hier heel tevreden over.
Je geeft gewoon een kwartslag of halve draai (bij regenweer) aan het potje en olie druppelt op je ketting.
Montage was op een half uurtje klaar.
Tip: i.p.v. de dure Scott smeerolie (15 euro voor een halve liter) gebruik ik kettingzaag olie, kleeft en smeert evengoed maar kost maar vijf euro voor een liter.
Bekijk bijlage 1728498

Ik vind het gewoon jammer dat je spullen uit china shipping koopt.

Als je zelf graag werkt wilt hebben gun je dat een ander ook toch......!
En dat zou je in Europa uit europa kunnen kopen....en er veel plezier aan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan