Automobilist snijdt motorrijder, iets mee doen of niet?

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Vanmorgen reed ik over de A4 van Hoofddorp naar Amsterdam. Ik op de rechterbaan, en een paar auto's voor me rijdt een andere motorrijder, met daarachter een busje. Beiden één baan meer links dan ik.
Op de derde baan komt een Opel Astra voorbij, ter hoogte van de afslag Schiphol. Ongeveer net voor het einde van die afslag duikt hij plotseling vóór het busje langs naar rechts, en scheert pal langs de motorrijder, omdat hij nog zo nodig die afslag moet halen. Motor en busje in de remmen, en het ging allemaal net goed.
Volgens mij heeft hij die motorrijder helemaal niet gezien omdat hij helemaal gefixeerd was op de afslag, en op dat busje dat hij perse nog even voorbij moest. Achter het busje was trouwens een zee van ruimte.

Ik heb zijn kenteken onthouden, omdat ik het zo'n verschrikkelijk stomme actie vond ... maar wat zouden jullie nu doen?

- Doorgeven aan de politie, omdat de man blijkbaar niet begrijpt welk risico hij veroorzaakte, en het goed is wanneer hij erop aangesproken wordt?

- Of laten zitten, omdat je dit gedrag nou eenmaal van automobilisten kunt verwachten?

- Of helemaal niks doen, omdat die motorrijder zelf maar actie moet ondernemen als het hem dwars zit?

Ter nuancering; de motorrijder én het busje reden niet zoveel mogelijk rechts.

Na enig overdenken neig ik naar optie 2 :) ... je kunt er wel iets aan willen doen, maar ik geloof niet dat de gemiddelde automobilist daardoor ook maar iets anders gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Tijd van de Wild West is voorbij.
Je gram proberen te halen op dergelijke wijze loopt zelden goed af.
Klote actie van klote astra. gelukkig liep alles net goed.

Meschien hebben alle die het gezien hebben er hun les uit getrokken.
Da Astra, de motorrijder zelf ook die zich niet mocht laten afdekken door een busje, en het busje dat er meschien te dicht achter reed, en jij die in de toekomst dergelijke verkeers situatie kan vermijden .. enz ...
 
Vanmorgen reed ik over de A4 van Hoofddorp naar Amsterdam. Ik op de rechterbaan, en een paar auto's voor me rijdt een andere motorrijder, met daarachter een busje. Beiden één baan meer links dan ik.
Op de derde baan komt een Opel Astra voorbij, ter hoogte van de afslag Schiphol. Ongeveer net voor het einde van die afslag duikt hij plotseling vóór het busje langs naar rechts, en scheert pal langs de motorrijder, omdat hij nog zo nodig die afslag moet halen. Motor en busje in de remmen, en het ging allemaal net goed.
Volgens mij heeft hij die motorrijder helemaal niet gezien omdat hij helemaal gefixeerd was op de afslag, en op dat busje dat hij perse nog even voorbij moest. Achter het busje was trouwens een zee van ruimte.

Ik heb zijn kenteken onthouden, omdat ik het zo'n verschrikkelijk stomme actie vond ... maar wat zouden jullie nu doen?

- Doorgeven aan de politie, omdat de man blijkbaar niet begrijpt welk risico hij veroorzaakte, en het goed is wanneer hij erop aangesproken wordt?- Of laten zitten, omdat je dit gedrag nou eenmaal van automobilisten kunt verwachten?

- Of helemaal niks doen, omdat die motorrijder zelf maar actie moet ondernemen als het hem dwars zit?

Ter nuancering; de motorrijder én het busje reden niet zoveel mogelijk rechts.

Na enig overdenken neig ik naar optie 2 :) ... je kunt er wel achteraan gaan, maar ik geloof niet dat de gemiddelde automobilist daardoor ook maar iets anders gaat rijden.


als er meer klachten komen over deze persoon,dan wordt er wel degelijk actie ondernomen.
dus optie 1
 
Er is toch geen beginnen aan om alle asso- of gevaarlijke acties te melden.
De automobilist weet verdomd goed wat hij doet. Lekker egoistisch zijn ;(

Neen, zie het maar meer als wederom een 'leermoment'. Rijden op de snelweg is toch vaak gevaarlijker dan je vaak denkt ..... :Y
 
Da Astra, de motorrijder zelf ook die zich niet mocht laten afdekken door een busje, en het busje dat er meschien te dicht achter reed, ...

Daar dacht ik ook aan, maar dit was zo'n onwaarschijnlijke (op het eerste gezicht) afdeksituatie. Ik bedoel, het busje reed nota bene achter hem.
 
Ik heb ooit eens een actie gezien van een jong ventje in een bedrijfswagen.
Kenteken, bedrijf, locatie en tijdstip onthouden.
Heb ik het bedrijf gemailt.

Ventje heeft flink op zijn donder gehad geloof me
 
Ik had laatst ook zoiets, zo'n doorvoeger (invoegen en gelijk nog een baan opschuiven). Alleen reed ik op die middelste strook en werd ik er dus zowat vanaf gedrukt (moest uitwijken, en alsnog scheelde het iets van 10 cm).
Poepie gas gegeven en doorgereden.

Ik zou het als het bij een ander gebeurt dus helemáál laten gaan :z
 
Laatst bewerkt:
weet je, ik moet ineens denken aan alle "motorrijders" die met hoge snelheden alle auto's links en rechts paseren.
 
Vanmorgen reed ik over de A4 van Hoofddorp naar Amsterdam. Ik op de rechterbaan, en een paar auto's voor me rijdt een andere motorrijder, met daarachter een busje. Beiden één baan meer links dan ik.
Op de derde baan komt een Opel Astra voorbij, ter hoogte van de afslag Schiphol. Ongeveer net voor het einde van die afslag duikt hij plotseling vóór het busje langs naar rechts, en scheert pal langs de motorrijder, omdat hij nog zo nodig die afslag moet halen. Motor en busje in de remmen, en het ging allemaal net goed.
Volgens mij heeft hij die motorrijder helemaal niet gezien omdat hij helemaal gefixeerd was op de afslag, en op dat busje dat hij perse nog even voorbij moest. Achter het busje was trouwens een zee van ruimte.

Ik heb zijn kenteken onthouden, omdat ik het zo'n verschrikkelijk stomme actie vond ... maar wat zouden jullie nu doen?

- Doorgeven aan de politie, omdat de man blijkbaar niet begrijpt welk risico hij veroorzaakte, en het goed is wanneer hij erop aangesproken wordt?

- Of laten zitten, omdat je dit gedrag nou eenmaal van automobilisten kunt verwachten?

- Of helemaal niks doen, omdat die motorrijder zelf maar actie moet ondernemen als het hem dwars zit?

Ter nuancering; de motorrijder én het busje reden niet zoveel mogelijk rechts.

Na enig overdenken neig ik naar optie 2 :) ... je kunt er wel iets aan willen doen, maar ik geloof niet dat de gemiddelde automobilist daardoor ook maar iets anders gaat rijden.

En alle motorrijders zijn engeltjes natuurlijk :z :z

doorgeven aan de pliesie, sja.......als er nou daadwerkelijk een aanrijding had plaats gevonden. Was dan zelf achter die kerel aangereden om hem aan te spreken over zijn actie :)
 
Ik denk dat het wezenlijke verschil is dat de motorrijder veel sneller een "engeltje" kan worden.
 
De politie kan hoe dan ook geen bekeuring meer uitdelen. Dat mag namelijk alleen als ze het zelf gezien hebben. Maar als een dergelijke gevaarlijke situatie wordt doorgegeven dan willen de agenten er nog wel eens een telefoontje naar de kentekenhouder aan wagen. Wie weet helpt het, maar ik waag het te betwijfelen...
 
Ik heb zijn kenteken onthouden, omdat ik het zo'n verschrikkelijk stomme actie vond ... maar wat zouden jullie nu doen?


Heb hier ook nog steeds een kenteken op de kalender staan...
Één of andere 'zult' die m'n meissie bijna van d'r paard reed bij een wegversmalling (object op de weg),....met gillende banden achter haar remmend en met raam open scheldend voorbij rijden.....
En memeissie in al haar koelte, zijn kenteken roepend richting hem! 8-)
( ..ze heeft hierbij een getuige gehad..., n.l. een andere jongedame op het paard voor haar..)

Op een B-weg...baaidewee.
Ach ja....je houd het hoofd koel en je denkt,...het is een Audi-mobilist....laat maar(?!!)
 
Ik laat het verder zitten ... inderdaad, motorrijders zijn soms net zo stom, en als de desbetreffende motorrijder er toch een probleem mee heeft, dan onderneemt ie vast zelf wel actie.
 
Niks doen. En wel om de simpele reden dat er toch niks mee gedaan wordt.

Dat verschilt per regio, denk ik. In Breda hebben we een hufterlijn (geen idee wat het nummer is). Het is een experiment wat ze dit jaar begonnen zijn. De meldingen overtreft hun verwachtingen. In een paar maanden tijd al meer dan 600 meldingen. En dat was na een paar maanden. En op basis van deze meldingen hebben er al 11 hun rijbewijs mogen inleveren (en dat zullen er wel meer zijn inmiddels).
 
even met de killswitch spelen. binnen de bbk zie ik welleens mensen na 200 meter hun knippertje aanzetten om aan de kant te gaan staan wat er knalde :W en dan rij ik nog maar een susuki gs 500 met fabriekspijp. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan