Automobilist snijdt motorrijder, iets mee doen of niet?

weet je, ik moet ineens denken aan alle "motorrijders" die met hoge snelheden alle auto's links en rechts paseren.

Precies, vanochtend net het omgekeerde meegemaakt in de wagen. R1100RS die geen cm links en rechts onbenut liet op een enkelbaansweg in de bbk. :N Maar ja, zo een komt zichzelf wel een keer tegen denk ik dan.
 
Precies, vanochtend net het omgekeerde meegemaakt in de wagen. R1100RS die geen cm links en rechts onbenut liet op een enkelbaansweg in de bbk. :N Maar ja, zo een komt zichzelf wel een keer tegen denk ik dan.

Rechts inhalen wil ik ook nog weleens doen, je hebt namelijk altijd mensen die gewoon hardnekkig links rijden terwijl het niet nodig is :P. Maar bbk haal ik eigenlijk niet in tenzij het 2 baans is zoals op de ring. Maar ik moet zeggen dat de keuze om in te halen, zowel links als rechts, met de motor toch niet iets makkelijker gemaakt is dan met de auto :X .
 
Je zou zoiets wel doorkunnen geven, maar dan moet ie wel meer uithalen. Als een kenteken vaak genoeg word doorgeven willen ze hem weleens opwachten. Tenminste met blik op de weg eens gezien. Was een Golf die dagelijks van België ri Eindhoven reed en het vaker te gek maakte.



020 636 4083 en de boel maar lekker vergeten. Je word er anders knettergek van.

Hoezo heb jij zo'n nummer bij de hand :P
 
Rechts inhalen wil ik ook nog weleens doen, je hebt namelijk altijd mensen die gewoon hardnekkig links rijden terwijl het niet nodig is :P. Maar bbk haal ik eigenlijk niet in tenzij het 2 baans is zoals op de ring. Maar ik moet zeggen dat de keuze om in te halen, zowel links als rechts, met de motor toch niet iets makkelijker gemaakt is dan met de auto :X .

Ja op de snelweg ben ik daar ook wel eens toe geneigd, gebeurt zeker ook als het me heel lang duurt of er een stoet links rijdt.

In dit geval was er geen links, het was éénbaans, in de spits. Als ik niet goed zou spiegelen en daardoor niet ingehouden had, had hij tegen een vluchtheuvel of tegenligger gezeten.

Als je dusdanig aso en afhankelijk van anderen rijdt ben je gewoon een eerste klas l*l.

Maar ja een van de velen helaas. Ik hou er rekening mee dat mensen zo rijden, verder doe ik niks, is dwielen met de kraan open.

Ik kan niet eens bijhouden hoe vaak er door rood geknald wordt, zonder licht gereden in het donker. Voorang geven aan rechts en een bocht nemen terwijl je op je eigen weghelft blijft is ook iets lastigs blijkbaar.
 
Onnodig links rijden kan dus toch gevaarlijk zijn.

Te laat uitvoegen is ook gevaarlijk en leidt regelmatig tot afdek-ongevallen, waarvan dit er dus bijna 1 geweest moet zijn.

Alle drie rijp voor een praatje O-)
 
weet je, ik moet ineens denken aan alle "motorrijders" die met hoge snelheden alle auto's links en rechts paseren.


Ja pas verleden week op de A9 ik reed 35 tussen de file door, zit een mongool van een motorrijder mij te kleven, ga er ff tussen uit en die malloot gaat vol gas verder en zeker harder dan 80.
 
Tja, de eerste twee opties zijn de beste. Ik zou het zelf denk ik doorgeven aan de politie, maar mogelijk ben ik daar zodra ik thuis ben ook weer te laks voor. Ik hang dus tussen "Melden!" en "ach...".

Iemand anders riep nog "alsof wij motorrijders allemaal engeltjes zijn". Dat is natuurlijk onzin, dat zijn we ook niet. Maar omdat niet alle motorrijders engeltjes zijn mag één enkele motorrijder toch wel asociaal gedrag melden? Als ik me ooit asociaal ga gedragen en dat wordt gemeld geef ik ze groot gelijk.
 
Tja, de eerste twee opties zijn de beste. Ik zou het zelf denk ik doorgeven aan de politie, maar mogelijk ben ik daar zodra ik thuis ben ook weer te laks voor. Ik hang dus tussen "Melden!" en "ach...".

Iemand anders riep nog "alsof wij motorrijders allemaal engeltjes zijn". Dat is natuurlijk onzin, dat zijn we ook niet. Maar omdat niet alle motorrijders engeltjes zijn mag één enkele motorrijder toch wel asociaal gedrag melden? Als ik me ooit asociaal ga gedragen en dat wordt gemeld geef ik ze groot gelijk.

Probleem is in dit geval dat je niet weet waarom die gast zo reed. Wellicht was het niet de bedoeling om dat busje af te snijden maar zag hij op het laatst pas de afrit.....Ik noem maar wat. En om nou voor 1 zo' n actie gelijk de pliesie te informeren. :N

Kan me nog voorstellen dat je gaat melden als je 10km achter die gast zit en het is 1 aaneenschakeling van asogedrag.
 
Laatst bewerkt:
En dan ergens anders op het forum met zijn allen in discussie gaan dat 200km/uur waar je 80 mag gewoon moet mogen.
 
Probleem is in dit geval dat je niet weet waarom die gast zo reed. Wellicht was het niet de bedoeling om dat busje af te snijden maar zag hij op het laatst pas de afrit.....Ik noem maar wat. En om nou voor 1 zo' n actie gelijk de pliesie te informeren. :N

Kan me nog voorstellen dat je gaat melden als je 10km achter die gast zit en het is 1 aaneenschakeling van asogedrag.
Deels mee eens, maar naar mijn bescheiden mening rechtvaardigt niets dit soort gevaarlijk rijgedrag. Dan had hij gewoon door moeten rijden en de volgende afrit moeten pakken ipv anderen in gevaar te brengen met dit soort manoeuvres.

Maar ik ben het niet eens met dat je dit soort gedrag niet moet melden omdat je de motivatie van die persoon op dat moment niet weet. De politie zal echt niet na elk incident bij de persoon op de stoep staan, maar als dit soort losse meldingen vaker komen, dan is er toch iets structureel mis met het rijgedrag.

Als je het zou melden terwijl je 10km lang achter zo iemand rijdt is het sowieso structureel en zou je het ook als zodanig kunnen rapporteren wat mij betreft. De politie zal het dan evengoed als één melding zien, maar toch.
 
Probleem is in dit geval dat je niet weet waarom die gast zo reed. Wellicht was het niet de bedoeling om dat busje af te snijden maar zag hij op het laatst pas de afrit.
dan moet je doorrijden ;)

maar ik snap je punt. Iedereen maakt fouten, misschien dacht hij achteraf ook wel "oo, dat was eigelijk niet zo netjes"
 
Het gebeurt zo vaak (vooral in de spits) dat men op het laatst af gaat dat ik niet meer geloof in "misschien zag ie het niet" .
 
Terug
Bovenaan Onderaan