automobilist jaloers op motorrijder

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
internetberoep; tuftufclub.nl; verzoek om toezending foto; Apparatuur niet correct opgesteld? IJkrapport; De omstandigheid dat tweewielige motorrijtuigen aan de voorzijde niet voorzien (behoeven te) zijn van een kentekenplaat, waardoor geen mogelijkheid bestaat met behulp van fotografische opnamen van de voorzijde van het voertuig een sanctie op te leggen aan de kentekenhouder, indien niet kan worden vastgesteld wie ten tijde van de gedraging de bestuurder was, houdt niet in, dat er sprake is van rechtsongelijkheid.

Aldus een arrest van het Hof Leeuwarden 19 11 2003.

Soms ben je als motorrijder toch in het voordeel.
 
Dit is al jaren lang het geval in Duitsland..
Die flitsen al jaren van voren.. dit om een foto te hebben met het gezicht van de bestuurder/ster, zodat ze bewijs hebben wie het gedaan heeft!
 
Beetje zielig, maar je ziet t meer, dagelijks om je heen.

Elkaar erbij naaien omdat de ander iets beter heeft als jij, niet omdat jij er zelf beter van word, maar om de ander van zijn voordeel te beroven :r


Je eigen leven word gelijk een stuk mooier als je ophoudt het met dat van een ander te vergelijken.

(voor de meesten dan toch.... '(
 
Ik zie het er nog wel van komen dat de overheid/Europa het in het hoofd krijgt om motorrijders te verplichten ook een kentekenplaat(je) voorop te hebben. Het zou me iig niet verbazen als ze dat nog eens een keer van plan zijn...

Doemscenario :(
 
Mijn postuur is ook voor een van vóór gemaakte foto een onherroepelijk bewijs :)

En een eeuwige brede grijns...
 
Europa voert helmverbod in voor motorrijders zodat de overtreder nu herkend kan worden. :+
 
Dit is al jaren lang het geval in Duitsland..
Die flitsen al jaren van voren.. dit om een foto te hebben met het gezicht van de bestuurder/ster, zodat ze bewijs hebben wie het gedaan heeft!

Voor koekblikken:
Ik hoorde laatst dat die foto's in Duitland ook niet gelden als je voorruit een metaalcoating heeft. Je gezicht schijnt niet goed op de foto te komen. Moderne franse auto's hebben een dergelijke coating.
 
Ik zie het er nog wel van komen dat de overheid/Europa het in het hoofd krijgt om motorrijders te verplichten ook een kentekenplaat(je) voorop te hebben. Het zou me iig niet verbazen als ze dat nog eens een keer van plan zijn...

Doemscenario :(
och veel snachts gaan rijden in de zomer, de vliegjes doen de rest van het werk wel. Achteraan nog steeds de goede trouwe kettingolie erop })
 
Beetje zielig, maar je ziet t meer, dagelijks om je heen.

Elkaar erbij naaien omdat de ander iets beter heeft als jij, niet omdat jij er zelf beter van word, maar om de ander van zijn voordeel te beroven :r


Je eigen leven word gelijk een stuk mooier als je ophoudt het met dat van een ander te vergelijken.

(voor de meesten dan toch.... '(
I couldn't agree more.
 
Beetje zielig, maar je ziet t meer, dagelijks om je heen.

Elkaar erbij naaien omdat de ander iets beter heeft als jij, niet omdat jij er zelf beter van word, maar om de ander van zijn voordeel te beroven :r


Je eigen leven word gelijk een stuk mooier als je ophoudt het met dat van een ander te vergelijken.

(voor de meesten dan toch.... '(
Is misschien wel waar Baksteen. Naar de overheid zelf is hier het lichtend voorbeeld voor ons allen.

Werk je bij een bank, luchtvaartmaatschappij, heb je een auto of motor van de zaak en nog veel meer voorbeelden, dan wordt het voordeel dat je geniet met grote voortvarendheid door de overheid met regels aan banden gelegd of fiscaal belast. Op die manier word je dus van je voordeel beroofd.

Die appelen vaart, die appelen eet; alleen niet meer dan twee per dag anders wil Zalm ook.
 
Tjah, het blijft een moeilijk punt denk ik.
Ik heb er zelf geen problemen mee, ga nooit express harder rijden bij een flitspaal. :+

Ik zie de overheid nog wel zo ver gaan dat we kenteken plaatjes op onze voorkant moeten schroeven. :X
 
Is misschien wel waar Baksteen. Naar de overheid zelf is hier het lichtend voorbeeld voor ons allen.

Werk je bij een bank, luchtvaartmaatschappij, heb je een auto of motor van de zaak en nog veel meer voorbeelden, dan wordt het voordeel dat je geniet met grote voortvarendheid door de overheid met regels aan banden gelegd of fiscaal belast. Op die manier word je dus van je voordeel beroofd.

Die appelen vaart, die appelen eet; alleen niet meer dan twee per dag anders wil Zalm ook.


Na de Kerstdagen mijn buik meer dan vol van Zalm :r
Zal in 2004 niet beter worden vrees ik:

0.02 eurocent/liter brandstofaccijns erbij.
De drank wordt weer duurder en dan rook ik gelukkig niet eens.
Het OM vindt dat de boetes weer eens geindexeerd moeten worden.
Niemand indexeert echter mijn salaris, maar ik mag in januari wel mijn belastingformulier gaan invullen om er achter te komen dat ik weer niets terug krijg.

Denk dat ik nog eens op mijn :] ga kijken hoeveel flitskasten er hier in de buurt staan. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan